Τη διευκρίνιση πως η αξιολόγηση του Δημοσίου από τους πολίτες αφορά μια σειρά υπηρεσιών και όχι τους δημοσίους υπαλλήλους, έκανε ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος κατά τη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε μαζί με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, για τη σχετική πλατφόρμα που μπαίνει σε λειτουργία.
Όπως είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, σε σύσκεψη που προηγήθηκε, σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες έχουν τη δυνατότητα να βαθμολογούν οι ίδιοι τις δημόσιες υπηρεσίες, έχοντας πια τον πρώτο λόγο, με στόχο ένα κράτος το οποίο να είναι πιο αποτελεσματικό και πιο φιλικό.
Η αξιολόγηση υπογραμμίζεται ότι θα γίνεται από τους πολίτες, δυό φορές το χρόνο από την πλατφόρμα axiologisi.ypes.gov.gr. Σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών, «η πλατφόρμα είναι προσβάσιμη από το gov.gr και είναι προσβάσιμη από τα άτομα με αναπηρία. Είναι ένα ολοκληρωμένο ερωτηματολόγιο ποσοτικής έρευνας. Αυτό θα τρέχει δύο φορές τον χρόνο Απρίλιος-Μάιος και Οκτώβριος-Νοέμβριος». Το ερωτηματολόγιο φτιάχτηκε και σχεδιάστηκε από το υπουργείο Εσωτερικών.
Καινοτόμος υπηρεσία
Το «Ερωτηματολόγιο Αξιολόγησης Υπηρεσιών Δημόσιας Διοίκησης από τους πολίτες» αποτελεί μια καινοτόμο υπηρεσία που δημιουργήθηκε από τη συνεργασία του υπουργείου Εσωτερικών και του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με στόχο την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στη βελτίωση της καθημερινότητάς τους.
Όπως τόνισε ο υπυργός Εσωτειρκών, οι πολίτες, οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, έχουν πλέον τη δυνατότητα -προαιρετικά και ανώνυμα- να αξιολογήσουν και να εκφράσουν τη γνώμη τους για μια σειρά δημόσιων υπηρεσιών, μέσω ενός προγράμματος που υλοποιείται για πρώτη φορά. «Ό,τι μετριέται, μπορεί να βελτιωθεί» ανέφερε ο κ. Λιβάνιος, υπογραμμίζοντας ότι η αξιοποίηση του Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας αποτελεί κρίσιμο εργαλείο για τη συλλογή απόψεων και τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών. Η πρωτοβουλία αυτή στοχεύει στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και στην ανταπόκριση στις πραγματικές ανάγκες των πολιτών.
Τα βασικά στοιχεία του ερωτηματολογίου είναι:
Στόχος: Η συλλογή ποσοτικών δεδομένων σχετικά με την ικανοποίηση των πολιτών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες, με σκοπό τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της ποιότητας της δημόσιας διοίκησης.
Προσβασιμότητα: Το ερωτηματολόγιο είναι διαθέσιμο μέσω του gov.gr και της ιστοσελίδας αξιολόγηση.ypes.gov.gr, διευκολύνοντας τη συμμετοχή των πολιτών. Η εφαρμογή είναι σχεδιασμένη από το Υπουργείο Εσωτερικών και υλοποιήθηκε από το ΕΔΥΤΕ.
Χρονική διάρκεια: Το ερωτηματολόγιο θα είναι διαθέσιμο δύο φορές τον χρόνο, μία την περίοδο Απριλίου-Μαΐου και μία την περίοδο Οκτωβρίου-Νοεμβρίου, επιτρέποντας την παρακολούθηση της εξέλιξης των υπηρεσιών. Οι πολίτες μπορούν να υποβάλλουν τις αξιολογήσεις τους έως τις 24 Μαΐου, και τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν στις αρχές Ιουνίου, μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας των δεδομένων.
Ανωνυμία και αξιοπιστία: Η συμμετοχή είναι ανώνυμη, διασφαλίζοντας την ειλικρινή έκφραση απόψεων. Η μοναδικότητα των απαντήσεων εξασφαλίζεται μέσω κωδικών τάξης, ενισχύοντας την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων.
Ευρύ φάσμα υπηρεσιών στο ερωτηματολόγιο
Το ερωτηματολόγιο καλύπτει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων:
- Υπηρεσίες του Κεντρικού Κράτους: Αξιολόγηση της ΑΑΔΕ, του ΕΦΚΑ, του κτηματολογίου, της ΔΥΠΑ και άλλων.
- Ψηφιακές Υπηρεσίες: Αξιολόγηση των ψηφιακών εργαλείων, όπως το myHealth, η ηλεκτρονική συνταγογράφηση και οι υπηρεσίες του gov.gr.
- Υπηρεσίες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης: Αξιολόγηση της καθαριότητας, του ηλεκτροφωτισμού, των παιδικών σταθμών και άλλων τοπικών υπηρεσιών.
- Ανάλυση Δεδομένων: Τα αποτελέσματα θα παρουσιαστούν ανά φορέα, υπηρεσία, περιφέρεια, δήμο, ακόμα και ανά ταχυδρομικό κώδικα, παρέχοντας λεπτομερή εικόνα της ικανοποίησης των πολιτών. Επιπλέον, θα εξεταστεί η διάθεση των δεδομένων σε μορφή ανοικτών δεδομένων (open data) για περαιτέρω ανάλυση.
Ο κ. Λιβάνιος διευκρίνισε ότι το ερωτηματολόγιο δεν αφορά την αξιολόγηση των υπαλλήλων, αλλά την ποιότητα των υπηρεσιών. Δεν συνδέεται με το σύστημα επιβράβευσης του δημοσίου και δεν αποτελεί πλατφόρμα υποβολής προσωπικών αιτημάτων. «Η πρωτοβουλία αυτή σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς μια δημόσια διοίκηση πιο διαφανή, αποτελεσματική και προσανατολισμένη στις ανάγκες του πολίτη», κατέληξε ο κ. Λιβάνιος.
Παπαστεργίου: Ασφαλής η διαδικασία ψηφιακής επικοινωνίας με τους πολίτες
«Έχουμε την υποχρέωση, αλλά και τεράστια χαρά να συνεργαζόμαστε με το υπουργείο Εσωτερικών και να υλοποιούμε δράσεις σαν και αυτή τη καινοτόμο δράση», δήλωσε ο κ. Παπαστεργίου και τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου. Η δράση υλοποιείται μέσω του gov.gr και στόχος της είναι η ασφαλής επικοινωνία με τους πολίτες που είναι γραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ).
«Δεν θα φύγει κανένα SMS, δεν θα φύγει κανένα email προκειμένου να ειδοποιήσουμε τους πολίτες, αλλά θα γίνει με push notification πάνω στο κινητό. Και αυτό γίνεται γιατί πλέον θέλουμε όλο και περισσότερο να φέρουμε ασφαλή διακίνηση πληροφορίας. Προφανώς δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλοι όσοι είναι εγγεγραμμένοι στο ΕΜΕπ. Κάποιος απλά μπορεί να μπει στο gov.gr και να συμμετέχει στο ερωτηματολόγιο» τόνισε.
Από σήμερα, όπως είπε, ξεκινούν να αποστέλλονται τα push notifications ως μία επιπλέον ειδοποίηση. «Είναι πολύ σημαντικό να πουν την άποψή τους οι πολίτες. Και εμείς και το υπουργείο Εσωτερικών λέμε ότι οι πολίτες θέλουν λίγα λεπτά για να αξιολογήσουν ττις υπηρεσίες Δημόσιας Διοίκησης, ώστε να έχουμε ένα καλύτερο ελληνικό δημόσιο» ανέφερε.
Διευκρίνισε ότι δεν υπάρχουν ερωτήσεις για το κομμάτι της υγείας, διότι «υπάρχει ειδικό ερωτηματολόγιο και ξεχωριστό πρόγραμμα, το οποίο τρέχει μαζί με το υπουργείο Υγείας. Υπάρχει ξεχωριστό ερωτηματολόγιο, το οποίο θα μπορεί σύντομα να απαντήσει κάποιος ο οποίος έχει δεχθεί και υπηρεσίες από το δημόσιο σύστημα υγείας. Άρα εκεί πέρα θα υπάρξει περαιτέρω αξιολόγηση, το κάνει και το υπουργείο Υγείας, το κάνει και ο ΕΦΚΑ για τις δικές του υπηρεσίες».
Ο κ. Παπαστεργίου κατέληξε λέγοντας «ότι είναι μια κομβική στιγμή για το ελληνικό δημόσιο για να γίνει καλύτερο».
Δείτε την Ψηφιακή Εφαρμογή Μέτρησης Ικανοποίησης Πολιτών ΕΔΩ