Η ένταση στις σχέσεις της Ινδίας με την Κίνα μετά τις πρόσφατες συνοριακές συγκρούσεις, στα Ιμαλάια, που είχαν σαν αποτέλεσμα να σκοτωθούν τουλάχιστον 20 Ινδοί στρατιώτες, μεταφέρεται και στον ψηφιακό – οικονομικό τομέα, με την κυβέρνηση της Ινδίας να αποφασίζει να απαγορεύσει το TikTok και άλλες 58 εφαρμογές κινεζικής κατασκευής, με το επιχείρημα πως απειλούν την εθνική ασφάλεια της χώρας.

Η TikTok, η εξαιρετικά δημοφιλής πλατφόρμα βίντεο που ανήκει στον κινεζικό τεχνολογικό γίγαντα Bytedance, έχει περίπου 120 εκατομμύρια χρήστες στην Ινδία , καθιστώντας τη χώρα μία από τις μεγαλύτερες αγορές της Κίνας. Η Κίνα κυριαρχεί στη μαζική αγορά διαδικτύου της Ινδίας , τη δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο, με περίπου 600 εκατομμύρια χρήστες.

Χθες Δευτέρα, 29 ιούνη, το Υπουργείο Ηλεκτρονικών και Τεχνολογίας Πληροφοριών της Ινδίας έκανε λόγο για πολλά παράπονα σχετικά με κακή χρήση και μετάδοση δεδομένων χρήστων από ορισμένες εφαρμογές για κινητά σε διακομιστές εκτός Ινδίας.

“Η συλλογή αυτών των δεδομένων, η μεταδοσή τους και η δημιουργία προφίλ από στοιχεία εχθρικά προς την εθνική ασφάλεια και άμυνα της Ινδίας, η οποία τελικά επηρεάζει την κυριαρχία και την ακεραιότητα της χώρα, είναι ένα θέμα πολύ βαθιάς και άμεσης ανησυχίας που απαιτεί έκτακτα μέτρα”, σημείωσε το υπουργείο, απαριθμώντας 59 εφαρμογές προς απαγόρευση.

Στη μαύρη λίστα της ινδικής κυβέρνησης συμπεριλαμβάνονται το βιντεοπαιχνίδι Clash of Kings, η εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων WeChat, το κοινωνικό δίκτυο Weibo και η εφαρμογή φωτογραφιών CamScanner.

Σε δήλωση εκπροσώπου του TikTok σημειώνεται ότι δεν έχει μοιραστεί δεδομένα των χρηστών του και δεσμεύεται για την ασφάλειά τους. Ωστόσο δεν είναι η πρώτη φορά που το TikTok αντιμετώπισε προβλήματα με την ινδική κυβέρνηση. Η εφαρμογή μπλοκαρίστηκε για λίγο στην Ινδία πέρυσι, μετά από απόφαση δικαστηρίου που έκρινε ότι θα μπορούσε να εκθέσει τα παιδιά σε σεξουαλικούς θηρευτές, πορνογραφία και εκφοβισμό. Η εφαρμογή αποκαταστάθηκε μια εβδομάδα αργότερα μετά την επιτυχή επανεξέταση της απόφασης του δικαστηρίου.

Η Κίνα κυριαρχεί στη μαζική αγορά διαδικτύου της Ινδίας, τη δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο, με περίπου 600 εκατομμύρια χρήστες – τόσο σε υλικό όσο και σε λογισμικό. Κινεζικές εταιρείες όπως η Xiaomi, η Oppo, η Vivo και η OnePlus αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ήμισυ της αγοράς smartphone της Ινδίας και οι κινεζικοί τεχνολογικοί γίγαντες Alibaba (BABA) και Tencent (TCEHY) είναι σημαντικοί επενδυτές σε μερικές από τις πιο πολύτιμες νεοσύστατες επιχειρήσεις της χώρας .

Σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία Canalys, η απαγόρευση θα είναι «πλήγμα για την κινεζική βιομηχανία εφαρμογών που χάνει μια ισχυρή εγκατεστημένη βάση εκτός της χώρας καταγωγής της».