Μια ζοφερή εικόνα για την πραγματική οικονομική κατάσταση και τις προοπτικές της ελληνικών συμφερόντων εταιρείας streaming μουσικής Akazoo S.A, παρουσιάζει έκθεση του QCM, που αποδομεί ένα – ένα τα επίσημα στοιχεία της, από το προσωπικό και τα γραφεία μέχρι την επισκεψιμότητα, τη συνδρομητική βάση, τα έσοδα και τα κέρδη της.
To αμερικανικό fund, που πριν από δύο χρόνια αποκάλυψε το σκάνδαλο στον όμιλο Folli Follie και λίγο νωρίτερα στην Globo, οδηγείται στο συμπέρασμα ότι η Akazoo μπορεί να διογκώνει τα στοιχεία εσόδων χρησιμοποιώντας έναν συνδυασμό επεξεργαστών πληρωμών και εταιρειών κελύφη σε τρίτες χώρες. Αυτές οι εταιρείες κελύφη, όπως εξηγεί, ενδέχεται να παρουσιάζονται ως συνεργάτες/μεταπωλητές/πωλητές και να εκδίδουν πλαστά τιμολόγια στην Akazoo.
Προσθέτει ότι αυτές οι συναλλαγές ενδέχεται να αποφεύγουν τους ελέγχους, καθώς προέρχονταν από χώρες εκτός της έδρας της εταιρείας (π.χ. Ινδονησία, Μαλαισία, Κύπρος). Ομοίως, η εταιρεία ενδέχεται να κρύβει οποιοδήποτε έλλειμμα μετρητών αυξάνοντας το κόστος, ειδικά το κόστος των πωληθέντων αγαθών (100 εκατ. δολ. το 2019) και τις επενδύσεις σε άυλα περιουσιακά στοιχεία (11 εκατ. δολ. το 2019). Το πρώτο συνίσταται κυρίως σε δικαιώματα που καταβάλλονται σε εταιρείες μουσικών ετικετών.
“Υποθέτουμε ότι η Akazoo μπορεί να έχει συνεργαστεί ή να έχει δημιουργήσει μικρές εταιρείες μουσικής ετικέτας που δημιουργούν πλασματικά τιμολόγια για μη υπάρχοντα stream μουσικής. Εάν αυτή η γνώμη αποδειχθεί σωστή, η Akazoo μπορεί να είναι τάξεις μεγέθους μικρότερη από ό, τι ισχυρίζεται, με μια μικροσκοπική και συρρικνωμένη βάση εσόδων και ετήσιες απώλειες περίπου 4 εκατ. δολ. ανά έτος”, σημειώνει μεταξύ άλλων η QCM καταλήγοντας ότι το πικρό πεπρωμένο της Akazoo πιθανότατα θα μοιάζει με αυτό των Velti και Globo.
«H Akazoo ζει τη δεύτερη και τελευταία της ζωή», αναφέρει η έκθεση της QCM, με τον Gabriel Grego, που έκανε την έρευνα, να αμφισβητεί τα στοιχεία της εταιρείας, με τα 44 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες, τα 5,5 εκατομμύρια συνδρομητές και τα 140 εκατ. δολ. ετήσια έσοδα με ποσοστό αύξησης εσόδων 39%.
Η QCM, που διατηρεί short θέση στη μετοχή της Akazoo, σημειώνει ότι η εταιρεία μπορεί στην πραγματικότητα να είναι μια μικρή ζημιογόνος εταιρεία, με μικρή συνδρομητική βάση και έδρα την Ελλάδα – αφού δεν εντόπισε λειτουργούντα γραφεία της στο Λονδίνο και στο Λουξεμούργο, παρά μόνον στην Αθήνα, στην πρώην μητρική εταιρεία ΙnternetQ.
Υπενθυμίζεται ότι η Akazoo, εταιρεία που ιδρύθηκε το 2000 από τον Παναγιώτη Δημητρόπουλο, ως εταιρεία σχεδιασμού ιστοσελίδων, εισήχθη στον Nasdaq, σε συνέχεια αντίστροφης συγχώνευσης (reverse merger) τον Σεπτέμβριο του 2019 ενώ ήταν μέρος της ελληνικής InternetQ, εισηγμένης στην αγορά AIM του Λονδίνου μέχρι τις αρχές του 2016.
Η μετοχή της Akazoo πραγματοποιεί «βουτιά» στο δείκτη Nasdaq της Wall Street που φθάνει το 28%.
Πηγή: naftemporiki.gr