Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής έδωσε, από το βήμα της Βουλής, τη διαβεβαίωση ότι θα εφαρμοστεί ένα δίκαιο αναλογικό σύστημα χρέωσης των διοδίων
«Δεσμευθήκαμε για δίκαιη χρέωση των διοδίων με βάση την απόσταση και θα το κάνουμε πράξη, ώστε να διορθωθεί μια και καλή ένα ζήτημα που θέτουν οι πολίτες εδώ και χρόνια. Είναι κοινωνικά δίκαιο και πλέον αρχίζει να γίνεται πραγματικότητα», τόνισε χαρακτηριστικά.
Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΙΝΑΛ Δημήτρη Κωνσταντόπουλου, ο υπουργός Υποδομών υπογράμμισε ότι «τις επόμενες μέρες ολοκληρώνεται η εξέταση των χρηματο-οικονομικών παραμέτρων για τον νέο διαγωνισμό που θα αφορά ένα ηλεκτρονικό σύστημα χρέωσης λιγότερο εξεζητημένο και σαφώς φθηνότερο».
Από την πλευρά του, ο κ. Κωνσταντόπουλος έκανε λόγο για «τεράστιο πρόβλημα που υπάρχει από την άδικη υψηλή οριζόντια χρέωση στα διόδια» και τόνισε ότι «πρέπει άμεσα η πολιτεία να προχωρήσει στην εφαρμογή μιας δίκαιης αναλογικής χρέωσης σύμφωνα με τη χιλιομετρική απόσταση». Ιδιαίτερα επικριτικός ήταν ο κ. Κωνσταντόπουλος και για το «υψηλό κόστος που πληρώνουν οι οδηγοί για τη γέφυρα Χαρίλαου Τρικούπη στο Ρίο», τονίζοντας ότι «εφαρμόζεται μια άδικη και αποτρεπτική τιμολογιακή πολιτική».
«Το θεσμικό πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης για τη γέφυρα Χαρίλαου Τρικούπη δεν έγινε επί κυβέρνησης ΝΔ. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ την υπέγραψε, παραχωρώντας το δικαίωμα επιβολής και είσπραξης διοδίων στον παραχωρησιούχο. Δεν ήταν η κυβέρνηση της ΝΔ που έδωσε στον ιδιώτη το δικαίωμα να βάζει το τίμημα που θέλει. Το ίδιο έγινε και με την Αττική Οδό, και μάλιστα, όταν ήταν έτοιμοι να προχωρήσουν σε αύξηση των διοδίων, τους είπαμε ότι κάτι τέτοιο δεν θα το δεχτούμε, ενώ ήταν συμβατικό τους δικαίωμα χωρίς την έγκριση του ελληνικού δημοσίου. Αυτές τις συμβάσεις λοιπόν δεν τις έκανε η κυβέρνηση της ΝΔ. Παρόλα αυτά, πρέπει να δούμε αυτά τα θέματα. Δεσμευτήκαμε ότι η αναλογική χρέωση θα γίνει πράξη και θα γίνει πράξη», απάντησε ο κ. Καραμανλής.
«Πράγματι επί ΠΑΣΟΚ υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης για τη γέφυρα Χαριλάου Τρικούπη, όμως υπήρξε ένας δεσμευτικός όρος. Αφού παρέλθουν 10 χρόνια, το ελληνικό δημόσιο δύναται να την επαναδιαπραγματευτεί. Αυτός ο χρόνος λοιπόν παρήλθε το 2014, και άρα η κυβέρνηση και το υπουργείο μπορεί δικαιοπρακτικά να κάνει νέα διαπραγμάτευση. Γιατί δεν είναι δυνατόν να καταβάλλει 27 ευρώ, ένα υπέρογκο ποσό, ακόμα και αυτός που θέλει να πάει καθημερινά στη δουλειά του. Χρειάζεται να βρείτε άμεσες λύσεις μείωσης του κόστους της γέφυρας», αντέτεινε ο κ. Κωνσταντόπουλος.
«Ο διαγωνισμός θα βγει πολύ σύντομα στον αέρα και εκεί θα γίνει προσπάθεια εξορθολογισμού. Παντού στο κόσμο γίνεται η χρέωση των χρηστών εθνικών οδών, βάσει χιλιομετρικής απόστασης. Η σύμβαση παραχώρησης που είχε υπογραφεί το 1996 είναι αλήθεια ότι αφήνει μικρά περιθώρια. Οι όροι είναι υπέρ των ιδιωτών και για να γίνουν οι όποιες αλλαγές πρέπει να υπάρξει συμφωνία μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του συμβαλλομένου. Αυτά τα προβλήματα προσπαθούμε να λύσουμε και προχωράμε, έτσι ώστε όλοι οι χρήστες να έχουν χιλιομετρική και άρα λελογισμένη χρέωση», επεσήμανε ο κ. Καραμανλής.