Στις 30 Νοεμβρίου 2024, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης εγκαινίασε τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή στις συγκοινωνίες της πόλης. Η τελετή πραγματοποιήθηκε στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, όπου ο πρωθυπουργός, συνοδευόμενος από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, πάτησε το κουμπί εκκίνησης στις 13:29, επιτρέποντας την πρόσβαση στους 13 σταθμούς του μετρό.
Ο αγιασμός πραγματοποιήθηκε το πρωί, ενώ στην ομιλία του ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι το έργο ολοκληρώθηκε παρά τις δυσκολίες και αποκάλυψε τα μοναδικά μνημεία που ήρθαν στο φως κατά τη διάρκεια των εργασιών. Υποσχέθηκε ότι η επέκταση προς την Καλαμαριά θα είναι έτοιμη τον Νοέμβριο του 2025, με στόχο την περαιτέρω σύνδεση με τη Δυτική Θεσσαλονίκη.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., Νίκος Κουρέτας, ευχαρίστησε τον πρωθυπουργό για τη στήριξή του στο έργο, ενώ ο Απόστολος Τζιτζικώστας, πρώην περιφερειάρχης και νυν Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταφορών, δήλωσε συγκινημένος για την ολοκλήρωση ενός έργου που ξεκίνησε επί κυβέρνησης ΝΔ με τον Κώστα Καραμανλή και παραδόθηκε τώρα. Ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, χαρακτήρισε τη μέρα «γιορτή για τη Θεσσαλονίκη» και αναφέρθηκε στο τέλος μιας μακρόχρονης περιπέτειας.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, ευχαρίστησε την υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, για την προστασία των αρχαιοτήτων και τόνισε ότι το μετρό αλλάζει την εικόνα της πόλης. Σταθμός Βενιζέλου: Πολιτιστικό κόσμημα Ο σταθμός Βενιζέλου χαρακτηρίστηκε ως μοναδικό έργο παγκοσμίως. Κατά τη διάρκεια των ανασκαφών αναδείχθηκαν σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, τα οποία επανατοποθετήθηκαν.
Ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε όλους τους αρχαιολόγους που εργάστηκαν για τη διατήρηση αυτής της πολιτιστικής κληρονομιάς. Η νέα συγκοινωνιακή πραγματικότητα Το μετρό της Θεσσαλονίκης θα εξυπηρετεί 254.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ με την προσθήκη της γραμμής Καλαμαριάς αναμένονται ακόμα 80.000 επιβάτες. Τα δρομολόγια θα είναι γρήγορα, με μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ./ώρα, μειώνοντας τη διαδρομή από τη Νέα Ελβετία έως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό σε μόλις 17 λεπτά.
Η λειτουργία του μετρό αναμένεται να μειώσει την κυκλοφορία κατά 57.000 οχήματα καθημερινά, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως. Το εισιτήριο κοστίζει 0,60 ευρώ, ενώ η μετακίνηση θα είναι δωρεάν για ευπαθείς ομάδες. Το μετρό Θεσσαλονίκης ανοίγει μια νέα σελίδα στην καθημερινότητα των πολιτών, προσφέροντας μια γρήγορη, σύγχρονη και φιλική προς το περιβάλλον επιλογή μετακίνησης.