«Ο χρόνος είναι χρήμα και πολλά εξαρτώνται από αυτόν τον παράγοντα» υπογράμμισε ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος στο Συνέδριο «Green Deal Greece 2023», ενώ προανήγγειλε και εξελίξεις, άμεσα, στο θεσμικό, νομοθετικό έργο τονίζοντας ότι στα έργα «πρέπει να υπάρχουν σωστοί προϋπολογισμοί, χρηματοδότηση και να υπολογίζουμε σωστά και τον χρόνο.
Το ζήτημα του χρόνου από τη σύλληψη έως την περάτωση ενός έργου ήταν το κοινό σημείο αναφοράς των συμμετεχόντων στο πάνελ για τις Υποδομές στο πλαίσιο του συνεδρίου «Green Deal Greece 2023», που διοργανώνει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας σε συνεργασία με το economix.gr, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, με θέμα: «Η Ανθεκτικότητα υποδομών και περιοχών, σήμερα και αύριο: προκλήσεις, απειλές και ευκαιρίες, για τον πράσινο μετασχηματισμό».
«Σύμπραξη με την τοπική κοινωνία»
Ο υφυπουργός Υποδομών κ. Νίκος Ταχιάος, αναφέρθηκε στο σύνολο των ζητημάτων που απασχολούν τον κλάδο των Υποδομών, ενώ έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στα έργα της Θεσσαλίας όπου, όπως σχολίασε, «ό,τι γίνει θα πρέπει να γίνει σε σύμπραξη με τον τοπική κοινωνία».
Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, υπάρχουν ζητήματα για τα οποία πρέπει να ληφθούν άμεσα αποφάσεις, ενώ όπως τόνισε την επόμενη διετία θα υπάρξει πλήρης αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής και οι πληγείσες περιοχές στο Πήλιο σε έναν μεγάλο βαθμό θα μπορούν να δεχτούν τουρισμό. Για τα αντιπλημμυρικά, ανέφερε ότι θα προχωρήσουν στη βάση του στρατηγικού σχεδίου που εκπονείται.
Εξάλλου, ο υφυπουργός Υποδομών δίνοντας το πολιτικό του στίγμα υπογράμμισε ότι «πρέπει να κάνουμε μία συζήτηση αλλά κάποια στιγμή πρέπει να καταλήγουμε» και μάλιστα έφερε ως παράδειγμα το ρέμα της Ραφήνας σημειώνοντας ότι «δεν είναι δυνατόν τα έργα να γίνονται με απειλές και με την αστυνομία αλλά με συναίνεση και συμφωνία».
Εξέφρασε την πεποίθηση ότι «πρέπει να λέμε από την αρχή τα πράγματα με το όνομά τους» και έφερε για παράδειγμα τη γέφυρα της Βαρυμπόμπης, όπου «πρέπει να αντικατασταθεί οπωσδήποτε». «Καταλαβαίνω ότι οι δήμαρχοι το συνδέουν με τα πλευρικά διόδια αλλά πρέπει να πούμε ότι ο φορολογούμενος πληρώνει 25 εκατ. ευρώ ετησίως στον παραχωρησιούχο για την απώλεια εσόδων όσο δεν μπαίνουν αυτά τα διόδια» πρόσθεσε.
Σχετικά με το ανεκτέλεστο των κατασκευαστικών εταιρειών ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι «το ανεκτέλεστο πρέπει κάποια στιγμή να γίνεται εκτελεστό. Γιατί συλλέγετε, συλλέγετε, συλλέγετε. Η αλήθεια είναι ότι πρέπει να υπάρχουν σωστοί προϋπολογισμοί, χρηματοδότηση και να υπολογίζουμε σωστά και τον χρόνο».
«Ο χρόνος είναι χρήμα και πολλά εξαρτώνται από αυτόν τον παράγοντα» υπογράμμισε, ενώ προανήγγειλε και εξελίξεις, άμεσα, στο θεσμικό, νομοθετικό έργο. Ερωτηθείς για την αναθεώρηση τιμών τόνισε ότι πολύ σύντομα θα προχωρήσει η στελέχωσή του Συμβουλίου.
Αναφερόμενος στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ο Υφυπουργός Υποδομών επισήμανε πως «το ότι υπάρχει εργολάβος σήμερα πιστώνεται στην προηγούμενη κυβέρνηση και προσωπικά στον Καραμανλή. Κάποια στιγμή πρέπει να αποφασίσουμε ότι τα έργα βγαίνουν ολοκληρωμένα και όχι για να εγγράψουμε κομματική παρακαταθήκη».