Η πρόσβαση των ασθενών στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ) γίνεται πλέον πιο γρήγορη και αποτελεσματική, χάρη σε τρεις νέες μεταρρυθμίσεις που παρουσιάστηκαν από τον υπουργό Υγείας, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, στην εκπομπή του Άρη Πορτοσάλτε στον ρ/σ ΣΚΑΪ 100.3 την Τετάρτη 16 Ιουλίου. Οι καινοτομίες αυτές αποσκοπούν στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας και στην ευκολότερη επικοινωνία των πολιτών με το δημόσιο σύστημα.

Τα τρία νέα εργαλεία που εισάγονται είναι:

  • Η δωρεάν τηλεφωνική γραμμή επικοινωνίας «1566»,
  • Η κατ’ οίκον διανομή φαρμάκων υψηλού κόστους,
  • Ένα ψηφιακό εργαλείο αξιολόγησης των νοσοκομειακών υπηρεσιών.

Ο ασθενής βαθμολογεί το ΕΣΥ

Η εφαρμογή της ψηφιακής αξιολόγησης ξεκίνησε τη Δευτέρα και πλέον καθημερινά αποστέλλονται περίπου 2.000 με 2.500 μηνύματα σε ασθενείς που έχουν λάβει εξιτήριο από νοσοκομεία.

Οι ασθενείς, πέντε ημέρες μετά την έξοδό τους, λαμβάνουν στο κινητό τους ένα ανώνυμο μήνυμα και έχουν επτά ημέρες για να απαντήσουν σε πολλαπλές ερωτήσεις επιλογής (multiple choice). Το ερωτηματολόγιο καλύπτει όλο το φάσμα της νοσηλείας: από την κατάσταση των σεντονιών και του χαρτιού υγείας, έως την καθαριότητα, την ανταπόκριση του νοσηλευτικού προσωπικού, την κάλυψη φαρμάκων, τις όποιες καθυστερήσεις, καθώς και την επάρκεια και ανακαίνιση των χώρων.

Μόνο τις πρώτες 48 ώρες, το υπουργείο Υγείας έλαβε 1.200 απαντήσεις, με τον κ. Γεωργιάδη να καλεί εκ νέου τους πολίτες να συμμετέχουν στην αξιολόγηση:
«Θέλουμε να πάρουμε την εικόνα από κάτω προς τα πάνω. Να μιλήσει ο ασθενής. Τώρα θέλουμε την αλήθεια από εκείνον που νοσηλεύτηκε», τόνισε ο υπουργός.

Ισχυρή έναρξη για τη γραμμή «1566»

Η νέα τηλεφωνική γραμμή «1566» έκανε εντυπωσιακή εκκίνηση, με περίπου 3.000 κλήσεις την πρώτη μέρα λειτουργίας. Πρόκειται για μια δωρεάν υπηρεσία, που λειτουργεί όλο το 24ωρο, επτά ημέρες την εβδομάδα.

Οι πολίτες μπορούν πλέον να επικοινωνούν για ραντεβού με γιατρούς του ΕΟΠΥΥ, να αναζητούν φάρμακα ή να ενημερώνονται για διάφορες υγειονομικές υπηρεσίες. Σημειώνεται ότι τα επείγοντα περιστατικά παραμένουν στην αρμοδιότητα της τηλεφωνικής γραμμής «166».

Διανομή φαρμάκων υψηλού κόστους: μια πρόκληση logistics

Σχετικά με τη νέα υπηρεσία κατ’ οίκον διανομής φαρμάκων υψηλού κόστους, ο κ. Γεωργιάδης παραδέχθηκε ότι πρόκειται για ένα σύνθετο εγχείρημα logistics, το οποίο αφορά περίπου 140.000 δυνητικά δικαιούχους. Στις πρώτες 20 ημέρες λειτουργίας έχουν πραγματοποιηθεί 33.000 παραδόσεις.

Παρά τις προσπάθειες, υπήρξαν καθυστερήσεις που οδήγησαν σε ταλαιπωρία ασθενών. Ο υπουργός ζήτησε συγγνώμη από όσους επηρεάστηκαν: «Ζητώ προσωπικά συγγνώμη από οποιονδήποτε ασθενή ταλαιπωρείται. Η δική μου προσπάθεια είναι να μειώσω στο ελάχιστο δυνατό την όποια ταλαιπωρία».