Η ψηφιοποίηση και ο εκσυγχρονισμός του e-ΕΦΚΑ συνεχίζονται απρόσκοπτα και μέρα με τη μέρα επιλύονται σημαντικά ζητήματα που αφορούν τον κάθε πολίτη.
Στα πλαίσια αυτά, ένα από τα πλέον ακανθώδη θέματα που απασχολεί κάθε χρόνο τους ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους, η Ασφαλιστική Ικανότητα, έχει τεθεί επί τάπητος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από το καλοκαίρι η Ασφαλιστική Ικανότητα είναι διαθέσιμη στο ψηφιακό πορτοφόλι- gov.gr Wallet, με στόχο την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους ασφαλισμένους του e-ΕΦΚΑ. Επιπλέον, υπάρχει δυνατότητα αποθήκευσης και της ασφαλιστικής ικανότητας των μελών της οικογένειας του κάθε πολίτη, τα οποία είναι έμμεσα ασφαλισμένα σε αυτούς, όπως επί παραδείγματι τα τέκνα τους.
Ως προς τις οφειλές που δημιουργούν κωλύματα όχι μόνο στις μεταβιβάσεις ακινήτων αλλά και εν γένει στην επαγγελματική και προσωπική ζωή των πολιτών, όπως είχαμε δεσμευτεί και με τη δημόσια τοποθέτηση του υφυπουργού Εργασίας Πάνου Τσακλόγλου, η συνεισφορά του οποίου είναι πολύτιμη σε κάθε θέμα που αφορά τον Οργανισμό, «κάτω από ένα ορισμένο ποσό ακόμη κι αν υφίσταται χρέος, θα παρέχεται ασφαλιστική ικανότητα». Τωόντι, το κάναμε πράξη. Με διάταξη σε σχετική τροπολογία οι ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι και αγρότες, που έχουν χρέη μέχρι 100 ευρώ προς τον e-ΕΦΚΑ, διατηρούν την ασφαλιστική τους ικανότητα, εφόσον βέβαια πληρούν και τις άλλες προϋποθέσεις που έχουν τεθεί.
Περαιτέρω, έρχεται ο Ενιαίος Κανονισμός για τις παροχές των ταμείων σε χρήμα (παροχές ασθένειας, μητρότητας, εργατικού ατυχήματος, έξοδα κηδείας). Στόχος είναι οι ενιαίοι κανόνες να είναι, ει δυνατόν, δημοσιονομικά ουδέτεροι, για να μην υπάρχει σημαντική απόκλιση αναφορικά με το κόστος που έχουν τώρα οι παροχές σε χρήμα του e-ΕΦΚΑ και να εναρμονιστούν κατά βάση με τους υφιστάμενους κανόνες των μεγάλων πρώην ταμείων.
Κατόπιν ενδελεχούς μελέτης που διενεργήθηκε από ειδική επιτροπή, σε σχέση με τις διαφορές στις παροχές σε χρήμα που δίδονται από κάθε πρώην ασφαλιστικό Ταμείο που έχει τεθεί κάτω από την αιγίδα του e-ΕΦΚΑ, διαπιστώθηκαν σημαντικές ανισότητες, οι οποίες πρέπει να εξαλειφθούν ώστε να πάψει να αιωρείται το «αίσθημα της αδικίας» μεταξύ των συμπολιτών μας από διαφορετικά πρώην Ταμεία. Προαπαιτούμενο ασφαλώς είναι να ολοκληρωθεί η σχετική νομική και οικονομοτεχνική μελέτη για να αξιολογηθούν σωστά τα δεδομένα και να οδηγηθούμε στη σχετική νομοθετική πρωτοβουλία για την έκδοση Ενιαίου Κανονισμού.
Στον, δε, τομέα των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ), έχει επιτευχθεί τεράστια πρόοδος από τη στιγμή που ανέλαβε η Νέα Δημοκρατία τα ηνία της κυβέρνησης. Πραγματικά, τα ΚΕΠΑ έχουν αλλάξει πρόσωπο, προς το καλύτερο, από όλες τις απόψεις. Από άποψη ανθρώπινου δυναμικού, ήτοι ειδικοτήτων ιατρών, έχουν προστεθεί κι άλλες ειδικότητες, [όπως αναπτυξιολόγοι, παιδοψυχίατροι κ. α.] απαραίτητες για τη στελέχωση των Επιτροπών και την αντικειμενική αξιολόγηση των συμπολιτών μας με προβλήματα υγείας. Η αμοιβή των ιατρών που αποτελούν μέλη Επιτροπών ΚΕΠΑ αυξήθηκε κατά 50% βάσει Νόμου, για πρώτη φορά από το 2011, έτος συστάσεως των ΚΕΠΑ. Παράλληλα, έγινε σημαντικός αριθμός προσλήψεων ιατρών, πάντα με διαδικασίες απόλυτα τυπικές και διαφανείς, ώστε να συγκαλούνται σε συντομότερα διαστήματα Επιτροπές και να εξυπηρετούνται οι συμπολίτες μας άμεσα.
Καταλυτικό ρόλο στις εξελίξεις διαδραματίζει ασφαλώς το ανθρώπινο δυναμικό του Φορέα που βρίσκεται στην «πρώτη γραμμή» και καλείται να τελεί συνεχώς σε καθεστώς εγρήγορσης, να επιμορφώνεται συνεχώς, να αφομοιώνει τάχιστα τα νέα δεδομένα, τις νέες διαδικασίες, να τις εφαρμόζει στην πράξη, πάντα με κοινό παρονομαστή την εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας, με την καθοδήγηση και την υποστήριξη της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης αλλά και των άλλων Γενικών Διευθύνσεων του e-ΕΦΚΑ.
Όλα τα παραπάνω και άλλα πολλά αποτελούν Κοινωνική Πολιτική. Όχι απλώς ασκήσεις επί χάρτου αλλά επί του πρακτέου.
Διότι η Κοινωνική Πολιτική στην πράξη δεν έχει ανάγκη τα «ευχολόγια» αλλά την ενσυναίσθηση των αναγκών της κοινωνίας και την αντιμετώπιση των αναγκών αυτών με μετρημένο και σοβαρό λόγο και τρόπο.