Διόδια 2,5 ευρώ από 2,8 που είναι σήμερα προβλέπει το σχέδιο της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού, που έχει σταλεί από το ΤΑΙΠΕΔ στους υποψήφιους παραχωρησιούχους.
Η σύμβαση ενδέχεται να τροποποιηθεί και να κατατεθεί εκ νέου το τελικό κείμενο λίγο πριν καταθέσουν τις δεσμευτικές τους προσφορές οι υποψήφιοι που έχουν περάσει στη β’ φάση του διαγωνισμού δηλαδή οι: Abertis, η ιταλική INC SpA (Gruppo Fininc), η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ – Adrian Infrastructure, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – First Centier, η κοινοπραξία Brisa – Auto Estradas de Portugal – Rubicone Bidco, η κοινοπραξία της Egis Projects με τις επενδυτικές εταιρείες Bauban και DIF, η κοινοπραξία του ομίλου Κοπελούζου με την αυστραλιανή Macquarie και η κοινοπραξία Vinci – Μυτιληναίος – Mobility Partners.
Όπως φαίνεται, η νέα σύμβαση δεν θα περιλαμβάνει τελικά κυμαινόμενο κόστος διοδίων, ένα σενάριο που βρισκόταν στο τραπέζι. Σύμφωνα με σημερινό ρεπορτάζ του Γιώργου Λιάλιου στην «Κ», η «Αττική Οδός Α.Ε.» έχει εισπράξει περισσότερα από 3,3 δισ. ευρώ από τα διόδια από την αρχή της παραχώρησης το 2005 (οπότε τέθηκε σε πλήρη λειτουργία ο δρόμος) έως το 2021.
Οπως είναι επόμενο, το ύψος των διοδίων στη «χρυσοτόκο όρνιθα» των αυτοκινητοδρόμων απασχολεί συζητήσεις σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο, καθώς δεν αποτελεί μόνο κρίσιμο στοιχείο του νέου διαγωνισμού αλλά και πολιτικό θέμα (και μάλιστα λίγους μήνες πριν από τις εθνικές εκλογές).