Σε νέα εποχή στον τρόπο κοστολόγησης των διαδρομών με οχήματα μπαίνει η χώρα μας. Αυτό που ξέρουμε ή μάλλον ξέραμε, δηλ. ουρές τροχοφόρων για πληρωμή στους υπαλλήλους των διοδίων αναμένεται να αποτελέσει παρελθόν.
Το νέο σύστημα που θα εφαρμοστεί στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας θα τελειώσει επί της ουσίας τα διόδια με την υφιστάμενη μορφή, διότι οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που έχουν διανύσει.
Αυτό θα εξασφαλίσει μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης πολλών συμπολιτών μας, οι οποίοι ως τώρα καταβάλλουν προκαθορισμένο (μεγάλο σε πολλές περιπτώσεις) ακόμα και όταν διανύουν λίγα χιλιόμετρα.
Το νέο σύστημα αφορά στην εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τη σταδιακή μετάβαση στο σύστημα «ελεύθερης ροής» στους αυτοκινητοδρόμους, όπου δεν θα υπάρχουν σταθμοί διοδίων.
Με αυτή τη μέθοδο δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις στα ταξίδια λόγω του ότι τα οχήματα δεν θα χρειάζεται να σταματήσουν για τη συναλλαγή διοδίων, άρα δε θα σχηματίζονται ουρές.
Για τα ΙΧ οχήματα θα γίνεται καταγραφή της πινακίδας κατά την είσοδο και την έξοδό τους από τον αυτοκινητόδρομο και θα επιβάλλεται επί τόπου η αντίστοιχη χρέωση, πάντα βάσει χιλιομέτρων. Με βάση τον σχεδιασμό, τα υφιστάμενα μετωπικά διόδια θα μετατραπούν σε σταθμούς ελέγχου φορτίων και κυκλοφορίας.
Τις προαναφερόμενες αλλαγές είχε προαναγγείλει μέσω συνέντευξής του ο Κώστας Καραμανλής όταν ήταν Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Το νέο μέτρο θα εφαρμοστεί σταδιακά στο σύνολο των αυτοκινητοδρόμων της χώρας (εξαιρουμένης της Αττικής Οδού), με αφετηρία τον ΒΟΑΚ ο οποίος αποτελεί τον μεγαλύτερο οδικό άξονα που κατασκευάζεται σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, έχοντας προϋπολογισμό περί 2,2 δισ. ευρώ.
Ήδη από τα τέλη του 2022, το Υπουργείο Υποδομών ξεκίνησε τις διαδικασίες αναζήτησης τεχνικού συμβούλου ο οποίος θα καταρτίσει το οριστικό πλάνο ως προς την επιβολή του συστήματος ηλεκτρονικής χρέωσης στην Κρήτη.
Χιλιομετρική χρέωση στην Ολυμπία Οδό
Σήμερα, η χιλιομετρική χρέωση εφαρμόζεται μόνο στην Ολυμπία Οδό. Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι χρέωση των χρηστών είναι έως και 76% χαμηλότερη.
Οι χρήστες το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να προμηθευτούν τον πομποδέκτη της εταιρείας, ο οποίος διαβάζεται από ηλεκτρονικές πύλες με αισθητήρες που έχουν εγκατασταθεί στις εισόδους και εξόδους του αυτοκινητοδρόμου. Το όχημα πληρώνει το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης.
Εάν το όχημα βγει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης, τότε πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν κάλυψε.
ΠΗΓΗ:carandmotor.gr