Πανικό έχουν προκαλέσει τα πρώτα δείγματα των ελέγχων από τα ΚΤΕΟ για τα γυρισμένα χιλιόμετρα σε εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καθώς πάρα πολλοί ιδιοκτήτες έμαθαν ότι τα οχήματά τους δεν αναγράφουν τα πραγματικά χιλιόμετρα ενώ παράλληλα θα πρέπει να πραγματοποιήσουν πάρα πολλές ενέργειες ώστε να διορθώσουν τα λάθη που έχουν πραγματοποιήσει κάποιοι επιτήδειοι έμποροι μεταχειρισμένων ή ιδιώτες καταναλωτές.
Σύμφωνα με το Newsauto.gr, ακόμη και οι ιδιοκτήτες των ΚΤΕΟ απόρησαν καθώς ο έλεγχος γίνεται σε ολόκληρο το ιστορικό των ελέγχων και δεν περιορίζεται σε εκείνο της τελευταίας πενταετίας.
Δηλαδή στο σύστημα έχουν αναρτηθεί όλοι οι προηγούμενοι έλεγχοι των οχημάτων που έχει διαθέσιμα το υπουργείο Μεταφορών, και όχι της τελευταίας 5ετίας, καθώς και τα χιλιόμετρα που είχαν στον κάθε έλεγχο. Σύμφωνα με όσα αναφέρει στο Newsauto.gr ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ κ. Κωνσταντίνος Βήκας: «Τελικά η εγκύκλιος του υπουργείου Μεταφορών παρανοήθηκε σχεδόν από όλους μόλις άνοιξε το σύστημα και πέρασε το πρώτο όχημα αντιληφθήκαμε πως εμφανίζεται ολόκληρο το ιστορικό των ελέγχων οπότε σε περίπτωση που διαπιστωθεί ανακολουθία χιλιομέτρων αυτομάτως το όχημα κόβεται με Σοβαρή Έλλειψη και κατόπιν ο κάτοχός του ενημερώνεται για το γύρισμα των χιλιομέτρων.
Ωστόσο το σύστημα παρουσιάζει κάποιες τεχνικές δυσκολίες ενώ επίσης όταν διαπιστωθεί η ανακολουθία χιλιομέτρων τότε ο κάτοχος του οχήματος θα πρέπει να μας καταθέσει μια υπεύθυνη δήλωση σύμφωνα με την οποία θα συμφωνεί για να ενεργοποιηθούν περαιτέρω ποινικές κυρώσεις ή πως δεν θέλει κάτι τέτοιο. Δηλαδή τα ΚΤΕΟ θα πρέπει είτε θέλει να ενεργοποιήσει τις ποινικές κυρώσεις ο ιδιοκτήτης του οχήματος με τα γυρισμένα χιλιόμετρα είτε όχι να μας προσκομίσει την υπεύθυνη δήλωση με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια μεγάλη γραφειοκρατία για τους υπαλλήλους των ΚΤΕΟ.
Επίσης από την τσιμπίδα των ελέγχων ξεφεύγουν τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και οι ιδιοκτήτες τους πραγματικά βρίσκονται στο έλεος του Θεού. Οπότε καλό θα ήταν το αμέσως επόμενο διάστημα να περιληφθούν στο σύστημα και τα χιλιόμετρα που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Ταξινόμησης των αυτοκινήτων ώστε να διαπιστωθεί σε ποια έχουν γυριστεί τα χιλιόμετρα.
Παράλληλα το σύστημα θα θωρακίζονταν περισσότερο αν στη βάση δεδομένων αναρτώνται και τα χιλιόμετρα που αναγράφουν τα αυτοκίνητα όταν επισκέπτονται τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία. Με αυτό τον τρόπο οι καταναλωτές θα προστατευθούν με τον καλύτερο τρόπο!
Βέβαια η πενταετία στην οποία τελικά αναφέρονταν η εγκύκλιος αφορά στο ποινικό κομμάτι των ευθυνών καθώς μετά την παρέλευση του παραπάνω χρονικού διαστήματος παραγράφονται οι ποινικές ευθύνες».
Μέχρι στιγμής πάντως έχουν κοπεί αρκετά αυτοκίνητα για γυρισμένα χιλιόμετρα και σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr οι αντιδράσεις των ιδιοκτητών δεν είναι ακραίες, αλλά ετοιμάζουν τις επόμενες κινήσεις τους εναντίον των επιτήδειων εμπόρων αλλά και ιδιωτών καταναλωτών που τα έχουν προμηθευτεί.
Τι πρέπει να κάνουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ με γυρισμένα χιλιόμετρα
Σε περίπτωση που το ΚΤΕΟ διαπιστώσει ανακολουθία χιλιομέτρων σε κάποιο όχημα αποστέλλει στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών ενημερωτικό σημείωμα συνοδευόμενο από φωτοαντίγραφο του δελτίου ελέγχου προκειμένου να εφαρμοστούν οι προβλεπόμενες ποινικές κυρώσεις.
Η αποκατάσταση της έλλειψης πραγματοποιείται µε διόρθωση της ένδειξης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων µε την προσθήκη τεκμαρτών χιλιομέτρων που υπολογίζονται ανά μήνα σε:
α) 500 χιλιόμετρα για τις μοτοσικλέτες,
β) 1.000 χιλιόμετρα για τα επιβατηγά Ι.Χ. οχήματα,
γ) 3.000 χιλιόμετρα για φορτηγά και λεωφορεία οχήματα και
δ) 5.000 χιλιόμετρα για τα επιβατηγά Δ.Χ. οχήματα.
Ο τεκμαρτός αριθμός χιλιομέτρων καλύπτει όλο τον μήνα, εντός του οποίου πραγματοποιείται ή είχε πραγματοποιηθεί ο τεχνικός έλεγχος.
Η διορθωμένη ένδειξη που πρέπει να φαίνεται στον μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων προκύπτει όταν, στην ένδειξη του μετρητή που αναγράφεται στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου που εκδόθηκε από το ΚΤΕΟ κατά τον αμέσως προηγούμενο έλεγχο (πριν την παραποίηση) προστεθούν:
α) τα τεκμαρτά χιλιόμετρα του διαστήματος που μεσολάβησε μεταξύ των δύο ελέγχων (πριν και μετά την παραποίηση) και
β) το σύνολο των χιλιομέτρων που έχει καταγράψει ο μετρητής από τον έλεγχο μετά την παραποίηση μέχρι τον τελευταίο χρονικά έλεγχο που αυτή διαπιστώθηκε.
Αν τώρα ο ιδιοκτήτης του οχήματος με τα διαπιστωμένα γυρισμένα χιλιόμετρα επιθυμεί την ενεργοποίηση των ποινικών κυρώσεων τότε θα προσκομίζει στο ΚΤΕΟ μια Υπεύθυνη Δήλωση στην οποία θα δηλώνει πως το επιθυμεί και στη συνέχεια θα αναλαμβάνει η Διεύθυνση Μεταφορών ώστε να ενεργοποιηθούν οι ποινικές κυρώσεις.
Παράλληλα, οι τελευταίοι ιδιοκτήτες των κομμένων από τα ΚΤΕΟ οχημάτων με γυρισμένα χιλιόμετρα θα πρέπει να κινηθούν νομικά εναντίον των εμπόρων ή ιδιωτών καταναλωτών που έχουν αγοράσει τα οχήματα.
Αν τώρα η ανακολουθία χιλιομέτρων διαπιστωθεί ότι έχει γίνει από πολύ παλαιότερους ιδιοκτήτες, δηλαδή το όχημα πριν τον τελευταίο κάτοχο έχει μεταβιβαστεί πάνω από 3-4 φορές τότε τα πράγματα περιπλέκονται και θα είναι δύσκολο να βρεθεί η άκρη του νήματος.