Η σημερινή μέρα έχει ιδιαίτερη σημασία για τη Δυτική Ελλάδα, καθώς στις 12 το μεσημέρι ανοίγουν προς χρήση 65 από τα συνολικά 75 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, ένα έργο που για χρόνια φαινόταν στους πολίτες ως «γεφύρι της Άρτας», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό Max FM της Πάτρας.
Όπως πρόσθεσε ο πρωθυπουργός, «θέλω να θυμίσω ότι από το 2019, όταν μας εμπιστεύτηκαν για πρώτη φορά οι συμπολίτες μας να αναλάβουμε την διακυβέρνηση του τόπου, είχα αναλάβει την προσωπική δέσμευση ότι θα κινήσω γη και ουρανό, προκειμένου αυτό το έργο να ολοκληρωθεί» και συνέχισε: «Θυμόμαστε όλοι πολύ καλά την πονεμένη ιστορία αυτού του δρόμου, τις κατατμήσεις από την προηγούμενη κυβέρνηση και τη μεγάλη δυσκολία την οποία αντιμετωπίσαμε, ώστε να μπορέσει το έργο να επανεκκινήσει και κυρίως να επανενταχθεί σε ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Τελικά τα καταφέραμε και όλα αυτά σήμερα ανήκουν στην ιστορία».
Αναφερόμενος σε όσους έχασαν τη ζωή τους στην παλαιά εθνική οδό Πατρών - Πύργου είπε ότι «ο δρόμος παραδίδεται κυκλοφορία και νομίζω ότι είναι η καλύτερη απόδοση μνήμης στους δεκάδες συμπολίτες μας που έχασαν την ζωή τους σε έναν παλιό, απαρχαιωμένα δρόμο, επειδή κάποιοι προηγούμενοι καθυστέρησαν και δεν κατάφεραν να προσφέρουν στη Δυτική Ελλάδα έναν υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο, όπως αυτός που θα ξεκινήσει να λειτουργεί σήμερα».
Σχετικά με τα μέτρα οδικής ασφάλειας που έχουν εφαρμοστεί στην παλαιά εθνική οδό Πατρών - Πύργου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ότι «η παλιά εθνική οδός θα εξακολουθεί να χρησιμοποιείται, αφού πριν από λίγα χρόνια είχαμε πάρει την απόφαση να επενδύσουμε σημαντικούς πόρους, ώστε να αναβαθμίσουμε την οδική ασφάλεια του υφιστάμενου δρόμου, ο όποιος θα εξακολουθεί να αξιοποιείται».
«Και πράγματι», συνέχισε, «τα έργα αυτά είχαν προκαλέσει τότε και κάποιες αντιδράσεις, αλλά αποδείχθηκε τελικά ότι ήταν σωτηρία, αφού μειώσαμε δραστικά τα θανατηφόρα τροχαία στην παλιά εθνική οδό Πατρών - Πύργου» και συμπλήρωσε: «Ακριβώς το ίδιο μοντέλο παρεμβάσεων, έως ότου ολοκληρωθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος, χρησιμοποιούμε και στο βόρειο οδικό άξονα της Κρήτης, όπου ήδη έχουν ξεκινήσει αντίστοιχα έργα. Και είναι και αυτός ένας δρόμος που δυστυχώς συνδέεται με πολλά θανατηφόρα και βαριά τροχαία και πιστεύω ότι και εκεί θα έχουμε πολύ θετικά αποτελέσματα».
Επανερχόμενος στο έργο του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών - Πύργου, είπε ότι «από σήμερα η Δυτική Ελλάδα θα έχει ένα υπερσύγχρονο δρόμο που θα αλλάξει πραγματικά την ζωή των κατοίκων, των επαγγελματιών και των επισκεπτών».
Άλλωστε, όπως επεσήμανε, «όλη η ακτή της Δυτικής Ελλάδας, από την Αχαΐα μέχρι την Ηλεία, είναι ένας γρήγορα να αναπτυσσόμενος τουριστικός προορισμός» και πρόσθεσε: «Επίσης να μην ξεχνάμε ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος έχει πολύ μεγάλη σημασία και για τα νησιά της Ζακύνθου και της Κεφαλονιάς, διότι η βασική σύνδεση παραμένει από το λιμάνι της Κυλλήνης, το οποίο τώρα πια είναι πολύ πιο εύκολα προσβάσιμο».
Όσον αφορά την ολοκλήρωση των εργασιών στα υπόλοιπα 10 χιλιόμετρα που αποτελούν το τελευταίο κομμάτι του αυτοκινητόδρομου προς στην Πάτρα, ο πρωθυπουργός είπε ότι «πρόθεσή μας είναι να μπορέσουμε αυτό να το δώσουμε στην κυκλοφορία ανήμερα της μεγάλης γιορτής της Πάτρας, του Αγίου Ανδρέα, στις 30 Νοεμβρίου του 2025, δηλαδή σε λίγους μήνες από τώρα, ώστε να έχουμε πια ολοκληρώσει όλον τον δρόμο και να κλείσει οριστικά αυτή η εκκρεμότητα».
Μιλώντας για το πώς υποδέχθηκαν οι κάτοικοι το έργο του νέου αυτοκινητόδρομου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στην επίσκεψη που πραγματοποίησε στην Αμαλιάδα μετά την χθεσινοβραδινή τελετή των εγκαινίων, λέγοντας μεταξύ άλλων: «Η πρώτη αντίδραση των συμπολιτών που συνάντησα, μου θύμισε λίγο την αντίδραση που εισέπραξα στο μετρό της Θεσσαλονίκης. Δηλαδή, μέχρι να δουν το έργο δεν πίστευαν ότι πράγματι αυτό το οποίο πάρα πολλοί τους είχαν υποσχεθεί στο παρελθόν, αυτή τη φορά έγινε πραγματικότητα. Αυτό σίγουρα μας δίνει μεγάλη χαρά, αλλά μας γεμίζει και με ευθύνη».
Σε αυτό το σημείο ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στην νότια επέκταση του αυτοκινητόδρομου και σημείωσε: «Προφανώς η δουλειά μας δεν σταματάει εδώ, αλλά πρέπει να εξετάσουμε και τον τρόπο με τον οποίο ο δρόμος θα φτάσει τελικά, όχι μόνο στην Αρχαία Ολυμπία, αλλά μέχρι και την Τσακώνα. Είναι ένα δύσκολο κομμάτι η νότια επέκταση του δρόμου, όμως πιστεύω ότι θα καταφέρουμε να λύσουμε και αυτό το πρόβλημα και να εξασφαλίσουμε την χρηματοδότηση. Θα αρχίσουμε από τώρα να μελετάμε την περαιτέρω επέκταση του δρόμου προς τα νότια, ώστε να γίνει η οριστική σύνδεση της Δυτικής Ελλάδας με την περιοχή της Μεσσηνίας».
Για τη διαχείριση του νερού είπε: «Το νερό δεν γνωρίζει σύνορα και γεωγραφικές ενότητες και πρέπει να αξιοποιείται. Κάνουμε μια εθνική προσπάθεια για την διαχείριση των υδάτινων πόρων της πατρίδας μας στα δίκτυα διανομής και άρδευσης».
Για τη Μαρίνα στην Πάτρα ανέφερε: «Αν κάτι απέδειξε η Πατρών – Πύργου είναι ότι η εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα είναι απαραίτητη. Η εμπλοκή του για την αναβάθμιση υποδομών είναι προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και ελπίζω να γίνει αντιληπτό από τους τοπικούς φορείς γιατί έχουν αναπτυξιακό πρόσημο. Με αυτό τον τρόπο αποκλιμακώσαμε την ανεργία. Η δυτική Ελλάδα δημιουργεί πιο γρήγορα θέσεις εργασίας από την υπόλοιπη χώρα. Ο ιδιωτικός τομέας αισθάνεται ασφάλεια για να επενδύει.
Η δουλειά ποτέ δεν σταματάει και γι’ αυτό και χθες είπα ότι είναι μια μέρα χαράς αλλά σε έναν – δυο μήνες ο δρόμος αυτός θα έχει ενσωματωθεί πλήρως στην πραγματικότητα. Πρέπει να κοιτάμε πάντα μπροστά. Δεν είμαστε ικανοποιημένοι που η ανεργία συνολικά είναι πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Με την εφαρμογή της κάρτας εργασίας οι εργαζόμενοι είναι διασφαλισμένοι και αν κάνουν υπερωρίες τις πληρώνονται. Όταν μια περιοχή αναπτύσσεται δημιουργούνται θέσεις εργασίας και βελτιώνεται το διαθέσιμο εισόδημα».
Για το δημογραφικό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε: «Εχουμε μια εθνική στρατηγική η οποία θα έλεγα ότι ξετυλίγεται σε πολλούς άξονες. Να βοηθήσουμε τις νέες οικογένειες να αποκτήσουν το πρώτο τους παιδί. Τώρα ξεκινάει η διαδικασία των voucher για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς. Είναι πολύ σημαντικό. Δεν αρκεί να δίνουμε τα 2000 ευρώ για κάθε παιδί αλλά ένα πλαίσιο υποστήριξης τα πρώτα χρόνια της ζωής ενός παιδιού.
Το ζήτημα της στέγης με τα προγράμματα ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ 1 και ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ 2 να έχουν μεγάλη επιτυχία. Το ότι δεν κάνουμε πολλά παιδιά είναι ευρωπαϊκό πρόβλημα. Επίσης, είναι σημαντικό το μέτρο που πήραμε να μην περικόπτεται η σύνταξη ενός ανθρώπου που επιλέγει να εργάζεται. Θα κάνετε λίγο υπομονή ενόψει της ΔΕΘ».