Για σκεφτείτε το. Ένας ελληνικός ναυτιλιακός όμιλος ,”παίζεται” εδώ και 25 χρόνια στις μεγαλύτερες χρηματιστηριακές αγορές του κόσμου, φιγουράρει σε όλα τα διεθνή μέσα ενημερώσεως, απασχολεί κάποιες χιλιάδες εργαζομένων, διατηρεί ναυπηγεία στην Ουρουγουάη, όπου λειτουργεί και ένα Ίδρυμα με χιλιάδες φίλους, όπου διδάσκεται η ελληνική γλώσσα και κουλτούρα.
Αναφερόμεθα στον Όμιλο Επιχειρήσεων Τσάκου, δημιούργημα του κπτ. Παναγιώτη Τσάκου, στον οποίο ανήκει και η Ναυτιλιακή ΤΕΝ, που πραγματοποίησε την 26η Γενική της Συνέλευση και ανακοίνωσε θετικά αποτελέσματα.
Η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά ναυτιλιακή εταιρεία Tsakos Energy Navigation, που διαθέτει στόλο 65 πλοίων, ολικής χωρητικότητας 7,2 εκατομμυρίων τόνων εκ των οποίων τα 63 είναι δεξαμενόπλοια και δύο LNG, βλέπει το μέλλον της με ιδιαίτερη αισιοδοξία. Και παράλληλα, φροντίζει να έχει πάντοτε ρευστότητα ώστε να εξυπηρετεί τα δάνειά της και , όπως ανέφεραν τα στελέχη της, δεν έχει κάνει ποτέ αναδιάρθρωση δανείων.
Στην ανάλυση που παρουσίασαν τα στελέχη της εταιρείας, τονίσθηκε ότι οι αναμενόμενες, το 2020, αλλαγές στη περιβαλλοντική νομοθεσία , η επικείμενη αύξηση παραγωγής πετρελαίου από τις χώρες του ΟΠΕΚ (προς κάλυψη των ελλείψεων λόγω των κυρώσεων σε Ιράν και Βενεζουέλα) αλλά και η αύξηση των εξαγωγών από τις ΗΠΑ , αφήνουν πειθώβρια αισιοδοξίας για τα δεξαμενόπλοια.
Όπως ανέφερε ο επί κεφαλής της ΤΕΝ Νίκος Π. Τσάκος, η εταιρεία, το 2018, ανέπτυξε στόλο με 19 νεότευκτα πλοία τα οποία ήδη βρίσκονται σε μακροχρόνιες ναυλώσεις και αναμένονται καλά αποτελέσματα για το πρώτο διάστημα του 2019. “Οι ειδικοί είναι αισιόδοξοι , αν και πρέπει να κρατάμε μικρό καλάθι .Φαίνεται, όμως, ότι το υπόλοιπο 2019 και το 2020 λόγω και των νέων περιβαλλοντολογικών κανονισμών που αναμένεται να εφαρμοσθούν , θα είναι θετικό για τα δεξαμενόπλοια.
Η εταιρεία εφαρμόζει συντηρητική πολιτική στις ναυλώσεις και έχει δυνατότητα ,όταν οι αγορές είναι χαμηλές ή μέτριες, να είναι τρεις και τέσσερις και πέντε φορές πιο κερδοφόρος και αποτελεσματική.
” Όταν οι αγορές είναι πάρα πολύ ψηλά φυσικό είναι “να αφήνουμε κάποια χρήματα στο τραπέζι” όπως λένε. Το προτιμάμε αυτό γιατί η ναυτιλία είναι Μαραθώνιος δεν είναι αγώνας ταχύτητας” τόνισε.
Όπως ανέφεραν οι αναλυτές της εταιρείας, η αισιοδοξία τους βασίζεται στους ακόλουθους λόγους:
Κατ’ αρχήν στο βιβλίο παραγγελιών δεν υπάρχουν συμβόλαια για πολλές ναυπηγήσεις . Επίσης λόγω των επιπτώσεων από τις κυρώσεις στο Ιράν μειώθηκαν οι ποσότητες πετρελαίου, όπερ σημαίνει ότι έχουμε χάσει 1.000.000 βαρέλια κάθε ημέρα ενώ έχουμε και τη Βενεζουέλα που έχει προβλήματα και από δύο εκατομμύρια βαρέλια παράγει λιγότερα και από ένα!
Με τα δεδομένα αυτά ο ΟΠΕΚ θα αρχίσει να αυξάνει σταδιακά την παραγωγή και όχι ξαφνικά όπως έκανε την τελευταία φορά με αποτέλεσμα το δ΄ τρίμηνο το βαρέλι από 70 δολάρια να πάει στα 50.
Σημειώνουμε ότι η ΤΕΝ εόρτασε πέρυσι τα 25 χρόνια από την είσοδό της στη χρηματιστηριακή αγορά ,αρχικώς του Όσλο και εν συνεχεία, το 2002, στην αγορά της Νέας Υόρκης.