Maurice Ravel: Ο Ρολογάς της Μουσικής (Μπολερό, Δάφνις και Χλόη, Ισπανική Ραψωδία). Εκκεντρικός, ταλαντούχος, με ιδιαίτερη προσωπική ζωή. Έλεγε: «Εμείς οι καλλιτέχνες δεν είμαστε φτιαγμένοι για γάμο. Σπανίως είμαστε κανονικοί και η ζωή μας ακόμα λιγότερο». Το Μπολερό αποδείχθηκε η τελευταία μεγάλη σύνθεση του Maurice Ravel που φωτίζει την προσωπικότητά του και τη μοίρα του.
Μάγδα Μαυρογιάννη ιδέα, κείμενο, σκηνοθετική επιμέλεια, αφήγηση
Αγγελική και Μαρία Μπόλλα πιάνο Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2020 20:30
Πρόγραμμα
Μ. Ραβέλ Ισπανική Ραψωδία: 1ο μέρος – Prélude à la nuit
Μ. Ραβέλ Ισπανική Ραψωδία: απόσπασμα από το Prélude à la nuit
Μ. Ραβέλ Ισπανική Ραψωδία: 2ο μέρος – Malagueῆa
C Debussy Μαύρο Άσπρο: 2ο μέρος, απόσπασμα
C Debussy 6 Αρχαίες Επιγραφές: 3ο μέρος – Για έναν τάφο χωρίς όνομα
Μ. Ραβέλ Ισπανική Ραψωδία: 3ο μέρος – Habanera
Μ. Ραβέλ Ισπανική Ραψωδία: 4ο μέρος – Feria
Μ. Ραβέλ Η Μάνα μου η Χήνα: 1ο μέρος – Ο Χορός της Πεντάμορφης στο κοιμισμένο Δάσος
Μ. Ραβέλ Η Μάνα μου η Χήνα: 2ο μέρος – Ο κοντορεβιθούλης
Μ. Ραβέλ Η Μάνα μου η Χήνα: 3ο μέρος – Ασχημούλα, η Αυτοκράτειρα των Παγόδων
Μ. Ραβέλ Η Μάνα μου η Χήνα: 4ο μέρος – Συνομιλίες της Πεντάμορφης με το Τέρας
Μ. Ραβέλ Η Μάνα μου η Χήνα: 5ο μέρος – Ο Μαγεμένος Κήπος
Τζ. Γκέρσουιν Γαλάζια Ραψωδία: απόσπασμα 1ο
Τζ. Γκέρσουιν Γαλάζια Ραψωδία: απόσπασμα 2ο
Μ. Ραβέλ Μπολερό
Βιογραφικά
Μάγδα Μαυρογιάννη: Μουσικός – Ηθοποιός – Συγγραφέας Μουσικών Αναλογίων
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε θέατρο και μουσική (πιάνο – ακορντεόν – σύνθεση) στην Αθήνα και στο Παρίσι. Απόφοιτος του Εθνικού Ωδείου Αθηνών, «Ecole Normale» Παρισίων, «Conservatoire d΄ art dramatique» Παρισίων. Μαθήτρια του Antoine Vittez και του Ανδρέα Βουτσινά στο Παρίσι. Παρακολούθησε σεμινάρια με τον Τ. Suzuki στη Νέα Υόρκη.
Ξεκίνησε την καριέρα της 12 χρονών ως πιανίστα στην Ελλάδα, συνέχισε ως ηθοποιός και πιανίστα στο Παρίσι. Δίδαξε κλασσικό πιάνο στη Σχολή «Michel Sogny», στο Παρίσι. Διδάσκει στο «Εθνικό Ωδείο Αθηνών».
Έπαιξε ως Ηθοποιός στο Εθνικό Θέατρο Chaillot, στο Ελεύθερο Θέατρο, Κινηματογράφο και σε διεθνείς συμπαραγωγές στη Γαλλία, Αγγλία, Ελβετία δίπλα στους: Francis Huster, Neigel Heyvers, Hugh Grant, Jean-Claude Briary, George Chorafas, Mylen Demongeau, Pascal Thomas, Andre Flederick, Antoine Vittez, Didier Flamand, κ.ά.
Δημιούργησε τον Διαγωνισμό για νέους «Classic music Box and Young Talents». Από το 1996 παρουσιάζει Μουσικά Αναλόγια και Παραστάσεις στην Ελλάδα και Γαλλία με θέματα προσωπικότητες από την κλασσική μουσική.
Μαρία & Αγγελική Μπόλλα:
«Οι ερμηνείες τους λάμπουν από μία τέλεια και σπάνια ομοιογένεια, από έναν ακαταμάχητο παλμό, από μια εκπληκτική αίσθηση χρωμάτων και φράσεων. Αποτελούν στην πραγματικότητα ένα από τα καλύτερα πιανιστικά ντούο που έχω γνωρίσει». Pierre-Petit, Μουσικοκριτικός της «Figaro»
«Ακούστηκε ένας Ραβέλ όπως εδώ και χρόνια έχει να ακουστεί και η Gasteig φάνηκε σα να ζωντάνεψε». Süddeutsche Zeitung
«Αυτός ο δίσκος είναι μια απόλαυση με τις αδελφές Μπόλλα να επιβάλλονται στην κορυφή της δισκογραφίας για δύο πιάνα». Piano Magazine
Η Μαρία & η Αγγελική Μπόλλα σπούδασαν πιάνο με τη Μαίρη Τραβασσάρου – Χαμουδοπούλου (δίπλωμα, Α’Βραβείο) και ανώτερα θεωρητικά με τον αρχιμουσικό Δημήτρη Κατσίμπα (πτυχία Αρμονίας, Αντίστιξης & Φούγκας, Άριστα παμψηφεί). Με την καθοδήγηση του μουσικολόγου Δρος Αποστόλου Κωστίου διαμόρφωσαν μόνιμο πιανιστικό ντούο το οποίο διακρίθηκε από τα πρώτα του βήματα. Έκαναν μεταπτυχιακές σπουδές με τους Julia & Constantin Ganev τις οποίες συνέχισαν με υποτροφία του Ιδρύματος «Α. Σ. Ωνάσης» στην École Normale de Musique de Paris πλάι στη Germaine Mounier (Diplôme Supérieur de Concertiste, παμψηφεί – πρώτες ονομασθείσες). Παράλληλα, κέρδισαν δύο πρώτα Βραβεία στο Διεθνή Μουσικό Διαγωνισμό της Σόφιας. Η Μαρία & η Αγγελική Μπόλλα εμφανίζονται σε μεγάλες ευρωπαϊκές αίθουσες, φεστιβάλ, V.I.P συναυλίες και σε ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές (Salle Gaveau, Gasteig, Μέγαρο Αθηνών, Φεστιβάλ Αθηνών, La Société Chopin à Paris, Salle Cortot, YAMAHA Paris, Wiener Saal, Fontainebleau…), έχουν χαρακτηριστεί ως «εκπληκτικές καλλιτέχνιδες» και σε κάθε εμφάνισή τους αποσπούν εγκωμιαστικές κριτικές. Παρουσιάζουν έργα σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση καθώς και δικές τους μεταγραφές. Σε αφιερώματα του περιοδικού τύπου δίνεται έμφαση στις «αισθητικές τους επιλογές που μαρτυρούν μια σε βάθος γνώση των ιδιαιτεροτήτων της μουσικής» και υπογραμμίζεται το εύρος του ρεπερτορίου τους. Προσκαλούνται ως μέλη επιτροπής διεθνών διαγωνισμών και απολυτηρίων εξετάσεων ιδρυμάτων της αλλοδαπής και της ημεδαπής. Διδάσκουν σε Master Class και αρθρογραφούν στον ελληνικό περιοδικό τύπο.