Καταρρίπτονται οι ισχυρισμοί εκείνων που στοχοποιώντας το Λιμενικό προσπαθούν να πείσουν πως το μοιραίο αλιευτικό ήταν στάσιμο πριν το πολύνεκρο ναυάγιο σε διεθνή ύδατα ανοιχτά της Πύλου.
Βίντεο ντοκουμέντο τραβηγμένο από αεροσκάφος του Frontex που έφερε στο φως η Καθημερινή δείχνει πως το «Αντριάνα» ταξιδεύει με ικανή ταχύτητα προς τον προορισμό του.
Το βίντεο είναι τραβηγμένο την Τρίτη 13 Ιουνίου. Η ώρα είναι 09:48 π.μ., περίπου 16 ώρες πριν το πολύνεκρο ναυάγιο. Το αεροσκάφος του Οργανισμού Ευρωπαϊκής Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής είναι το πρώτο που καταφτάνει στο σημείο και εντοπίζει το πλοιάριο, στη θαλάσσια περιοχή νότια της Πύλου.
Δείτε το βίντεο
Και δεύτερο βίντεο που παρουσιάζει η Καθημερινή από την πρώτη προσέγγιση εμπορικού πλοίου το απόγευμα της 13ης Ιουνίου για παροχή βοήθειας στο αλιευτικό, αυτή τη φορά από τη διαχειρίστρια εταιρεία δείχνει ότι το ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο «Lucky Sailor» προσέγγισε το αλιευτικό με διαταγή του Κέντρου Επιχειρήσεων του Λιμενικού, παρεκκλίνοντας από την αρχική του πορεία, έχοντας εντολή να προσφέρει τρόφιμα και νερό.
Μόλις εντόπισαν το αλιευτικό, μέλος του πληρώματος από το «Lucky Sailor» επικοινώνησε με τηλεβόα λέγοντας ότι μπορούν να τους προσφέρουν προμήθειες. Εικάζεται ότι μπορεί να μην έγιναν άμεσα αντιληπτές οι προθέσεις του δεξαμενόπλοιου από τον χειριστή του αλιευτικού. Σε βίντεο που έχει στη διάθεσή της η «Κ» φαίνεται από απόσταση το υπερφορτωμένο με ανθρώπους σκάφος να βάζει μπροστά τη μηχανή του, να βγαίνουν καπνοί και να κινείται αργά, καθώς το έχει προσεγγίσει το «Lucky Sailor».
Το βίντεο έχει διάρκεια ενός λεπτού και 25 δευτερολέπτων και δεν είναι γνωστή η ώρα λήψης του. Δεν έχει καθοριστεί πόση ακριβώς απόσταση κατάφερε τότε να διανύσει το αλιευτικό, προτού σταματήσει.
Δείτε το βίντεο
Το «Lucky Sailor», με διαχειρίστρια εταιρεία την Eastern Mediterranean Maritime, ήταν κενό φορτίου και ταξίδευε προς την Ιταλία. Από την πρώτη οπτική επαφή που είχε με το αλιευτικό μέχρι την παροχή βοήθειας και την αποδέσμευσή του για να συνεχίσει την πορεία του φέρεται να μεσολάβησαν περίπου 3,5 ώρες. Ακολούθησε άλλο δεξαμενόπλοιο για παροχή και άλλων εφοδίων προς το αλιευτικό και αργότερα κατέπλευσε εκεί το σκάφος 920 το Λιμενικού. Τα δύο διαθέσιμα στίγματα που έχουν υποβληθεί στη δικογραφία, το αρχικό στίγμα στο οποίο κατευθυνόταν το σκάφος 920 του Λιμενικού στις 15:00 της 13ης Ιουνίου για να εντοπίσει το αλιευτικό, καθώς και το στίγμα στο οποίο δηλώθηκε η βύθιση του πλοίου τα ξημερώματα της 14ης Ιουνίου, δεν απέχουν πολλά ναυτικά μίλια μεταξύ τους.
Σε σημερινή ανακοίνωσή του το Λιμενικό ανέφερε ότι «από τη στιγμή που ολοκληρώθηκε η διαδικασία παροχής τροφοεφοδίων μέχρι την ακινητοποίηση του λόγω μηχανικής βλάβης, το Α/Κ σκάφος διήνυσε απόσταση περί τα 6 ναυτικά μίλια».