Μία επαναστατική πρόταση ετοιμάζεται να φέρει στο προσκήνιο το ΕΛΚ και ο ηγέτης του Μάνφρεντ Βέμπερ για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία προβλέπει αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035.
Ειδικότερα, ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, Μάνφρεντ Βέμπερ, συνεχίζει να αντιτίθεται στη σταδιακή κατάργηση των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035. Σύμφωνα με συνέντευξή του στους Financial Times, ο επικεφαλής του μεγαλύτερου κόμματος που εξασφάλισε την πλειοψηφία στην Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν στην προεδρία της Κομισιόν, προτείνει την καθιέρωση ενός συστήματος αντιστάθμισης του CO2 που θα επιτρέπει στους κατασκευαστές να πωλούν αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης ακόμη και μετά την απαγόρευση. «Χρησιμοποιώ έναν κλασικό κινητήρα, με παραδοσιακό καύσιμο, αλλά στη συνέχεια πληρώνω για την αποθήκευση του διοξειδίου του άνθρακα στο υπέδαφος. Αυτό είναι πιθανώς ένα επιχειρηματικό μοντέλο για το μέλλον», υποστηρίζει ο Βέμπερ.
Η πρόταση εμπίπτει στην συνέχεια του στρατηγικού διαλόγου για την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, που παρουσίασε τον Μάρτιο ο επίτροπος Τουρισμού και Βιώσιμων Μεταφορών, Απόστολος Τζιτζικώστας, εισάγοντας μία ακόμα λύση στις προτάσεις του Μάριο Ντράγκι.
Τεχνολογική ουδετερότητα
Η πρόταση του ΕΛΚ είναι η λεγόμενη αντιστάθμιση του άνθρακα ή αντιστάθμιση του CO2, μια πρακτική κατά την οποία οι εταιρείες εξισορροπούν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου επενδύοντας σε έργα που μειώνουν τις παγκόσμιες μέσω της αγοράς πιστοποιημένων πιστωτικών μονάδων. Σύμφωνα με τον Weber, η ιδέα θα δώσει στην αυτοκινητοβιομηχανία μεγαλύτερα περιθώρια να επενδύσει στη συνέχεια σε νέες τεχνολογίες, περιορίζοντας τις κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις της ενεργειακής μετάβασης με την παραγωγή υβριδικών ή ηλεκτρικών οχημάτων με επεκτάσεις εμβέλειας.
Η στάση των Βρυξελλών
Ανώτερος αξιωματούχος της ΕΕ, τον οποίο επικαλούνται οι FT, έχει ήδη χαρακτηρίσει ως «εξωτικά και εξαιρετικά απίθανα» τόσο τα αντισταθμιστικά μέτρα για τον άνθρακα που πρότεινε ο ηγέτης του Λαϊκού Κόμματος όσο και το άνοιγμα στα υβριδικά αυτοκίνητα και τα Bev range extenders μετά το 2035. Πιθανές εξαιρέσεις συζητούνται εδώ και καιρό, αλλά μέχρι στιγμής οι Βρυξέλλες δεν έχουν δώσει κάποιο συγκεκριμένο σήμα.