Η Ιταλία αναβιώνει μέτρο που εμποδίζει τους μαθητές να περάσουν την τάξη αν δεν έχουν καλή συμπεριφορά, καθώς αυξάνονται οι ανησυχίες για την επιθετικότητα που στρέφεται κατά των δασκάλων. Η πολιτική «βαθμών συμπεριφοράς», παρόμοια με ένα μέτρο που εισήγαγε για πρώτη φορά η φασιστική κυβέρνηση του Μπενίτο Μουσολίνι το 1924, είναι μέρος ενός νομοσχεδίου για την εκπαίδευση που εγκρίθηκε στο κοινοβούλιο την Τετάρτη και δίνει στα σχολεία τη δυνατότητα να αποτυγχάνουν μαθητές με βάση τη συμπεριφορά τους, σύμφωνα με τον Guardian.
Οι μαθητές γυμνασίου και γυμνασίου που βαθμολογούνται με πέντε ή λιγότερο από το 10 στη συμπεριφορά θα αποτύχουν το έτος και θα χρειαστεί να το επαναλάβουν. Οι μαθητές γυμνασίου που έχουν μόνο έξι βαθμολογία στη συμπεριφορά θα πρέπει να κάνουν τεστ αγωγής του πολίτη. Ο Τζουζέπε Βαλντιτάρα, υπουργός Παιδείας της ακροδεξιάς κυβέρνησης της Τζόρτζια Μελόνι, δήλωσε: «Η μεταρρύθμιση των βαθμών συμπεριφοράς αποκαθιστά τη σημασία της ατομικής ευθύνης, καθιστά κεντρικό τον σεβασμό των ανθρώπων και των δημοσίων αγαθών και αποκαθιστά την αυθεντία των εκπαιδευτικών». Η Μελόνι είχε δηλώσει προηγουμένως ότι η αλλαγή θα «φέρει πίσω τον σεβασμό» στα σχολεία.
Πρόστιμα από 500 ευρώ έως 10.000 ευρώ έχουν επιβληθεί για πράξεις επιθετικότητας ή βίας κατά του σχολικού προσωπικού. Ο νόμος, τον οποίο ενστερνίστηκε η ANP, η ένωση διευθυντών της Ιταλίας, ακολουθεί μια αύξηση άνω του 110% των επιθετικών περιστατικών κατά του διδακτικού προσωπικού από την αρχή του έτους σε σύγκριση με το 2023. Σε πολλές περιπτώσεις οι δάσκαλοι χρειάστηκαν ιατρική περίθαλψη, ενώ σε άλλες οι δράστες ήταν οι γονείς των μαθητών. Οι μαθητές συχνά συγκρούονται με τους δασκάλους τους για τη χρήση κινητών τηλεφώνων στην τάξη.
Ο Αντονέλλο Τζιανέλλι, πρόεδρος του ANP, είπε ότι το μέτρο ήταν «ένα βήμα μπροστά». «Έχουμε ακούσει για πάρα πολλές περιπτώσεις απείθαρχης και ασυνήθιστης συμπεριφοράς», είπε. «Είναι σωστό οι μαθητές να καλούνται να αναλογιστούν τις ευθύνες τους ως συνέπεια των πράξεών τους». Ο Τομμάσο Μαρτέλλι, συντονιστής μιας εθνικής φοιτητικής ένωσης, είπε ότι η κίνηση αποσκοπούσε στην «ενίσχυση μιας αυταρχικής και τιμωρητικής κουλτούρας». «Η πιθανότητα αποτυχίας για παραβιάσεις των κανόνων κάνει πλέον τους βαθμούς συμπεριφοράς να είναι κάτι που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως περαιτέρω κατασταλτικό εργαλείο στα σχολεία μας», είπε.
Το αρχικό μέτρο της εποχής του Μουσολίνι παρέμεινε σε ισχύ μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1970, προτού καταργηθεί στα δημοτικά και γυμνάσια σχολεία μετά από μαθητικές διαμαρτυρίες. Υπέστη τροποποιήσεις με τα χρόνια προτού αφαιρεθεί σε όλα τα σχολεία το 2000.
Διαβάστε περισσότερα για