Επιβολή κυρώσεων κατά της Αττικής Οδού προαναγγέλουν κυβερνητικά στελέχη δείχνοντας με τον τρόπο αυτό πως η αποζημίωση που θα καταβληθεί στους εγκλωβισμένους, ύψους 2.000 ευρώ ανά όχημα, είναι μόνο η αρχή των όσων θα ακολουθήσουν.

Από το υπουργείο Μεταφορών θυμίζουν ότι «το νομικό πλαίσιο για την απόδοση ευθυνών στους παραχωρησιούχους όταν κλείνουν οι αυτοκινητόδρομοι, θεσπίστηκε από την παρούσα κυβέρνηση το 2020, για να μπει ένα τέλος στο φαινόμενο να δημιουργούνται προβλήματα στο οδικό δίκτυο και μετά να μην επιβάλλονται κυρώσεις σε κανέναν» και ότι με την παράγραφο 3 του άρθρου 65 του ν. 4663/2020 (ΦΕΚ Α’ 30) προβλέπεται ότι αν διακοπεί η κυκλοφορία σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών φαινομένων, επιβάλλονται κυρώσεις σε φορείς επιφορτισμένους με τη λειτουργία ή/και τη συντήρηση του εν λόγω δικτύου, εφόσον ενέργεια ή παράλειψή τους συνετέλεσε στη διακοπή κυκλοφορίας. Ήδη συγκροτήθηκε επιτροπή Διερεύνησης

Και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου μίλησε ξεκάθαρα για ευθύνες. Ερωτηθείς (ΣΚΑΪ) αν το κράτος θα καταθέσει αγωγή, απάντησε ότι «ό,τι πρέπει να γίνει, για τις κυρώσεις που πρέπει αποδοθούν, για τον κόσμο που ταλαιπωρήθηκε και του οφείλουμε και ηθικώς να αποδοθούν αυτές οι ευθύνες, αλλά και να αποζημιωθεί, να είστε σίγουροι ότι θα γίνει με όλους τους τρόπους και τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας».

Ο υπουργός Κλιματικής Αλλαγής και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Στυλιανίδης από την πλευρά του άφησε σαφείς αιχμές κατά της Αττικής Οδού επισημαίνοντας πως «σε σύγκριση της κατάστασης που επικράτησε στον οδικό άξονα Αθηνών – Λαμίας με την Νέα Οδό και την Αττική Οδό από την άλλη είναι τόσο προφανής η διαφορά που επιβεβαιώνει πόσο ανεδαφικοί είναι οι ισχυρισμοί της εταιρείας διαχείρισης της Αττικής Οδού».