Την ασφάλεια των πολιτών της Αττικής θέτει ως προτεραιότητα ο υποψήφιος περιφερειάρχης Αττικής και επικεφαλής του συνδυασμού «Αττική Μπροστά» Νίκος Χαρδαλιάς στις αυτοδιοικητικές εκλογές της ερχόμενης Κυριακής, σύμφωνα με όσα ανέφερε και ο ίδιος σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό «STAR» απόψε, Παρασκευή.
Μάλιστα, εξήγησε πως η ασφάλεια των πολιτών της Περιφέρειας αφορούν τρία επίπεδα: ασφάλεια απέναντι σε φυστικές καταστροφές, εγκληματικότητα και υγειονομικούς κινδύνους. Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Το κύριο μέλημά μου, το απόλυτο στοίχημα μου, είναι η ασφάλεια των πολιτών. Κι αυτό σε τρία επίπεδα:
Πρώτον, ασφάλεια απέναντι σε φυσικές καταστροφές με άμεση αντιπλημμυρική και αντιπυρική θωράκιση του Λεκανοπεδίου. Θα εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητες που μας δίνουν νομοθετικά εργαλεία -όπως είναι ο 4662/2020- και ενόψει επαπειλούμενου κινδύνου θα κηρύξουμε, αν χρειαστεί, κάποιες περιοχές σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, προκειμένου να προχωρήσουν άμεσα τα αναγκαία έργα.
Δεύτερον, ασφάλεια απέναντι στη μεσαία εγκληματικότητα σε συνεργασία με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και επικαιροποίηση των σχεδίων που αφορούν την αστυνόμευση συγκεκριμένων περιοχών.
Και τρίτον, ασφάλεια απέναντι σε υγειονομικούς κινδύνους, όπως η υγειονομική βόμβα των σκουπιδιών. Αφήνουμε πίσω τις παλιές λογικές και προχωράμε με έμφαση στην ανακύκλωση και την κυκλική οικονομία. Χωροθετούμε εφτά εργοστάσια για τη διαχείριση των σύμμεικτων και εγκαταλείπουμε την ταφή των σκουπιδιών».
«Άμεση προτεραιότητά μας είναι όλα όσα έχουν πληγώσει τους κατοίκους του Λεκανοπεδίου εδώ και πάρα πολλά χρόνια», πρόσθεσε.
Χαρδαλιάς: Χρειάζεται μητροπολιτική διαχείριση σε κάποια ζητήματα
Στη συνέχεια, ανέδειξε την ανάγκη να ακολουθείται μητροπολιτική διαχείριση των ζητημάτων που περιορίζονται στην ευθύνη μόνο ενός δήμου: «Η Περιφέρεια Αττικής είναι η μεγαλύτερη στην χώρα, μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη και η μοναδική στον κόσμο που φιλοξενεί το μισό πληθυσμό της χώρας. Χρειάζεται μητροπολιτική διαχείριση των ζητημάτων που εκφεύγουν από τα στενά όρια των Δήμων. Χρειαζόμαστε νομοθετική και διοικητική μεταρρύθμιση. Θεωρώ ότι είναι αναγκαίο γιατί όποιος σχεδιάζει αυτός θα πρέπει να αδειοδοτεί, να υλοποιεί και στο τέλος να λογοδοτεί».
Σε αυτό το σημείο, παρουσίασε το παράδειγμα του κυκλοφοριακού, ένα ζήτημα που αντιμετωπίζουν όλοι οι δήμοι, σε όλη την Αττική: «Το κυκλοφοριακό είναι ένα από τα ζητήματα που απαιτούν μητροπολιτική διαχείριση. Όταν ο κάθε Δήμος, προχωρά σε κυκλοφοριακή μελέτη, η οποία δεν εντάσσεται σε ένα μητροπολιτικό σχεδιασμό, το αποτέλεσμα είναι να εξάγει την κυκλοφορία στο διπλανό Δήμο και αυτό δημιουργεί ένα ντόμινο που καταλήγει σε ταλαιπωρία, ατμοσφαιρική ρύπανση και το βασικότερο κοστίζει ανθρώπινες ζωές. Χρειάζεται να επικαιροποιήσουμε τις μελέτες και να προχωρήσουμε σε συνεργασία με την κυβέρνηση στα απαραίτητα έργα».