Είτε αρέσει σε κάποιους είτε όχι –και μάλλον σε κάποιους δεν αρέσει– το μετρό της Θεσσαλονίκης από τις 30 Νοεμβρίου θα αποτελεί πραγματικότητα. Και η Ιστορία θα γράψει ότι ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε επί κυβερνήσεως Κυριάκου Μητσοτάκη.

Μπορεί διαδικτυακά να σηκώθηκε το θέμα με τον λογότυπο του μετρό –δικαίως ή αδίκως–, όμως η ουσία δεν μπορεί να κρυφτεί. Όπως και η πραγματικότητα που είναι ότι το μετρό θα λειτουργήσει, θα δοθεί στο επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης ενώ προχωρούν και οι διαδικασίες για τις επεκτάσεις του.

Δεν μπορεί να κρυφτεί και κάτι ακόμη: ότι οι προσφυγές κόστισαν. Οι καθυστερήσεις με αφορμή τα αρχαία στον σταθμό «Βενιζέλος» έφεραν το έργο πολύ πίσω. Το ίδιο και οι αποφάσεις της κυβέρνησης του Αλέξη Τσίπρα και του Πάνου Καμμένου που τίναξαν στην κυριολεξία το έργο στον αέρα. Και όλα αυτά για να μη δοθεί η λύση που τελικά δόθηκε και από τις 30 Νοεμβρίου το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης θα έχει και μετρό και έναν αρχαιολογικό χώρο που αναδεικνύει ακόμη περισσότερο την πόλη.

Πάνω από 45 εκατομμύρια ευρώ κλήθηκε να καταβάλει η Αττικό Μετρό για τις καθυστερήσεις από τις προσφυγές και τα συλλαλητήρια με τα αναμμένα κεριά και άλλα πολλά. Αλλά ύστερα από 30 χρόνια ένα εμβληματικό έργο είναι έτοιμο προς χρήση και αξιοποίηση.

Με απλά λόγια, η ολοκλήρωση της πρώτης αυτής γραμμής μόνο εύκολο έργο δεν ήταν. Ακόμη και τώρα διάφοροι υποστηρίζουν πως δεν θα λειτουργήσει, ότι δεν είναι ασφαλές. Μέχρι και στοιχήματα πέφτουν στο Διαδίκτυο και αναμένουμε να δούμε τι θα κάνουν αυτοί που θα τα χάσουν.

Το θέμα είναι ότι η κυβέρνηση και ο Κυριάκος Μητσοτάκης και σε αυτήν την περίπτωση μπορούν να πουν: «Το είπαμε, το κάναμε». Μια ακόμη φορά, για μια ακόμη δέσμευση που λαμβάνει σάρκα και οστά, για ένα ακόμη απτό αποτέλεσμα. Η κυβέρνηση και ο Κυριάκος Μητσοτάκης επέμειναν για μια λύση, τη μοναδική, που αποδείχθηκε πως ήταν και η σωστή. Τα αρχαία διασώθηκαν, ο σταθμός «Βενιζέλος» δεν καταργήθηκε και το μετρό της Θεσσαλονίκης τίθεται σε λειτουργία. Όλα τα άλλα είναι το γνωστό «να ’χαμε, αν λέγαμε».

Υγ.: Το ΠΑΣΟΚ, η… σοβαρή αξιωματική αντιπολίτευση, έχει κατηγορήσει την κυβέρνηση για απουσία συγκοινωνιακού σχεδιασμού και απουσία χώρων στάθμευσης. Ναι, το ΠΑΣΟΚ, που επί Κώστα Σημίτη πράγματι παραδόθηκε το μεγάλο έργο του μετρό της Αθήνας, αλλά μήπως εκεί στη Χαριλάου Τρικούπη υπάρχει –που υπάρχει– κάποιος να θυμηθεί πόσους χώρους… στάθμευσης είχαν φτιάξει; Έτσι, απλά, μια ερώτηση…