Σε επανάληψη λόγω sold οut θα παρουσιαστούν στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β & Μ Θεοχαράκη, το Σάββατο, 19 Οκτωβρίου, στις 20:30, τα Μουσικοθεατρικά Αναλόγια Σεργκέι Ραχμάνινοφ - Αναστασία Ρομανόφ.

Η Μεγάλη Δούκισσα της Ρωσίας Αναστασία Ρομανόφ θεωρείται ότι δολοφονήθηκε, αλλά οι φήμες τη θέλουν ζωντανή, έξω από τη χώρα της. Ο μεγάλος συνθέτης, πιανίστας Σεργκέι Ραχμάνινοφ, εγκαταλείπει τη Ρωσία, γιατί σημαντικά διεθνή γεγονότα κάνουν τη ζωή του περίπλοκη και τον ωθούν έξω από τη χώρα του. Πού συγκλίνουν αυτές οι δυο ιστορίες;  Οι ηθοποιοί Μάγδα Μαυρογιάννη, Ανδρομάχη Δαυλού και ο πιανίστας Άρης Γραικούσης,
ερμηνεύοντας έργα Ραχμάνινοφ, διηγούνται την ιστορία του Σεργκέι Ραχμάνινοφ και της Αναστασίας Ρομανόφ, που αποτελεί ένα από τα πιο διάσημα μυστήρια του 20ου αιώνα. 

Μάγδα Μαυρογιάννη σύλληψη, κείμενο, αφήγηση

Ανδρομάχη Δαυλού ηθοποιός

Άρης Γραικούσης πιάνο

Έκτακτη συμμετοχή: Κάτια Πάσχου τραγούδι

Σάββατο, 19 Οκτωβρίου 2024

Ώρα: 20:30

Εισιτήρια: 20, 15, 10 ευρώ

Αναλυτικά το πρόγραμμα έχει ως εξής:

Σεργκέι Ραχμάνινοφ (1873 – 1943)

Θέμα από το κοντσέρτο Αρ. 2 Έργ. 18 (Απόσπασμα)

Πρελούδιο Αρ. 2 Έργ. 3 σε Ντο δίεση ελάσσονα

Moment musical Αρ. 3 Έργ. 16 σε Σι ελάσσονα

Etude tableaux Αρ. 9 Έργ. 33 σε Ντο ελάσσονα

Valse Αρ. 2 Έργ. 10 σε Λα μείζονα (Απόσπασμα)

Polichinelle Έργ. 3 σε Φα δίεση ελάσσονα

Moment musical Αρ. 6 Έργ. 16 σε Ντο μείζονα

Zdes’ khorosho Έργ. 21 Αρ. 7 σε Λα μείζονα (Τραγούδι)

Vocalise Αρ. 14 Έργ. 34 σε Ντο δίεση ελάσσονα (Τραγούδι)

Buddy Kaye (1918 – 2002) and Ted Mossman (1910-1977)

Full moon and empty arms (Τραγούδι βασισμένο στο κοντσέρτο Αρ. 2 του Ραχμάνινοφ)

Victor Herbert (1859 – 1924)

I want to be a Prima Donna (Τραγούδι)

Σεργκέι Ραχμάνινοφ (1873 – 1943)

Variation Αρ. 18 Έργ. 43 (Μεταγραφή για σόλο πιάνο από την ραψωδία σε ένα θέμα του Paganini)

Moment musical Αρ. 5 Εργ. 16 σε Ρε ύφεση μείζονα

Αλεξάντρ Σκριάμπιν (1872 – 1915)

Etude Αρ. 12 Εργ. 8 «Patetico» σε Ρε δίεση ελάσσονα

Σεργκέι Ραχμάνινοφ (1873 – 1943)

Elegie Έργ. 3 σε Μι ύφεση ελάσσονα

Moment musical Αρ. 4 Έργ. 16 σε Μι ελάσσονα

Μάγδα Μαυρογιάννη

maghda-mauroghianni.jpg

Η Μάγδα Μαυρογιάννη γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε μουσική και θέατρο στο Εθνικό Ωδείο, Ecole Normale και Conservatoire d’Art Dramatique, στο Παρίσι. Παρακολούθησε σεμινάρια με τον T. Suzuki στη Ν. Υόρκη. Ξεκίνησε την καριέρα της με τη Γαλλική ταινία «Celles qu’on a pas eu». Έπαιξε στο Theatre Nationale de Chaillot με τον Antoine Vittez. Συμμετείχε σε θεατρικές, τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές στην Ελλάδα, Γαλλία, Αγγλία και Ελβετία, ερμηνεύοντας δίπλα σε μεγάλους ηθοποιούς, στον Α. Βιτέz, τον Φρανσίς Υστέρ, Μπρούνο Μπαγιέν, Ζαν Κλωντ Μπριαλύ, Μυλέν Ντεμονζώ, Μισέλ Ομών. Διετέλεσε ραδιοφωνική παραγωγός στην ΕΡΤ. Μεταφράζει για το θέατρο. Διδάσκει κλασικό πιάνο στο Εθνικό Ωδείο. Δημιούργησε τη Θεατρική εταιρεία «ΑΞΙΑ», ανέβασε τα έργα της Sakura, Black story, Αδάμ και Χαλιμά, Δίδυμες. Επίσης δημιούργησε το «Classic Music Box», δηλαδή μουσικά αναλόγια, τα οποία γράφει, αφηγείται και τα δένει με κλασσική μουσική, έχοντας στο πλευρό της εκλεκτούς μουσικούς, που παρουσιάστηκαν στην Αθήνα και το Παρίσι: Λυρική Σκηνή – Μουσείο Μπενάκη – Ίδρυμα Θεοχαράκη – Παρνασσός – Salle Cortot – Cite de la musique. Άλμα Μάλερ – Σονάτα του Κρόιτσερ – Μέσα από το βλέμμα της Nelly’s – Κάρμεν μ’ένα ρόδο στα μαλλιά – Κλάρα Σούμαν – Μότσαρτ ο δρόμος προς την Πράγα – I love opera – Διάσημα ντουέτα – Γεωργία Σάνδη – Άννα Μαγκνταλένα Μπαχ – Σύσσι φύλλα ημερολογίου – Αθάνατη Αγαπημένη – Κοζιμα Βάγκνερ – Από τον Μότσαρτ στον Μάλερ, κ.ά.

Ανδρομάχη Δαυλού

andromakhi-daulou.jpg

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από την Δραματική σχολή του Ωδείου Αθηνών το 1996. Παρακολούθησε το 1ο εργαστήρι ηθοποιών της πειραματικής σκηνής του Εθνικού Θεάτρου και το σεμινάριο «Σώμα και Φωνή» στο ίδρυμα Θεοχαράκη. Εργάζεται ως ηθοποιός τα τελευταία 28 χρόνια στο Εθνικό Θέατρο «Κοπέλια», «Εκκλησιάζουσες… σαν Παραμύθι», «Η Αγάπη και τα Τρία Πορτοκάλια» Σκην. Κ. Ρουγγέρη, «Γέρμα» Σκην. Κ. Τσιάνος, «Ποια Ελένη;» Σκην. Θ. Παπαθανασίου & Μ. Ρέππας, «Από την σιωπή της προθήκης στον Θεατρικό Λόγο – Ερωφίλης κέντημα, Περί Αλεξάνδρου, Η γενιά του ’30, Το πε ο Γέρος Σκην. Στρατής Πανούριος, «Το έγκλημα και η τιμωρία» Σκην. Σ. Χατζάκης «Μυστικοι Αρραβώνες» «πρόβα Νυφικού» «Προμηθέας Δεσμώτης» «Τρωάδες» «Fantastiko – Τα δημιουργημένα συμφέροντα» κ.α. και στο ελεύθερο θέατρο «Μουσική Παράσταση Μίκης Θεοδωράκης» Σκην. Θ. Μουμουλίδης, «Αχόρταγος» Σκην. Γ. Αρμένης, «Βάκχες» Σκην. Ι. Σιδέρης, «Το Σώσε» Σκην. Κ. Τσώνος, «Τσινετσιτά» Σκην. Θ. Παπαθανασίου & Μ. Ρέππας, «Του Νεκρού Αδελφού» Σκην. Σ. Χατζάκης κ.α. Έχει εμφανιστεί επανειλημμένα στην Επίδαυρο σε βασικούς ρόλου και ως κορυφαία, «Τρωάδες» «Βάκχες» «Όρνιθες» «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» «Νεφελες» κ.α. Δημιούργησε τα κείμενα, σκηνοθέτησε και ερμήνευσε τη μουσικο-θεατρική παράσταση «Η Σπείρα του Έρωτα» μαζί με τον Αρη Γραικούση στις μουσικές επιλογές και την ερμηνεία. Έχει εμφανιστεί σε πολλές τηλεοπτικές σειρές, όπως για παράδειγμα: «Οι παγιδευμένοι», «Άγριες μέλισσες», «Ήρθε και έδεσε», «safe sex», «Ίχνη», «Το κόκκινο δωμάτιο», «7 θανάσιμες πεθερές», «Τμήμα ηθών», «Αμαρτίες Γονέων», «Στα Φτερά του Έρωτα», «Το Κλειδί», «Οι Αγνοημένοι». Διδάσκει ορθοφωνία, υποκριτική και σκηνοθετεί τα τελευταία 15 χρόνια.

Άρης Γραικούσης

aris-graikousis.jpg

Ο Άρης Γραικούσης γεννήθηκε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από το Ελληνικό Ωδείο Αθηνών με Α’ βραβείο και χρυσό μετάλλιο. Ολοκλήρωσε  τις μεταπτυχιακές σπουδές του (Master of Music) με άριστα, στην Ανώτατη Μουσική Ακαδημία του Detmold στην Γερμανία με καθηγητή τον πιανίστα Jean-Efflam Bavouzet. Έχει δώσει ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου σε πολλές πόλεις της Γερμανίας, (Hannover, Paderborn, Bochum, Herford, Bielefeld, Detmold, Dortmund, Essen κ.α) στην Πολωνία και στην Κωνσταντινούπολη, συγκεκριμένα στην Πατριαρχική Μεγάλη του Γένους  Σχολή στην Κωνσταντινούπολη. Στην Ελλάδα έχει δώσει πολυάριθμα ρεσιτάλ στο  ΜέγαρΜουσικής Αθηνών, Ίδρυμα Θεοχαράκη, Διεθνές Καλλιτεχνικό Κέντρο Athenaeum, Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, Φιλολογικό Σύλλογος «Παρνασσός», Ίδρυμα Κακογιάννη, καθώς και στα Φεστιβάλ Ηρακλείου Κρήτης, Αναγεννησιακό Φεστιβάλ Ρεθύμνου, Φεστιβάλ Χανίων, Φεστιβάλ Σύμης, ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας, Δημοτικό θέατρο Μυτιλήνης, Ιστορικό Μουσείο Ύδρας, «Αίθουσα του Βωμού» του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, Επιγραφικό μουσείο και σε άλλες διοργανώσεις ανά την Ελλάδα.   Έχει συμπράξει ως σολίστ την ορχήστρα δωματίου της Ακαδημίας του Detmold και την Συμφωνική Πειραματική Ορχήστρα Ρεθύμνου. Πολλά από τα ρεσιτάλ του έχουν αποσπάσει θερμές κριτικές στον πανελλαδικό τύπο. Έχει πραγματοποιήσει σεμινάρια  πιάνου σε σπουδαστές όλων των επιπέδων σε ωδεία ανά την Ελλάδα. Συνεργάζεται με τραγουδιστές/στριες στο κλασικό και σύγχρνο τραγούδι. Επίσης σημαντικές συνεργασίες σε μουσικοθεατρικές παραστάσεις κι αναλόγια, με τις ηθοποιούς Μαριέττα Ριάλδη, Όλγα Τουρνάκη, Ανδρομάχη Δαυλού, Μάγδα Μαυρογιάννη και Μάνια Παπαδημητρίου. Είναι μέλος της κριτικής επιτροπής του Πανελλήνιου Διαγωνισμού πιάνου της musicArte. Διδάσκει πιάνο στο ωδείο & καλλιτεχνικό κέντρο «Μουσικοί ορίζοντες».

Κάτια Πάσχου

katia-paskhoy.jpg

Η Κάτια Πάσχου, υψίφωνος, θεατρολόγος της Φιλοσοφικής Αθηνών, Υπότροφος Ιδρύματος Ωνάση, απόφοιτος του Mannes College of Music της Νέας Υόρκης, ξεκινώντας το 2000 τα πρώτα της καλλιτεχνικά βήματα στην Εθνική Λυρική Σκηνή, ύστερα από το ντεμπούτο της  στο Carnegie Hall το 2008, έχει εμφανιστεί εντός και εκτός Ελλάδος σε ρόλους του κλασικού ρεπερτορίου του λυρικού θεάτρου ως και σύγχρονα έργα. Έχει στο ενεργητικό της σημαντικές συνεργασίες με την Εθνική Λυρική Σκηνή αλλά και τις ορχήστρες ΚΟΑ, ΕΡΤ, Δήμου Αθηναίων, ενώ παράλληλα ανέπτυξε έντονη δραστηριότητα με όραμα τη διεύρυνση του κοινού της όπερας δημιουργώντας παραστάσεις κλασικής μουσικής, αλλά και ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα στο Ιδρύμα Θεοχαράκη . Από το 2015 μελετά με το μεγάλο βαθύφωνο και μέντορα Δημήτρη Καβράκο. Διδάσκει φωνητική από το 2020 στο Ωδείο Kodály και από το 2022 στο Καλογεροπούλειο Ωδείο Κορίνθου ( www.katiapaschou.com).

Γνωρίζοντας την όπερα μέσα από το μύθο Μαρία Κάλλας by the Katia Paschou Project

Την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2024 η Συμμετοχική Όπερα προσκαλεί σε μια μοναδική μουσική εμπειρία Όπερας για όσους θέλουν να γνωρίσουν την όπερα για πρώτη φορά μέσα από το μύθο Μαρία Κάλλας, δηλαδή μέσα από τη ζωή και το έργο της. Τι είναι όπερα; Ποια είναι τα μυστικά της; Μπορεί στ’ αλήθεια ένας αμύητος μέσα σε λίγα λεπτά να τραγουδήσει μια άρια μαζί με έναν λυρικό καλλιτέχνη;

Στην εποχή του Μότσαρτ και του Verdi οι αντίστοιχοι ποπ σταρ ήταν οι πρωταγωνιστές της όπερας, ενώ οι αγαπημένες μελωδίες που άκουγε κανείς στην καθημερινότητά του, δεν ήταν άλλες από τις σημερινές άριες, που ανήκουν πια στο χώρο της κλασικής μουσικής.

Μετά από μια επιτυχημένη χρονιά, το Αφιέρωμα στη Μαρία Κάλλας συνεχίζεται, αυτή τη φορά παρουσιάζοντας νέα ταλέντα της Όπερας! Η Μαρία Κάλλας στήριξε σε πολλές περιπτώσεις τους νέους καλλιτέχνες και με τα masterclass που έδωσε στο Juilliard της Νέας Υόρκης, αλλά και προσφέροντας την αμοιβή της για υποτροφίες.

«Η Μαρία Κάλλας είναι ίσως η πιο σημαντική Ελληνίδα σε διεθνές επίπεδο, μετά τον El Greco και τους μεγάλους τραγικούς ποιητές, καθώς ανανέωσε την Όπερα στον μεταπολεμικό κόσμο δίνοντας νέα πνοή, με το να αφυπνίσει στα έργα των σπουδαίων συνθετών του bel canto το στοιχείο αυτό που τους ενέπνευσε να συνθέσουν, δηλαδή το αρχαίο δράμα. Η Συμμετοχική Όπερα υποδέχεται στο ζεστό αμφιθέατρο του Ιδρύματος Θεοχαράκη το κοινό, για να γνωρίσει τη μεγάλη αυτή καλλιτέχνιδα μέσα από το έργο της, αλλά και τραγουδώντας τις πιο δημοφιλείς άριες που ερμήνευσε». Φ. Παπαθανασίου.

Κάτια Πάσχου: υλοποίηση, παρουσίαση

Μάριος Καζάς: πιάνο

Προσκεκλημένοι νέοι καλλιτέχνες από την ομάδα The Katia Paschou Project: ο ανερχόμενος τενόρος Ανδρέας Καραούλης και οι υψίφωνοι Νικολέτα Κουτσαμάνη, Έλενα Ορφανίδη και Χριστίνα Τέρζογλου.

31 Οκτωβρίου 2024

Πέμπτη, 20.30

Εισιτήρια: 20, 15, 10 ευρώ