Συνεχίζεται η εκπτωτική περίοδος της Black Friday με τα καταστήματα να παραμένουν ακοιχτά και αύριο Κυριακή 1η Δεκεμβρίου και να επιδιώκουν την προσέλκυση των καταναλωτών με δελεαστικές προσφορές. Όπως καταγράφεται από έρευνα, 8 στους 10 καταναλωτές σκοπεύουν να ψωνίσουν αυτές τις μέρες των εκπτώσεων και οι αγορές θα είναι είτε είδη ανάγκης που έχουν αναβάλει το προηγούμενο διάστημα περιμένοντας τις εκπτώσεις, είτε δώρα ενόψει των Χριστουγέννων.
Με τελευταία μέρα τη «Cyber Monday» την Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου, οι εκπτώσεις παραμένουν σε όλα τα καταστήματα, ενώ στις προθέσεις αγορών βρίσκονται ψηλά τα είδη τεχνολογίας με κυρίαρχα τα smartphone αλλά και τα ακριβά είδη ένδυσης και υπόδησης. Ωστόσο, η κίνηση στις αγορές καταγράφεται χαμηλότερη από το αναμενόμενο, καθώς πολλοί είναι αυτοί που επιλέγουν τις ηλεκτρονικές αγορές, ενώ αρκετοί θεωρούν πως δεν υπάρχουν αρκετά καλές προσφορές.
Έλεγχοι για παραπλανητικές προσφορές
Την ίδια ώρα εντείνονται οι έλεγχοι στην αγορά με κύριο στόχο την προστασία των καταναλωτών. Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, επισκέφτηκε πρόσφατα καταστήματα στην οδό Ερμού, μαζί με τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου, Σωτήρη Αναγνωστόπουλο και τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρο Καφούνη.
Ο υπουργός Ανάπτυξης, ανέφερε πως αυτή την περίοδο πραγματοποιούνται εκτεταμένοι έλεγχοι με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων, για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο των παραπλανητικών εκπτώσεων, το οποίο δεν πρόκειται να γίνει ανεκτό.
«Είναι μόνιμο μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας, του εμπορικού κόσμου και ταυτόχρονα η προστασία των καταναλωτών. Διευκολύναμε τον εμπορικό κόσμο, δίνοντας τη δυνατότητα την Κυριακή 1/12 να είναι ανοικτά τα μαγαζιά στο πλαίσιο της Black Friday. Προφανώς θέλουμε να τονωθεί το γιορτινό κλίμα ενόψει των Χριστουγέννων, να διευκολυνθούν οι πολίτες, να κάνουν τις αγορές τους σε όσο γίνεται καλύτερες τιμές» σημείωσε ο υπουργός.
Μάλιστα, υπογράμμισε ότι με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και η ΔΙΜΕΑ πραγματοποιούν ελέγχους σε πάνω από 10.000 κωδικούς-ειδικά αυτό το διάστημα-σε πάνω από 100 αλυσίδες καταστημάτων, για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο των παραπλανητικών εκπτώσεων. «Προτρέπω τους πολίτες να είναι πάρα πολύ προσεκτικοί, αλλά ταυτόχρονα να γνωρίζουν όλοι ότι αυτοί οι έλεγχοι είναι πολύ αποτελεσματικοί» τόνισε ο υπουργός.
Έρευνα για τις προθέσεις των καταναλωτών
Η ψηφιακή τράπεζα Revolut Bank UAB πραγματοποίησε έρευνα σε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα 1.000 ατόμων, σχετικά με τα σχέδια και τα κίνητρα των καταναλωτών ενόψει της Black Friday που επιβεβαιώνει το αυξημένο ενδιαφέρον:
- 1/10 Έλληνες πιστεύει ότι δεν υπάρχουν πια μεγάλες προσφορές στις τιμές, όπως στο παρελθόν
- 8/10 πιστεύουν ότι η Black Friday αποτελεί μία καλή ευκαιρία για συμφέρουσες αγορές
- 5/10 ψωνίσουν επώνυμα προϊόντα που συνήθως είναι πολύ ακριβά
- 4/10 αγοράζουν προϊόντα φθηνότερα από την υπόλοιπη χρονιά
- 2/10 αγοράζουν χριστουγεννιάτικα δώρα
- 1/10 αγοράζει είδη καθημερινής ανάγκης
- 5/10 κάνει δώρο στον εαυτό του
Αναφορικά με το δίλημμα online shopping ή αγορές σε κατάστημα, οι Έλληνες καταναλωτές για τη Black Friday & Cyber Monday είναι διχασμένοι, αφού πάνω από τέσσερις στους δέκα ψωνίζουν online και πέντε στους δέκα σε φυσικά καταστήματα με κυριότερους λόγους την άμεση παραλαβή του προϊόντος, αλλά και για να μην τους απασχολήσουν οι επιστροφές.
Σχετικά με τα χρήματα που σκοπεύουν να ξοδέψουν οι καταναλωτές, έρευνα δείχνει:
- 29,4% σκοπεύει να δαπανήσει από 101-250 ευρώ
- 25,3% σκοπεύει να δαπανήσει από 51-100 ευρώ
- 18,9% σκοπεύει να δαπανήσει από 251-500 ευρώ
- 8,9% σκοπεύει να δαπανήσει από 501-1.000 ευρώ
- 7,2% σκοπεύει να δαπανήσει λιγότερα από 50 ευρώ
- 2% σκοπεύει να δαπανήσει από 1.001-2.000 ευρώ
- 1,2% σκοπεύει να δαπανήσει περισσότερα από 2.000 ευρώ
Συμβουλές για ασφαλείς αγορές
'Εκκληση στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τις αγορές τους απευθύνει ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς με αφορμή την Black Friday και Cyber Monday. Επίσης, παρέχει χρήσιμες συμβουλές για ασφαλείς αγορές, σύμφωνα με τις οδηγίες του Συνήγορου του Καταναλωτή και Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας.
1. Προσεκτικός έλεγχος και σύγκριση των τιμών πριν και μετά
2. Επιλογή καταστημάτων με καλή φήμη και μακρόχρονη παρουσία στην αγορά
3. Αποφυγή αγορών με αποκλειστικά ηλεκτρονικά καταστήματα, χωρίς φυσική έδρα και πλήρη στοιχεία επικοινωνίας
4. Επίσκεψη ιστοσελίδων που έχουν πιστοποιητικό SSL «https»
5. Αποφυγή αποθήκευσης προσωπικών δεδομένων (πιστωτικές κάρτες)-Χρήση ιδιωτικού Wi-Fi δικτύου
6. Έλεγχος συνολικής αξίας αγοράς (πχ έξοδα αποστολής)
7. Προσοχή σε προσφορές που αποστέλλονται μέσω email
8. Εστίαση στις πραγματικές ανάγκες αγοράς