Σημαντικές αλλαγές προωθούνται στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), με την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής να συγκαλείται την Πέμπτη (26/06), προκειμένου να «εξετάσει» τα προτεινόμενα μέλη της νέας Διοίκησης της Αρχής.
Τα προτεινόμενα πρόσωπα:
Γεωργία Αϋφαντοπούλου: Δρ. Πολιτικός Μηχανικός Συγκοινωνιολόγος, ερευνήτρια Α’ βαθμίδας και Διευθύντρια Ερευνών στο ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ, προτείνεται για Πρόεδρος της Ρ.Α.Σ. Διαθέτει 35ετή εμπειρία σε όλα τα μέσα μεταφορών στον σχεδιασμό, στη βέλτιστη διαχείριση με χρήση ευφυών συστημάτων, αλλά και την αξιολόγηση και τη βιώσιμη λειτουργία συστημάτων μεταφορών στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Έχει υλοποιήσει μεγάλο αριθμό εθνικών και ευρωπαϊκών έργων για την ψηφιακή μετάβαση των συστημάτων μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας. Είναι μέλος και αντιπρόεδρος Ευρωπαϊκών οργανισμών που υποστηρίζουν την καινοτομία στις μεταφορές.
Μιχάλης Χρυσομάλλης: Ομότιμος Καθηγητής Δικαίου της ΕΕ στη Νομική Σχολή του ΔΠΘ, προτείνεται για Αντιπρόεδρος. Έχει διατελέσει Κοσμήτορας, Διευθυντής Τομέα και κάτοχος Έδρας Jean Monnet. Κατέχει εξειδίκευση σε ζητήματα κράτους δικαίου και ευρωπαϊκής διακυβέρνησης.
Στυλιανός Ευσταθιάδης: Πολιτικός Μηχανικός – Συγκοινωνιολόγος, προτείνεται ως τακτικό μέλος. Διαθέτει πολυετή εμπειρία ως μελετητής συγκοινωνιακών έργων και πρώην Πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων.
Πέτρος Παπαγιαννάκης: Διευθύνων Σύμβουλος του ισπανό-γαλλικού Διαχειριστή Υποδομής της Línea Figueras Perpignan, προτείνεται ως τακτικό μέλος. Έχει διαχειριστεί σιδηροδρομικά έργα σε Γαλλία, Ισπανία και Βαλτική και είναι ενεργός σε συμβουλευτικά όργανα της ΕΕ.
Γεώργιος Στεφανίδης: Καθηγητής Μεταφορών, προτείνεται ως τακτικό μέλος. Έχει συμβάλει στην εθνική στρατηγική για τα Ευφυή Συστήματα Μεταφορών και έχει συμμετάσχει σε ευρωπαϊκά ερευνητικά έργα σε θέματα τεχνολογιών παρακολούθησης και διαχείρισης μεταφορών.
Η νέα σύνθεση της ΡΑΣ θα αναλάβει κρίσιμο ρόλο στο επόμενο διάστημα, με έμφαση:
- Στον έλεγχο και την ενίσχυση της σιδηροδρομικής ασφάλειας,
- Στην παρακολούθηση της διαλειτουργικότητας μεταξύ φορέων και δικτύων,
- Και στη διασφάλιση διαφάνειας και υγιούς ανταγωνισμού στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Οι αλλαγές εντάσσονται στο πλαίσιο της ευθυγράμμισης με το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο, καθώς και της προσπάθειας αναβάθμισης του ρόλου της ΡΑΣ σε έναν τομέα όπου η Ελλάδα επιχειρεί να ανακτήσει το χαμένο έδαφος και την εμπιστοσύνη των πολιτών, μετά τα τραγικά γεγονότα του παρελθόντος.
Η νέα Διοίκηση, εφόσον εγκριθεί από τη Βουλή, θα κληθεί να διαχειριστεί μεταβατικές προκλήσεις, αλλά και να εφαρμόσει ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο βελτίωσης των σιδηροδρομικών υπηρεσιών