Στα όριά τους οι μεταφορείς, με πολύωρες καθυστερήσεις, αυξημένο κόστος και σοβαρούς κινδύνους στο οδικό δίκτυο λόγω των αγροτικών μπλόκων.
Έντονη αγανάκτηση εκφράζουν ιδιοκτήτες και οδηγοί φορτηγών οχημάτων για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο εθνικό οδικό δίκτυο λόγω των αγροτικών κινητοποιήσεων.
Οι πολύωρες καθυστερήσεις και οι αναγκαστικές παρακάμψεις έχουν μετατρέψει δρομολόγια διάρκειας 5–6 ωρών σε ταξίδια που φτάνουν ή και ξεπερνούν τις 10–15 ώρες, εκτοξεύοντας το κόστος μεταφοράς και εξαντλώντας σωματικά και ψυχικά τους οδηγούς.
Παρά τις αντίξοες συνθήκες, οι μεταφορείς διαβεβαιώνουν ότι η τροφοδοσία της αγοράς συνεχίζεται κανονικά και ότι δεν αναμένονται ελλείψεις, ακόμη και ενόψει των εορτών.
Την ίδια στιγμή, ωστόσο, προειδοποιούν πως αν η κατάσταση παραταθεί, θα είναι αναπόφευκτη η μετακύλιση του αυξημένου κόστους στους πελάτες, κάτι που –όπως τονίζουν– μέχρι στιγμής έχουν αποφύγει.
Δύο θανατηφόρα τροχαία σε Αμφίκλεια και Άρτα
Ο πρόεδρος του Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών, Παναγιώτης Τεγρέλλης, επισημαίνει ότι τις τελευταίες ημέρες σημειώθηκαν δύο θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα, στην Αμφίκλεια και την Άρτα, τα οποία συνδέονται –όπως εκτιμά– με την αυξημένη κίνηση βαρέων οχημάτων σε δευτερεύοντες δρόμους.
Παράλληλα, αναδεικνύει το σοβαρό ζήτημα των ωραρίων οδήγησης, καθώς τα μπλόκα οδηγούν σε υπέρβαση του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου των 8 ωρών, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να κινδυνεύουν με βαριά πρόστιμα, παρότι η καθυστέρηση δεν οφείλεται σε δική τους υπαιτιότητα.
Σύμφωνα με τον κ. Τεγρέλλη, δεν υπάρχουν ούτε οι υποδομές στάθμευσης ούτε οι φυσικές αντοχές για να αντέξουν οι οδηγοί τέτοιες συνθήκες, ενώ πρόσθετα προβλήματα καταγράφονται και στα φορτηγά διεθνών μεταφορών, που ακινητοποιούνται σε σημεία εισόδου της χώρας, όπως ο Προμαχώνας.
Οι μεταφορείς ξεκαθαρίζουν ότι σέβονται τα αιτήματα των αγροτών, ωστόσο τονίζουν πως ο τρόπος διεκδίκησής τους πλήττει τη λειτουργία της αγοράς και θέτει σε κίνδυνο την οδική ασφάλεια, δημιουργώντας αλυσιδωτές επιπτώσεις στην οικονομία.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος, Απόστολος Κενανίδης, υποστηρίζει ότι ούτε η Τροχαία διευκολύνει επαρκώς το έργο των μεταφορέων.
Όπως αναφέρει, σε αρκετές περιπτώσεις επιτρέπεται η διέλευση από παλαιές εθνικές οδούς μόνο στα Ι.Χ., αναγκάζοντας τα βαρέα οχήματα να ακολουθούν παρακάμψεις εκατοντάδων χιλιομέτρων.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η διαδρομή Θεσσαλονίκη – Καβάλα, όπου λόγω μπλόκου στη Μουσθένη τα φορτηγά κατευθύνονται μέσω Σερρών, με αποτέλεσμα σημαντική επιμήκυνση του ταξιδιού.


