Το μποτιλιάρισμα που προκλήθηκε στην Πανεπιστημίου και, μοιραία στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου της Αθήνας, εχθές Τρίτη 16/6 ήταν μικρότερη από εκείνη της Δευτέρας 15/6 όταν η πρεμιέρα του Μεγάλου Περιπάτου έγινε προκαλώντας κυκλοφοριακό κομφούζιο, με τους οδηγούς στο κέντρο της Αθήνας να αναγκάζονται να παραμείνουν στα αυτοκίνητά τους για πολύ ώρα.

Και πιθανώς στο εξής η κατάσταση να βαίνει προς το καλύτερο, κυρίως επειδή οι οδηγοί θα αποφεύγουν τη διέλευση από το κέντρο της πόλης. Αν ο Δήμος Αθηναίων σκοπίμως άφησε τους οδηγούς ΙΧ και ταξί να έρθουν αντιμέτωποι με τη νέα πραγματικότητα εν είδει σκληρού μαθήματος, τότε φαίνεται πως η τακτική αποδίδει.

Πάντως, μιλώντας για τα παρατράγουδα του Μεγάλου Περιπάτου και τη χαοτική εικόνα της Δευτέρας, ο επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας συγκοινωνιολόγων του ΕΜΠ η οποία εκπόνησε τη μελέτη παρεμβάσεων/επιπτώσεων, καθηγητής Γιώργος Γιαννής δήλωσε ότι στην πραγματικότητα, η κατάσταση είναι καλύτερη από ό,τι είχαν δείξει οι προσομοιώσεις.

Χαρακτηριστικά, ο κ. Γιαννής είπε σε ραδιοφωνική εκπομπή ότι «οι μετρήσεις που κάναμε τη Δευτέρα, μας έδειξαν ότι ενώ είχαμε πει πως από η διέλευση από την Πανεπιστημίου θα αυξανόταν από τα 2’30” στα 5′, εν τέλει είχαμε 4,8 λεπτά. Το είχαμε προβλέψει αυτό. Και μιλάμε για καθυστέρηση 2 λεπτών και κάτι καθυστέρηση, αυτό είναι όλο κι όλο».

Οι συγκοινωνιολόγοι διαπιστώνουν βελτίωση από μέρα σε μέρα, καθώς, έστω και με πολύ αργό ρυθμό, οι μεταφορικές συνήθειες οδηγούνται σε αναγκαστική τροποποίηση. Όποιος είχε την ατυχία να εγκλωβιστεί στο μποτιλιάρισμα τη Δευτέρα, θα πρέπει να είναι ανεπίδεκτος μαθήσεως για να δοκιμάσει ξανά την τύχη του διασχίζοντας το κέντρο. Διότι το βασικό πρόβλημα παραμένει η κυρίαρχη συνήθεια της διέλευσης από Σύνταγμα και Ομόνοια, παρότι υπάρχουν εναλλακτικές διαδρομές δια των οποίων το κέντρο παρακάμπτεται.

Το ζήτημα της αυξημένης κίνησης απασχόλησε τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στο Δήμο Αθηναίων. Εκτός από τις αναμενόμενες εξαλλοσύνες της ακροδεξιάς παράταξης, τα παράπονα των πολιτών συζητήθηκαν εκτενώς. Συνοψίζοντας, ο δήμαρχος Κώστας Μπακογιάννης σχολίασε ότι «δεν ήταν ευχάριστο το πρόβλημα που προκλήθηκε. Ακούμε την κριτική και αυτά που μας λένε οι πολίτες και η ομάδα των συγκοινωνιολόγων παρακολουθεί την πιλοτική εφαρμογή του έργου, όχι μέρα με τη μέρα, αλλά ώρα με την ώρα».

Από την αρχή ο κ. Μπακογιάννης ζητά την κατανόηση των Αθηναίων, συνιστά υπομονή και υπενθυμίζει το γενικότερο και μακροπρόθεσμο όφελος των εκτεταμένων πεζοδρομήσεων στο πλαίσιο υλοποίησης του Μεγάλου Περιπάτου. Όφελος πρωτίστως για τους πεζούς και τους ποδηλάτες και τερματισμό της προτεραιότητας των ΙΧ.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, η ενόχληση και η δυσφορία των πολιτών, θα μπορούσε να ήταν μικρότερη εάν η καμπάνια ενημέρωσης και προειδοποίησης ήταν πιο δυναμική εκ μέρους του Δήμου. Αντ’ αυτού, η διαφήμιση του Μεγάλου Περιπάτου εστίασε στο όραμα και το μέλλον, ενθαρρύνοντας το κοινό να αγκαλιάσει την ιδέα, αγνοώντας τα πρόσκαιρα προβλήματα κατά την περίοδο προσαρμογής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

Όπως και αντίστοιχα οι πολίτες, ενδεχομένως υποτίμησαν τις παρεμβάσεις στους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας, υποθέτοντας ότι ως δια μαγείας πχ η μισή σε πλάτος Πανεπιστημίου θα διατηρούσε την ίδια χωρητικότητα διερχόμενων οχημάτων όπως και στην πρότερη κατάστασή της, όταν δηλαδή είχε έξι λωρίδες.

Πηγή: protothema