Συνχίζονται οι επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα και κατά συνέπεια παρατηρούνται περαιτέρω αυξήσεις στις τιμές των θαλάσσιων μεταφορών, προκαλώντας, στη συνέχεια, αύξηση των πληθωριστικών πιέσεων και των καθυστερήσεων στην παράδοση των εμπορευμάτων.
Οι ναυτιλιακές έχουν ήδη εκτρέψει εμπορικές συναλλαγές ύψους $200 δισ. εκτός της Διώρυγας του Σουέζ, οδηγώντας τα πλοία τους σε περίπλου της Αφρικής.
Fed και ΕΚΤ δεν μπορούν να κάνουν κάτι
Αυτό δημιουργεί ένα νέο μέτωπο στην «καταιγίδα» την οποία αντιμετωπίζει το παγκόσμιο εμπόριο. Οι τιμές των ναύλων αυξάνονται καθημερινά, ο χρόνος μεταφοράς επιμηκύνεται και η απειλή για καθυστέρηση παράδοσης των ανοιξιάτικων και καλοκαιρινών προϊόντων καταγράφει άνοδο.
«Οι πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα οι οποίες προκάλεσαν το μεταβατικό μέρος του πληθωρισμού το 2022 ενδέχεται να επιστρέψουν εάν συνεχιστούν τα προβλήματα στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Ινδικό Ωκεανό», όπως δήλωσε το στέλεχος της The Lindsey Group Λάρι Λίντσεϊ στο CNBC.
«Ούτε η Fed ούτε η ΕΚΤ μπορούν να κάνουν κάτι για τα προβλήματα αυτά και πιθανότατα θα μελετήσουν τις πληθωριστικές πιέσεις τις οποίες αυτά δημιουργούν», συμπλήρωσε.