Το άνοιγμα των σχολείων είναι ένας από τους πιο δύσκολους γρίφους που έχει να λύσει η κυβέρνηση στην προσπάθεια για μια σταδιακή μετάβαση στην κανονικότητα. Στις προθέσεις της είναι η επάνοδος των μαθητών στις αίθουσες, με επιχειρησιακό σχέδιο που θα διασφαλίζει την υγεία τους, ωστόσο φωνές τόσο από την επιστημονική όσο και την εκπαιδευτική κοινότητα εκφράζουν τις επιφυλάξεις τους, ιδίως για τις μικρότερες τάξεις, στους κόλπους της οποίας η τήρηση των κανόνων υγιεινής είναι πιο δύσκολη.

Σήμερα Παρασκευή (24/4) αναμένεται να δωθεί στον πρωθυπουργό η εισήγηση της επιτροπής λοιμωξιολόγων, η οποία θα κρίνει και τις σχετικές αποφάσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη. Πάντως ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, σημείωσε χθες Πέμπτη (23/4) ότι τα σχολεία θα ανοίξουν σε τρεις φάσεις. Όπως είπε, στο μέτρο που θα κυλήσουν τα πράγματα όπως φαίνεται σήμερα να κυλούν, δηλαδή να έχουμε μια διαρκώς πτωτική πορεία των κρουσμάτων, των θυμάτων και των διασωληνωμένων, “θα ανοίξουν τα σχολεία, πιθανότατα σε διαφορετικές φάσεις (Γυμνάσια, Λύκεια, Δημοτικά) αλλά πάντως θα ανοίξουν”. Ταυτόχρονα διευκρίνισε ότι «ο χρονισμός είναι κάτι το οποίο εξαρτάται από πολλές συνθήκες, έχει να κάνει με τον αριθμό των κρουσμάτων, την εξάπλωση της επιδημίας, με περιβαλλοντικές συνθήκες – αλλά πάντως, εφόσον κυλήσουν έτσι τα πράγματα, θα ανοίξουν τα σχολεία με την επιφύλαξη της άποψης των επιδημιολόγων».

Ο υπουργός δεσμεύθηκε ότι θα υπάρξει ένα κεντρικό επιχειρησιακό σχέδιο, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η υγεία των μαθητών. «Δεν θα είναι οι τάξεις στις οποίες έχουμε συνηθίσει. Θα είναι τάξεις οι οποίες θα λαμβάνουν απόλυτη μέριμνα για τη δημόσια υγεία. Εάν δούμε σε κάθε περίπτωση ότι κάτι δεν πηγαίνει όπως θα θέλαμε, θα παρέμβουμε ρυθμιστικά, έτσι ώστε να κάνουμε τις αναγκαίες διορθώσεις», εξήγησε.

Προβληματισμός από δασκάλους και επιστήμονες

Πάντως έντονος είναι στην διδασκαλική κοινότητα ο προβληματισμός για το αν μπορούν να τηρηθούν οι κανόνες υγιεινής στα σχολεία. Είναι δύσκολο να τηρηθούν οι αποστάσεις και να πειθαρχήσουν στην εντολή μην αγγίζεις το συμμαθητή σου, μαθητές της Α’ και της Β’ Λυκείου, είπε ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, Θανάσης Κικίνης. Στους παράγοντες που καθιστούν πιο δύσκολο το εγχείρημα, ο Θανάσης Κικίνης ανέφερε την επαφή παιδιών με παπούδες και γιαγιάδες, οι οποίοι τα παραλαμβάνουν από το σχολείο αλλά και το γεγονός ότι πολλοί εκπαιδευτικοί είναι ηλικιωμένοι και ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.

Από την πλευρά του ο Στυλιανός Λουκίδης, καθηγητής Ιατρικής του ΕΚΠΑ, μιλώντας στον ΣΚΑΙ είπε ότι οι μαθητές είναι ένας πληθυσμός που δεν είναι εύκολος να τον ελέγξεις «πώς θα κάνουν την αντισηψία, πως θα πλένουν τα χέρια τους, όλα αυτά δεν είναι τόσο εύκολο να ελεγχθούν». Εξήγησε πως παρότι πρόκειται για πληθυσμό που σπανίως νοσεί, μπορούν να μεταδώσουν τον ιό σε μεγαλύτερης ηλικίας ανθρώπους.

Συμπλήρωσε ότι θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην εκπαίδευση εκείνη που είναι αναγκαία αυτή τη στιγμή, δηλαδή η Γ’ Λυκείου και οι Πτυχιούχοι των Πανεπιστημίων.