Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Στατιστική Αρχή (Eurostat), και την έκθεση που δημοσίευσε αυτό το μήνα, σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με μοναδική εξαίρεση την Ελλάδα, έχει καταγραφεί σημαντική μείωση στον αριθμό των εμπορικών πτήσεων.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Eurostat, υπολογίζεται πως τον Ιούνιο του 2022, σε σχέση με τον Ιούνιο του 2019, η μείωση σε επίπεδο ΕΕ έφτασε στο 16%. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η μείωση των εμπορικών πτήσεων δεν αφορά τις περισσότερες χώρες της ΕΕ, αλλά όλες, με μοναδική εξαίρεση την Ελλάδα, όπου – αντίθετα με την ευρωπαϊκή τάση – όχι μόνο δεν υπήρξε μείωση αλλά καταγράφηκε αύξηση της τάξεως του 1%.

Ενδεικτικά, σύμφωνα με την Eurostat, αξίζει να σημειωθεί πως στη Σλοβενία οι εμπορικές πτήσεις μειώθηκαν κατά 40%. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι σε μεσογειακές χώρες, οι οποίες αποτελούν παραδοσιακά δημοφιλείς προορισμούς για το καλοκαίρι, η μείωση των εμπορικών πτήσεων δεν άφησε καμία άλλη χώρα ανεπηρέαστη, εκτός από την Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα, στη γειτονική Ιταλία η μείωση των εμπορικών πτήσεων έφτασε στο 10% σε σχέση με το 2019, στη Γαλλία το 14% και την Ισπανία το 9%.

Και ενώ η έκθεση της Eurostat αφορά τον αριθμό των πτήσεων και έχει ποσοτικά χαρακτηριστικά, φαίνεται πως και η ποιότητα των πτήσεων και η εμπειρία των ταξιδιωτών είναι αναβαθμισμένη για όσους ταξιδεύουν στην Ελλάδα. Υπενθυμίζεται πως ο διεθνής Τύπος και πιο συγκεκριμένα η γερμανική Handelsblatt, σε εκτενές ρεπορτάζ, περιέγραψε το πρωτοφανές χάος που παρατηρείται αυτό το καλοκαίρι στα αεροδρόμια της Ευρώπης, με εξαίρεση αυτά της Ελλάδας.

Κικίλιας: Δεν είναι τυχαίο

Στα τελευταία στοιχεία της Eurostat αναφέρθηκε ο Υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην τηλεόραση του ΟΡΕΝ και την εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» με τους Άκη Παυλόπουλο & Ευλαμπία Ρέβη.

Όπως υπογράμμισε ο Υπουργός Τουρισμού, τον προηγούμενο μήνα, οι διεθνείς πτήσεις συνολικά στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν μειωθεί μεσοσταθμικά κατά 16% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2019, πλην της Ελλάδας, η οποία παρουσιάζει αύξηση 1%, συγκριτικά με τον Ιούνιο του 2019. «Και αυτό δεν έγινε τυχαία. Είναι το επιστέγασμα της συλλογικής δουλειάς και της σωστής προετοιμασίας που κάναμε όλο το προηγούμενο διάστημα», τόνισε ο κ. Κικίλιας.

https://twitter.com/EU_Eurostat/status/1546882589025521664?s=20&t=LbFZA3hEBZlXKKL5Bg_IQg

Ο Υπουργός Τουρισμού, που πραγματοποιηθεί τριήμερη περιοδεία και στους τέσσερις νομούς της Κρήτης, αναφέρθηκε επίσης στον μεγάλο στόχο της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου και τους δώδεκα μήνες τον χρόνο, προαναγγέλλοντας μάλιστα ότι η επόμενη καμπάνια για τον βιώσιμο τουρισμό -που αποτελεί, όπως επισήμανε, τη νέα ισχυρή τάση στο τουριστικό προϊόν παγκοσμίως- θα ξεκινήσει από την ορεινή Κρήτη. «Η Κρήτη έχει όλα τα εχέγγυα να γίνει δωδεκάμηνος τουριστικός προορισμός», δήλωσε ο κ. Κικίλιας, φέρνοντας ως παράδειγμα τις δυναμικές επιδόσεις από τις τουριστικές αφίξεις στην πόλη του Ηρακλείου, οι οποίες τον Ιούνιο ξεπέρασαν -όπως είπε- το μισό εκατομμύριο. «Τον Ιούνιο, οι αφίξεις στο Ηράκλειο άγγιξαν τις 597.800, με τις αφίξεις από τη Γερμανία να καταγράφουν αύξηση 14,16%, από τη Μ. Βρετανία αύξηση 14,17% και από την Αυστρία αύξηση 26% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2019. Βάσει των τελευταίων στοιχείων, φθάνουν κάθε ημέρα, εδώ, 16.000 ταξιδιώτες, αριθμός που αυξάνει στις 27.000 κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Μιλάμε δηλαδή για σχεδόν ένα γήπεδο που έρχεται καθημερινά μόνο στο Ηράκλειο, εάν επιχειρούσαμε να κάνουμε τον παραλληλισμό αυτόν. Και καταλαβαίνουμε όλοι τι σημαίνουν τα μεγέθη αυτά για την οικονομία, τον επιχειρηματικό κόσμο και την πρωτογενή παραγωγή. Έτσι ισοσκελίζουμε και τις απώλειες από τη ρωσική τουριστική αγορά. Και χαίρομαι, πραγματικά, που βλέπω γεμάτα μαγαζιά στην περιοδεία μου στην Κρήτη», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Τουρισμού.

Ο κ. Κικίλιας αναφέρθηκε στα συγκριτικά πλεονεκτήματα των εναλλακτικών προορισμών της χώρας μας και στις προσπάθειες που έχουν γίνει, όλο το προηγούμενο διάστημα, προκειμένου να «φωτιστούν» όσο το δυνατόν περισσότεροι μη δημοφιλείς -μέχρι σήμερα- προορισμοί ανά την Ελλάδα. «Κοιτάξτε, το brand Ελλάδα. Το brand Ελλάδα είναι ισχυρό, γιατί δουλέψαμε σκληρά όλο το φθινόπωρο και τον χειμώνα. Και το μέρισμα από το τουριστικό μας προϊόν έρχεται, αυτή τη στιγμή, να επιστραφεί στη μέση ελληνική οικογένεια», τόνισε.

Σχετικά με το νέο πλήρως αναβαθμισμένο, ψηφιακό πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους» του Υπουργείου Τουρισμού, ο κ. Κικίλιας επισήμανε ότι η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων αναμένεται να ανοίξει το Σάββατο και επανέλαβε ότι το e-voucher των 150 ευρώ θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους δικαιούχους μέχρι και τον Ιούνιο του 2023, για τη διαμονή τους σε οποιοδήποτε ξενοδοχείο ή κατάλυμα, όποτε το επιθυμούν. Παράλληλα, ο Υπουργός Τουρισμού αναφέρθηκε και στο ειδικό πρόγραμμα που «τρέχει» για τη βόρεια Εύβοια -ύψους έως 150 ευρώ- και τη Σάμο -ύψους έως 300 ευρώ- προκειμένου να στηριχθεί στρατηγικά ο εσωτερικός τουρισμός και η τοπική επιχειρηματικότητα ξεχωριστά στις δύο αυτές περιοχές, που επλήγησαν πέρυσι από τις καταστροφικές πυρκαγιές και τα ακραία φυσικά φαινόμενα.

Κληθείς, τέλος, να σχολιάσει την όξυνση της αντιπαράθεσης που κυριαρχεί το τελευταίο διάστημα στην εγχώρια πολιτική σκηνή για τα κρίσιμα ζητήματα της ενεργειακής κρίσης και της ακρίβειας, ο κ. Κικίλιας δήλωσε: «Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, σε ένα εξαιρετικά δυσμενές περιβάλλον σε διεθνές επίπεδο με αλλεπάλληλες κρίσεις, αποδεικνύει καθημερινά ότι είναι δίπλα στον Έλληνα πολίτη, όχι με λόγια αλλά με πράξεις. Δεν νομίζω ότι έχουν δοθεί τόσα πολλά χρήματα -πάνω από 43 δισ. ευρώ μόνο για την πανδημία- για τη στήριξη των νοικοκυριών και των συμπολιτών μας που δοκιμάζονται από τις εξωγενείς κρίσεις. Ενωμένοι, θα αντιμετωπίσουμε και τις νέες προκλήσεις. Και το δηλητήριο που χύνεται στην πολιτική ζωή της χώρας τις τελευταίες ημέρες από την Αντιπολίτευση, με απαράδεκτους και ανεπίτρεπτους χαρακτηρισμούς, δεν βοηθάει κανέναν. Πρόκειται για νοοτροπίες και συμπεριφορές που δεν επιθυμούν, πρωτίστως, οι ίδιοι οι Έλληνες».