Με αφορμή τη 48ωρη απεργία των οδηγών ταξί στην Αττική, το Υπουργείο Τουρισμού υπογραμμίζει ότι η πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση Μεταφορών και Τουρισμού δεν εισάγει νέες ρυθμίσεις, αλλά αποσαφηνίζει και ενισχύει το ήδη υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο.
Τι προβλέπει η ΚΥΑ
- Ο μισθωτής μπορεί να είναι και νομικό πρόσωπο, όπως ήδη ορίζει ο ν. 4093/2012 και εφαρμόζεται από το 2020 μέσω της πλατφόρμας του Υπουργείου Μεταφορών.
- Διατηρούνται στο ακέραιο οι περιορισμοί του τουριστικού μεταφορικού έργου (ελάχιστο μίσθωμα, ελάχιστη διάρκεια μίσθωσης, υποχρεώσεις οδηγών: ξένη γλώσσα, απολυτήριο λυκείου, ασφαλιστική ενημερότητα).
- Η απαγόρευση πολλαπλής μίσθωσης στα οχήματα τουριστικής μίσθωσης παραμένει σε πλήρη ισχύ.
- Το πλαίσιο ποινών που θεσπίστηκε από το 2014 δεν τροποποιείται.
Ο σκοπός
Η ΚΥΑ στοχεύει στη διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και στην κάλυψη των αυξημένων αναγκών μεταφοράς, λόγω της εκρηκτικής ανόδου του τουρισμού στη χώρα μας.
Το μήνυμα
Ο ελληνικός τουρισμός έχει αλλάξει σελίδα: εκσυγχρονίζεται, αναπτύσσεται, εξελίσσεται. Βασίζεται στην ποιότητα, στη φιλοξενία και στην αυθεντική εμπειρία. Για να πετύχει αυτή η μετάβαση, κάθε κρίκος της αλυσίδας — από τη διαμονή μέχρι τη μεταφορά — πρέπει να λειτουργεί με επαγγελματισμό και συνέπεια.
Τα ταξί, όπως και κάθε μέσο μεταφοράς, είναι η πρώτη και η τελευταία εικόνα που αποκομίζει ο επισκέπτης από τη χώρα. Ο ρόλος τους είναι κρίσιμος και η ευθύνη τους μεγάλη.
Σε μια οικονομία που παράγει εισόδημα, δημιουργεί θέσεις εργασίας και στηρίζει τις τοπικές κοινωνίες, δεν χωρούν αντιπαραθέσεις εργαζομένων με εργαζόμενους. Ο ποιοτικός τουρισμός σημαίνει κανόνες, τάξη και νομιμότητα — όχι ασυδοσία.