Προχθές ανακοινώθηκε ότι τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, τα μεγαλύτερα ναυπηγεία της χώρας, περνούν στον έλεγχο ιδιώτη αγοραστή για το ποσό των 78 εκ. ευρώ! Ο δε ιδιώτης, Γιώργος Προκοπίου, είναι ο σημαντικότερος πλοιοκτήτης της χώρας (με περισσότερα από 120 δεξαμενόπλοια, πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και άλλα μεταφοράς ξηρού φορτίου. Θεωρείται εκ των κορυφαίων του κόσμου, με περιουσία (συμφώνως με το  Bloomber) που ξεπερνά τα 2 δις δολάρια!

Η χρησιμότητα αυτής της κίνησης είναι πολλαπλή.

Πρώτα απ’ όλα το δημόσιο, που δεν είναι επιχειρηματίας για να έχει στην κατοχή του ναυπηγεία ή να δραστηριοποιείται εμπορικά οπουδήποτε, ξεφορτώθηκε μια επιχείρηση που το ίδιο δεν μπορούσε να αξιοποιήσει, να διοικήσει, να τη μεγαλώσει, να την κάνει παραγωγική και κερδοφόρο.

Κατά δεύτερον δόθηκε ένα σαφές σήμα επαναπατρισμού κεφαλαίων στη χώρα, δεδομένης της φιλελεύθερης πορείας της. Και δη στον ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα στον οποίο η Ελλάδα ήταν στην κορυφή και διαλύθηκε κυρίως εκ των έσω!

Τρίτον, η κίνηση αυτή, εξασφαλίζει συνεχή δουλειά στη Ναυπηγεία, μόνο και μόνο με τα πλοία του νέου ιδιοκτήτη τους. Φυσικά και πρωτίστως και με προσέλκυση άλλων πελατών από την παγκόσμιο ναυτιλία.  Έτσι δεν θα εξαρτώνται από τα επενδυτικά προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού (φρεγάτες).

Προσωπικά έχω την αίσθηση ότι η κυβέρνηση έπιασε κότσο (που λέμε λαϊκά) τον Προκοπίου. Ο εφοπλιστής πλήρωσε ένα βαπόρι λεφτά για να πάρει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ενώ θα έπρεπε να του τα παραχωρήσει το Κράτοςακόμη και με ένα (1) ευρώ! Το ελληνικό δημόσιο –το ξαναλέω- δεν μπορούσε να συντηρεί τα Ναυπηγεία των ελλειμμάτων και να πληρώνει μισθούς και προνόμια. Εξ ου κι οι αντιδράσεις των συνδικαλιστών για την αποκρατικοποίηση. Των ίδιων που ουσιαστικά κατέστρεψαν το Πέραμα…

Να πούμε και κάτι άλλο. Ο ναυπηγοεπισκευαστικός τομέας στη χώρα μας παρέμεινε απαρχαιωμένος και υπό την σαφή επήρεια του κομματικού εργατοπατερισμού. Έτσι δεν ήταν δύσκολο να παρακμάσει, αφού με σύγχρονες  συνθήκες, χρόνους και δεδομένα βρήκε πρόσφορο έδαφος στην Τουρκία αλλά κυρίως στις πρώην χώρες της Σοβιετικής Ένωσης που μετά την κατάρρευση του κομμουνισμού εκσυγχρόνισαν τις Οικονομίες τους ,τους κλάδους παραγωγής και δημιούργησαν τις προϋποθέσεις ραγδαίας ανάπτυξή τους, με εκατομμύρια θέσεις εργασίας!

Προσέξτε: Είναι απολύτως αντιφατικό –τρελό- η Ελλάδα με τον  μεγαλύτερο εμπορικό στόλο του κόσμου, να μη διαθέτει Ναυπηγεία ικανά να τον συντηρήσουν και να τον μεγαλώσουν! Είναι ακατανόητο να μην υπάρχουν Ναυπηγεία να κτίζουν υπερσύγχρονα πλοία κι οι Έλληνες εφοπλιστές να κατασκευάζουν  ή επισκευάζουν τα πλοία τους εδώ κι εκεί.

Άρα; Επενδύσεις και αποκρατικοποίησεις. Μικρότερο κράτος! Το μεγάλο είναι εχθρός της Ανάπτυξης. Κι είναι απλώς ντροπή για όλους μας να έχουμε ένα κράτος για την συντήρηση του οποίου πρέπει να δουλεύουμε ο καθένας 179 από τις 365 ημέρες του χρόνου!!! Είναι αδιανόητο μετά τόσα χρόνια κρίσης να έχουμε ακόμη το 50% του ΑΕΠ υπό κρατικό έλεγχο, όταν οι πρώην κομμουνιστές βελτίωσαν το βιοτικό επίπεδο των λαών τους με αποκρατικοποιήσεις! Κι όταν η παγκόσμια οικονομία δεν είναι κρατική!

Υπό αυτή την έννοια, οι ιδιωτικοποιήσεις είναι ένας μονόδρομος πουν οδηγεί στην Ανάπτυξη. Κι η προτροπή των εννόων πολιτών προς την κυβέρνηση θα έπρεπε να είναι μια:

Ιδιωτικοποιήστε!