Με το μετρό Θεσσαλονίκης τα έβαλε ο Κυριάκος Βελόπουλος -το οποίο έβγαλε εν ολίγοις άχρηστο, διότι δεν φτάνει μέχρι το αεροδρόμιο και δεν καλύπτει ακόμη πολλές περιοχές-, στη συνέντευξη που παραχώρησε στην ΕΡΤ. Ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης έκανε λόγο για διασπάθιση δημοσίου χρήματος, επειδή το μετρό κόστισε ακριβά και είχε μεγάλες καθυστερήσεις. Βέβαια, το κόστος είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τις καθυστερήσεις, καθώς τα χρονοδιαγράμματα σε όλα τα έργα υποδομών τηρούνται υπό ποινές οικονομικών ρητρών, για οποιοδήποτε από τα δυο μέρη: είτε γίνονται με ευθύνη του Δημοσίου, είτε γίνονται με ευθύνη του αναδόχου. Όσο υπήρχαν προσφυγές κατά του μετρό για το παραμικρό -με αντικειμενικό σκοπό να μην προχωρήσει το μετρό για πολιτικούς λόγους-, οι εργολάβοι αποζημιώνονταν διότι η καθυστέρηση δεν ήταν δικό τους σφάλμα. Συνεπώς, οι υπαίτιοι για τις καθυστερήσεις και τις οικονομικές αποζημιώσεις είναι οι «γνωστοί-άγνωστοι» ακτιβιστές της Αριστεράς, που προσέφευγαν συνεχώς στη Δικαιοσύνη κατά του Μετρό. Κάτι για το οποίο ο κύριος Βελόπουλος δεν είπε λέξη, αφού η «διασπάθιση δημόσιου χρήματος», εκλογικά μιλώντας «πουλάει» καλύτερα.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο κύριος Βελόπουλος είπε ότι «δεν χρειαζόταν μετρό η Θεσσαλονίκη, παιδιά. Όχι, δεν χρειαζόταν. Τέτοιο μετρό που είναι από τον Δήμο Θεσσαλονίκης και τελειώνει στον Δήμο Θεσσαλονίκης, δεν χρειαζόταν μετρό. Το μετρό πάει στο αεροδρόμιο και το μετρό εξυπηρετεί τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές. Ξέρετε ποιες είναι στη Θεσσαλονίκη;». Στο σχόλιο του δημοσιογράφου «Εύοσμος, Σταυρούπολη», ο κύριος Βελόπουλος είπε «μπράβο. Αθηναίος και τα ξέρει. Δεν θα πάει ποτέ στη Δυτική Θεσσαλονίκη. Χρειαστήκαμε 50 χρόνια για να πάει μέχρι την Καλαμαριά και δεν πήγε στην Καλαμαριά, πήγε στη Νέα Ελβετία. Θα χρειαστούμε άλλα 50 για να πάει στην Καλαμαριά και στο αεροδρόμιο;». Ας μην ανησυχεί ο κύριος Βελόπουλος, το μετρό θα επεκταθεί πολύ ταχύτερα πλέον. Άπαξ και παραδοθεί, δεν υπάρχει πλέον πολιτικό ενδιαφέρον για τις επεκτάσεις του. Στην Αθήνα έχουμε εμπειρία και από το μετρό, αλλά και από την Αττική Οδό, όπου το μεγάλο πρόβλημα ήταν μέχρι να παραδοθεί το έργο. Κατόπιν, οι επεκτάσεις γίνονταν χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα - τουλάχιστον όχι στον βαθμό που υπήρχε, προτού παραδοθούν επισήμως τα έργα.


Καλύτερα ένα πάρκινγκ παρά μετρό!

Στο σχόλιο της δημοσιογράφου ότι όλες αυτές οι καθυστερήσεις οφείλονται στις διαρκείς προσφυγές εναντίον του έργου, ο κύριος Βελόπουλος είπε ότι «δεν με ενδιαφέρει το "εάν", με ενδιαφέρει η διασπάθιση του δημοσίου χρήματος, σας είπα. Θα μπορούσαμε να κάνουμε επέκταση παραλίας προς τα κάτω, να πλατύνει η παραλία μας, να έχουμε ένα υπόγειο πάρκινγκ -που δεν έχει πάρκινγκ η Θεσσαλονίκη- και δεν χρειαζόταν μετρό. Θα κερδίζαμε και δυο δισ. παραπάνω και θα τα δίναμε στους Έλληνες. Απλά είναι τα πράγματα».

Προφανώς είναι απλά τα πράγματα, όταν τα σκέφτεσαι «μπακάλικα». Το μετρό της Θεσσαλονίκης θα μειώσει δραστικά την κίνηση στους δρόμους της πόλης, που τόσο πολύ το έχει ανάγκη, καθώς δεκάδες χιλιάδες ΙΧ δεν χρειάζεται να κυκλοφορούν στους δρόμους. Και αυτό αφορά το μετρό όπως είναι τώρα, πολλώ δε μάλλον όταν θα γίνουν και οι μελλοντικές επεκτάσεις.