Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται τα έργα για τον κομβικής σημασίας αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας Ε65.

Το εμβληματικό έργο, μήκους 181,5 χιλιομέτρων, συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα, συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και εντάσσεται στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών. Ο Ε65 κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη που βασίζεται στα πλέον σύγχρονα διεθνή πρότυπα, με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον. 

Όπως υπογραμμίζει σε ανακοίνωση της η κοινοπραξία Κεντρική Οδός, οι εργασίες στο βόρειο και στο νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου «τρέχουν» με γρήγορους ρυθμούς.

Τα έργα στο βόρειο τμήμα 

Το βόρειο τμήμα του Ε65 έχει συνολικό μήκος 70,5 χλμ. και προϋπολογισμό 442,1 εκατ. ευρώ. Η γενική κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος, βρίσκεται στο 39,81%. Στο τμήμα αυτό έχουν κατασκευαστεί ήδη αντιπλημμυρικά έργα, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά. Η νέα χάραξη ευνοεί τις συνθήκες ασφάλειας και λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου. Παράλληλα, μειώνει σημαντικά το κόστος κατασκευής, βελτιώνοντας έτσι και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του βορείου τμήματος είναι τα ακόλουθα: 

- Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ,

- δύο σήραγγες (στο 137ο χλμ & στο 176ο χλμ.),

- 23 γέφυρες,

- 14 άνω και 40 κάτω διαβάσεις,

- τρεις αμφίπλευροι χώροι στάθμευσης και ανάπαυσης,

- 89 κιβωτοειδείς οχετοί και διαβάσεις πανίδας, 

- έξι ανισόπεδοι κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας), 

- δύο Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΡάξαΤρικάλων, Αγιόφυλλο - Καρπερό), 

- ένας μετωπικός Σταθμός Διοδίων και δύο πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων, 

- δύο Κέντρα Ελέγχου και Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου - Καρπερού), 

- ένα Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας και 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων. 

Η συνολική πρόοδος της κατασκευής βρίσκεται στο 39,81%. Οι σήραγγες έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 76,51%, οι γέφυρες και τα τεχνικά έργα σε ποσοστό 61,90%, οι ασφαλτικές εργασίες σε ποσοστό 24,75% και οι χωματουργικές εργασίες σε ποσοστό 37,64%. 

Με την ολοκλήρωσή του, το βόρειο τμήμα θα ενωθεί στον ανισόπεδο κόμβο Τρικάλων με το μεσαίο τμήμα του Ε65 Ξυνιάδα - Τρίκαλα που βρίσκεται σε λειτουργία από τον Δεκέμβριο του 2017. Αυτά τα περίπου 80 χλμ., σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, έχουν ήδη δώσει μια νέα μορφή στα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας. Βασική βελτίωση για όλους τους οδηγούς, είναι ότι πλέον παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στον Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, έχει μειωθεί περισσότερο από 30 λεπτά. 

Τα έργα στο νότιο τμήμα 

Στην Ξυνιάδα και τον ομώνυμο κόμβο ενώνεται και το τρίτο γνωστό ως νότιο τμήμα του Ε65 το οποίο βρίσκεται σε τελικό στάδιο με την με πρόοδο των εργασιών να φτάνει σχεδόν το 98%. Με την ολοκλήρωσή του νοτίου τμήματος, θα μειωθεί περαιτέρω η διάρκεια του ταξιδιού από Αθήνα σε Τρίκαλα και Καρδίτσα, ενώ κατά 40 λεπτά θα μειωθεί η διάρκεια του ταξιδιού από Αθήνα σε Ευρυτανία. 

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νοτίου τμήματος είναι τα ακόλουθα: 

- Συνολικό μήκος: 32,5 χλμ, 

- μια αμφίπλευρη σήραγγα, 

- εννέα γέφυρες (οι έξι μεγαλύτερες από 50 μέτρα και οι τρεις μικρότερες), 

- τέσσερις κάτω διαβάσεις, 

- ένας αμφίπλευρος χώρος στάθμευσης και ανάπαυσης, 

- 72 κιβωτοειδείς οχετοί και εννέα διαβάσεις πανίδας, 

- τρεις ανισόπεδοι κόμβοι (Λαμίας, Καρπενησίου, Ξυνιάδας), 

- ένας Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών. 

- ένας μετωπικός Σταθμός Διοδίων, 

- ένα Κέντρο Ελέγχου και Συντήρησης. 

Η συνολική πρόοδος κατασκευής του νοτίου τμήματος βρισκεται περίπου στο 98%. Οι σήραγγες έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 99,96%, οι γέφυρες και τα τεχνικά έργα σε ποσοστό 99,3%, τα ασφαλτικά οδοστρωμάτων σε ποσοστό 88,91% και οι χωματουργικές εργασίες σε ποσοστό 98,83%. 

Η κοινοπραξία υπογραμμίζει ότι με την ολοκλήρωσή του, ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας καθώς και της Δυτικής Μακεδονίας, ενόψει μάλιστα και του εγχειρήματος της απολιγνιτοποίησης και της μετάβασης της περιοχής αυτής σε μια βιώσιμη ανάπτυξη. Με αυτά τα 181,5 χλμ. σύγχρονου ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, ενώ θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Η επιρροή στις μεταφορές θα είναι εξαιρετικά σημαντική.

Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει και στην αναπτυξιακή ώθηση που θα προσφέρει ο Ε65 σε πολλούς τουριστικούς προορισμούς της χώρα μας, που με την ολοκλήρωσή του θα είναι προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια. Ενδεικτικά, το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία Οδό, μέσω του Ε65 θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, από 3 ώρες και 15 λεπτά σήμερα.