Αποκαλυπτικά είναι τα όσα είπε σε ραδιοφωνική του συνέντευξη ο υπουγός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, τόσο για το μέτρο της Θεσσαλονίκης όσο και για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρας-Πύργου.

Ο υπουργός είπε, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1, ότι για το συγκεκριμένο έργο έχει γίνει ένα αληθινό έγκλημα: «Κάθε δεκαετία σε αυτό το δρόμο ξεκληρίζεται ένα ολόκληρο χωριό. Έχουμε τεράστια ζητήματα εκεί, γιατί είναι πρωτίστως ζήτημα οδικής ασφάλειας. Το 2014 το έργο ήταν έτοιμο να δημοπρατηθεί και να ξεκινήσει ως ενιαίο έργο, αν η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα δεν είχε σπάσει το έργο σε 8 κομμάτια το έργο θα ήταν ήδη έτοιμο σήμερα. Το έσπασε σε 8 κομμάτια, τα 4 τα πήρε ο κ. Καλογρίτσας και ο ‘Τοξότης’, σήμερα δεν υπάρχει ούτε κ. Καλογρίτσας ούτε ‘Τοξότης’, διότι η προηγούμενη κυβέρνηση τον πέταξε ως στημένη λεμονόκουπα. Γιατί το μεγάλο στοίχημα που είχε η προηγούμενη κυβέρνηση να κάνει τον συγκεκριμένο επιχειρηματία εργολάβο–εκδότη-καναλάρχη δεν περπάτησε.»

Ο Κ. Καραμανλής προειδοποίησε ότι το έργο είναι στον αέρα. «Εμείς δεν θα κάνουμε τους έξυπνους όπως έκαναν οι προηγούμενοι, δηλαδή επειδή αυτό το έργο χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκούς πόρους θα πάμε και θα το συζητήσουμε αυτό πρώτα με τους ευρωπαίους και μετά θα έρθουμε και θα πούμε πια είναι η καλύτερη λύση. ’Εχουμε πει ότι θα επανεξετάσουμε όλα τα ενδεχόμενα και αυτό που θα κάνουμε είναι θα σεβαστούμε τα λεφτά και του έλληνα φορολογούμενου αλλά και τα λεφτά των ευρωπαίων γιατί αν δεν γίνει το έργο μέχρι το 2024 κινδυνεύουμε να πρέπει να γυρίσουμε τα λεφτά πίσω επομένως πλέον τρέχουμε με το χρονόμετρο και αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι το έργο αυτό να γίνει και να γίνει με τον πιο βέλτιστο τρόπο.»

Για το μετρό στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Καραμανλής είπε ότι μέχρι στιγμής έχουν δαπανηθεί γύρω στα 800 εκατ ευρώ και το μετρό δεν έχει τελειώσει.

«Το πρόβλημα με το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι το εξής, ότι από τη μια οι εργασίες προχωρήσανε με ταχύτητα σε όλα τα σημεία πλην του σταθμού Βενιζέλου. Στο σταθμό Βενιζέλου προκρίθηκε μια λύση η οποία τεχνικά είναι αμφίβολο αν θα μπορέσει να γίνει. Προκρίθηκε το 2015 όταν άλλαξε η κυβέρνηση και στην ουσία άλλαξε την υπουργική απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης που έλεγε το προφανές, αυτό που γίνεται παντού, απόσπαση των αρχαίων και επανατοποθέτηση όπως άλλωστε θα γίνει και στο σταθμό της Αγίας Σοφίας, όπως έχει γίνει και στην Αθήνα όπως έχουν γίνει και σε άλλες χώρες. Η λύση του προκατόχου μου υπουργού και της προηγούμενης διοίκησης στο Αττικό Μετρό ήταν μια λύση η οποία έγινε στο γόνατο, δεν υπήρχαν μελέτες συγκεκριμένες.

Στο ΚΑΣ πήγαν μελέτες οι οποίες ήταν ανυπόγραφες, αυτό δείχνει την προχειρότητα με την οποία αντιμετώπισαν το όλο ζήτημα και το πιο σημαντικό από όλα είναι ότι έχουμε καθυστέρηση στο μετρό Βενιζέλου εδώ και τεσσερισήμισι χρόνια. Δηλαδή στον κεντρικό σταθμό της Θεσσαλονίκης δεν εχει γίνει απολύτως τίποτα, έχει γίνει μόνο η σήραγγα από κάτω διότι τσακωνόμαστε πως θα διαφυλάξουμε τα αρχαία. Το ζήτημα πολιτικοποιήθηκε, πρέπει να το απολιτικοποιήσουμε, αυτό είπε και η καινούργια διοίκηση του μετρό, και πρέπει να βγουν οι πολιτικοί από αυτή την αντιπαράθεση διότι η απόφαση του κ. Τασούλα δικαιώθηκε και από το ΣτΕ και παρόλα αυτά αγνοήσανε όλες τις αποφάσεις και στην ουσία παγώσανε το έργο.»

Ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης βρίσκεται αντιμέτωπο με την πραγματικότητα που δεν είναι άλλη από τη βεβαιότητα ότι το έργο δεν θα παραδοθεί το 2020, όπως έλεγαν στον ΣΥΡΙΖΑ.

«Εμείς δεν θα εγκαινιάσουμε μετρό με μουσαμάδες, ο πρωθυπουργός θα εγκαινιάσει κανονικό έργο και κανονικό μετρό. Εμείς δεν παρουσιάζουμε μια εικονική πραγματικότητα, παρουσιάζουμε τα πράγματα ως έχουνε, λέμε ότι θέλουμε και επιδιώκουμε και αυτό θα πετύχουμε στις αρχές του 2023 να λειτουργήσει το μετρό ενιαίο» κατέληξε.