Η μετατόπιση της ισορροπίας αεροπορικών δυνάμεων στο Αιγαίο Πέλαγος προς όφελος της Ελλάδας μετά τη θέση σε λειτουργία του Rafale και του F16 Viper στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία (και αργότερα του F35) έχει προκαλέσει ανησυχία και μεγάλη δυσφορία στους πολιτικούς και στρατιωτικούς Τουρκία.
Εκτός από την προσθήκη βελτιωμένων μαχητικών στην ελληνική Πολεμική Αεροπορία, μεγάλο πονοκέφαλο από μόνο του, το πρόβλημα της Τουρκίας επιδεινώθηκε από το γεγονός ότι πολλοί Τούρκοι πιλότοι μαχητικών σε συνταξιοδότηση, που είχαν εκκαθαριστεί ως συμπαθούντες του Γκιουλενιστές, ανακλήθηκαν στο καθήκον για να καλύψουν τις ανάγκες της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας, όπως διαπιστώθηκε από Έλληνες πιλότους κατά την κρίση Oruc Reis του 2020 και τις πολλαπλές εναέριες εμπλοκές τους.
Όπως ανέφεραν οι Έλληνες πιλότοι, συχνά συναντούσαν μεγαλύτερους πιλότους (γκριμάλληδες, όπως έλεγαν) στο πιλοτήριο κατά τη διάρκεια κυνομαχιών. Αυτό σημαίνει ότι ο Ερντογάν και το επιτελείο του έφεραν πίσω πρώην πιλότους του στρατού ή της πολιτικής αεροπορίας για να χειριστούν τα F16.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι περισσότεροι από 600 πιλότοι που είχαν διωχθεί ως Γκιουλενιστές ανακλήθηκαν σταδιακά στην υπηρεσία. Επίσης, το τουρκικό υπουργείο Άμυνας ζήτησε να επεκταθεί το όριο των 15 ετών για την υποχρεωτική υπηρεσία των χειριστών στα 21, ώστε να μειωθεί η έλλειψη μάχιμων πιλότων.
Αυτοί οι πιλότοι είχαν ήδη φύγει για μη στρατιωτικές εταιρείες, αλλά υπάρχει πλέον 6ετής αναστολή της άδειας εάν δεν επιστρέψουν στο F16. Πράγματι, σύμφωνα με τουρκικά δημοσιεύματα, πολλοί από αυτούς κατέφυγαν στα τουρκικά δικαστήρια, χωρίς όμως αποτέλεσμα και πλέον αναζητούν τρόπους να λάβουν θέση σε ξένες αεροπορικές εταιρείες.