Τη συνεχή ανοδική πορεία του ελληνικού τουρισμού και τον στρατηγικό σχεδιασμό της κυβέρνησης για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη ανέδειξε η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, κατά την παρουσία της στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού World Travel Market 2025 στο Λονδίνο.
Η υπουργός παρουσίασε τα εντυπωσιακά αποτελέσματα της εθνικής τουριστικής πολιτικής, υπογραμμίζοντας πως το 2025 διαμορφώνεται ως μια ακόμη χρονιά-ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό, ενώ οι θετικές προβλέψεις για το 2026 επιβεβαιώνουν τη διεθνή απήχηση και ανθεκτικότητα του ελληνικού brand.

Ισχυρή ζήτηση από τη βρετανική αγορά
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη σταθερή άνοδο της ζήτησης από τη Μεγάλη Βρετανία, όπου οι αφίξεις και τα τουριστικά έσοδα αυξάνονται θεαματικά. Η βρετανική τουριστική βιομηχανία, όπως ανέφερε η κ. Κεφαλογιάννη, επιδιώκει μακροχρόνια συνεργασία με το ελληνικό Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ.
Στο πλαίσιο της έκθεσης, το υπουργείο και ο ΕΟΤ διοργάνωσαν την εκδήλωση «Greece Insights», με ομιλητές – πέραν της υπουργού – τον περιφερειάρχη Αττικής Νίκο Χαρδαλιά και τη διεθνούς φήμης ιστορικό Bettany Hughes.

Η Ελλάδα στους 10 κορυφαίους προορισμούς παγκοσμίως
Στην ομιλία της, η υπουργός επισήμανε ότι «η Ελλάδα έχει αναδειχθεί σε έναν από τους δέκα δημοφιλέστερους προορισμούς παγκοσμίως», χάρη στον στρατηγικό σχεδιασμό, τις επενδύσεις και τη συνεργασία κράτους, επιχειρήσεων και τοπικών κοινωνιών.
Το 2024, όπως είπε, ήταν χρονιά-ορόσημο με πάνω από 40 εκατομμύρια επισκέπτες, ενώ για το 2025 αναμένεται διψήφια αύξηση στα έσοδα, ακόμη και κατά τους «πλάγιους» και χειμερινούς μήνες.

Η κ. Κεφαλογιάννη τόνισε πως η τουριστική στρατηγική της Ελλάδας συνδυάζει την ανάπτυξη με τον σεβασμό στο περιβάλλον και την πολιτιστική κληρονομιά, δίνοντας έμφαση στη βιωσιμότητα, την ποιότητα και την καινοτομία.
Επενδύσεις, ψηφιακός μετασχηματισμός και νέες μορφές τουρισμού
Η χώρα, σημείωσε, επενδύει σε ειδικές μορφές τουρισμού, με έργα αναβάθμισης υποδομών και προώθηση ψηφιακών τεχνολογιών που ενισχύουν την εμπειρία των επισκεπτών. Παράλληλα, προωθείται η σύνδεση του τουρισμού με τον πολιτισμό, τη γαστρονομία και τις παραδόσεις, προσελκύοντας ταξιδιώτες από νέες και αναδυόμενες αγορές.
Η υπουργός ανέδειξε και τον ρόλο των Οργανισμών Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμών (DMMOs), ως μοντέλου συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Παράδειγμα, όπως είπε, αποτελεί η Περιφέρεια Αττικής, που πρωτοπορεί στην εφαρμογή του νέου αυτού σχήματος, με απτά αποτελέσματα για την Αθήνα και το παραλιακό μέτωπο.

Συναντήσεις με κορυφαίους εκπροσώπους της αγοράς
Κατά τη διάρκεια της WTM, η υπουργός είχε σειρά επαφών με μεγάλους παράγοντες της ταξιδιωτικής αγοράς του Ηνωμένου Βασιλείου:
- British Airways: συζητήθηκε η ενίσχυση των συνδέσεων για το καλοκαίρι 2026 προς Ηράκλειο, Χανιά, Μύκονο και Πρέβεζα.
- Jet2: ανακοίνωσε το μεγαλύτερο πρόγραμμα της ιστορίας της για την Ελλάδα, με 14 προορισμούς και 3 εκατ. διαθέσιμες θέσεις, προσθέτοντας Σάμο, Πιερία (Olympus Riviera) και Μεγανήσι.
- EasyJet: παρουσίασε σχέδιο για πτήσεις όλο τον χρόνο προς Θεσσαλονίκη, καθώς και επτά νέα θερινά δρομολόγια, με προοπτική η πόλη να εξελιχθεί σε περιφερειακό κόμβο της εταιρείας.
Η Ελλάδα στο επίκεντρο των διεθνών συζητήσεων
Η Όλγα Κεφαλογιάννη συμμετείχε επίσης στη Σύνοδο Υπουργών Τουρισμού, παρουσία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού και άνω των 50 υπουργών, όπου παρουσίασε την ελληνική πρωτοβουλία για αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και τα προγράμματα επανειδίκευσης και αναβάθμισης δεξιοτήτων.

Σε ειδική συνάντηση με τη Βρετανίδα υπουργό Stephanie Peacock, παρουσίασε την πρόοδο της Ελλάδας στη δημιουργία του Εθνικού Παρατηρητηρίου Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης, το οποίο έχει ήδη αναγνωριστεί από τον ΟΟΣΑ ως διεθνές πρότυπο καλής πρακτικής.
Τέλος, σε συνεντεύξεις της σε διεθνή ΜΜΕ, όπως το Sky News, η υπουργός ανέδειξε την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση του ελληνικού τουρισμού, τις πολιτικές για ρύθμιση των βραχυχρόνιων μισθώσεων και την προώθηση πολιτιστικού, γαστρονομικού και τουρισμού ευεξίας, επισημαίνοντας ότι «η Ελλάδα χτίζει ένα βιώσιμο τουριστικό μέλλον, αντάξιο της παγκόσμιας φήμης της».