Μια ενδιαφέρουσα στιχομυθία που είχε ο Γιάνης Βαρουφάκης με τον Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, αναφορικά με την ιδιωτικοποίηση των τρένων και την πώλησή τους στη Hellenic Train, αποκάλυψε ο πρώην υπουργός στη συνέντευξη που παραχώρησε στο OPEN. Κληθείς να σχολιάσει την επικαιρότητα για το δυστύχημα των Τεμπών, ο κύριος Βαρουφάκης είχε μόνο σκωπτικά σχόλια να κάνει για την «ιδιωτικοποίηση του Αλέξη Τσίπρα», μιας και το αντίτιμο ήταν μόλις 45 εκατ. ευρώ. Αποκάλυψε στη συνέχεια το πώς ακριβώς έγινε η σύλληψη της ιδέας και όπως οι ίδιος εξιστόρησε «όταν κάποια στιγμή συζητούσα στο επίπεδο τώρα - στις Βρυξέλλες με το Γερμανό ομόλογό μου -που είναι μακαρίτης τώρα, δε χρειάζεται να πούμε και το όνομά του- (σ.σ. τον Β. Σόιμπλε). Κάποια στιγμή του λέω "δε μου λες; Εμείς έχουμε ένα τρένο που είναι περίπου του 19ου αιώνα. Είναι απαρχαιωμένο, πηγαίνει με 30 χ.α.ω, είναι ανασφαλές. Εσύ έρχεσαι και μου λες μέσα από την Τρόικα, να το πάρει μια ιταλική, κρατική, πτωχευμένη εταιρεία. Αυτό, τι λογική έχει;". Και τι γύρισε και μου είπε; "Καλά, να μην πάρουν και οι Ιταλοί κάτι;". Δηλαδή, δώσαμε τα αεροδρόμια στους Γερμανούς, το λιμάνι στους Κινέζους. Ε! να μη δώσουμε κάτι και στους Ιταλούς; Πώς θα πάρουμε την ψήφο τους στο Eurogroup;».

Είναι πρόδηλη η διαπραγματευτική δεινότητα της ΠΦΑ του Αλέξη Τσίπρα, που μεταχειρίστηκε τη δημόσια περιουσία περίπου ως μπακάλικο. Άλλωστε, με χαρακτηριστική ευκολία δέχτηκε να υπογράψει κάτι που είχε αρνηθεί κάθε προκάτοχός του: τη δέσμευση της δημόσιας περιουσίας στο Υπερταμείο για 99 χρόνια. Στο σχόλιο του δημοσιογράφου «άρα, ξεπουληθήκαμε. Αυτό λέτε», ο κύριος Βαρουφάκης απάντησε «προφανώς. Δεν έγινε αυτό;». Ο κ. Βαρουφάκης συνέχισε λέγοντας ότι «ήρθε η εταιρεία, η οποία ανήκει στο υπουργείο Οικονομικών - δεν είναι καν ιδιωτικοποίηση. Είναι εθνικοποίηση, από λάθος έθνος όμως. Από το ιταλικό έθνος, όχι από το ελληνικό. Και τι έκανε; Όλα αυτά τα χρόνια μας έφερε συρμούς 35ετίας. Τα "σαπάκια" τα οποία δεν επιτρεπόταν να μπουν στην Ελβετία, γιατί δεν πληρούσαν τις προδιαγραφές του ελβετικού κράτους». Το ενδιαφέρον είναι πως το ίδιο κόμμα που -κατά τον υπουργό Οικονομικών του Αλέξη Τσίπρα- ξεπούλησε τη δημόσια περιουσία για μια ψήφο και που ο αγοραστής του μας φόρτωσε με «σαπάκια» από την Ιταλία, καταγγέλλει με οργίλο ύφος την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Για να μη θυμηθούμε, ποιος επέλεξε διοικητή για την εποπτεύουσα Ανεξάρτητη Αρχή, τη ΡΑΣ. Αιδώς, Αργείοι.

Διασύρομαι όλα αυτά τα χρόνια γιατί αρνήθηκα να υπογράψω

Στην ερώτηση του δημοσιογράφου, τότε γιατί υπέγραψε αυτή τη συμφωνία, ο κύριος Βαρουφάκης είπε ότι «εγώ δεν υπέγραψα. Για αυτό παραιτήθηκα. Ευχαριστώ πάρα πολύ που θυμίζουμε στον κόσμο ότι αρνήθηκα να το υπογράψω. Ο λόγος που διασύρομαι όλα αυτά τα χρόνια, είναι επειδή αρνήθηκα να υπογράψω. Και θεωρείτο ότι ήταν ανευθυνότητα, να μην υπογράψεις όλες αυτές τις ανοησίες». Στο σχόλιο του δημοσιογράφου, ότι ο κ. Βαρουφάκης διασύρεται περισσότερο από τον δικό του πολιτικό χώρο, παρά από τους «απέναντι», ο κύριος Βαρουφάκης απάντησε «ε, προφανώς. Μα δεν είναι λογικό; Οι σύντροφοι που υπέγραψαν, είχαν μεγαλύτερο πρόβλημα με εμένα, απ' ό,τι είχε η Δεξιά».

Θα είναι κάπως άβολο για τους συντρόφους του ΣΥΡΙΖΑ και της Νέας Αριστεράς, να τους τη... «βγαίνει απ' τα Αριστερά» ο Γιάνης Βαρουφάκης. Διότι η κριτική που κάνει για τη «μεγάλη ιδιωτικοποίηση Τσίπρα», είναι πέρα ως πέρα σωστή. Και όταν φτάνει ένα κόμμα στο σημείο, να το ξεφτιλίζει κάποιος που θεωρείται περίπου γραφικός, καλά θα κάνει να σιωπά για το συγκεκριμένο θέμα.  

Δείτε τη δήλωση του Γ. Βαρουφάκη