Σήμερα Σάββατο (3/5), στις 10:00 π.μ., ξεκίνησαν οι εξετάσεις εισαγωγής για τους μαθητές που επιθυμούν να φοιτήσουν στα πρότυπα και τα πρότυπα εκκλησιαστικά σχολεία κατά το σχολικό έτος 2025-2026. Οι υποψήφιοι αξιολογούνται μέσα από ενιαίες δοκιμασίες δεξιοτήτων, οι οποίες διαμορφώνονται ανάλογα με τη βαθμίδα στην οποία επιδιώκουν να ενταχθούν.

" "

Για την Α’ γυμνασίου των προτύπων σχολείων, οι μαθητές διαγωνίζονται για 150 λεπτά σε ενότητες σχετικές με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας και τα μαθηματικά. Η αξιολόγηση περιλαμβάνει ανάγνωση και κατανόηση ποικίλων κειμένων (λογοτεχνικών, αρθρογραφίας, πολυτροπικών κ.ά.), καθώς και γνώση βασικών γραμματικών και συντακτικών κανόνων. Στα δε μαθηματικά, οι εξετάσεις εστιάζουν σε προβλήματα καθημερινής ζωής και βασικές αριθμητικές έννοιες.

Για τους μαθητές που επιδιώκουν την είσοδο στην Α’ λυκείου προτύπου σχολείου, η εξέταση διαρκεί 180 λεπτά και καλύπτει γνώσεις γυμνασίου σε γλώσσα και μαθηματικά. Εκτός από την κατανόηση ποικίλων ειδών κειμένων, ελέγχεται και η δυνατότητα χρήσης γραμματικής και σύνταξης. Στα μαθηματικά, η ύλη περιλαμβάνει όχι μόνο καθημερινά προβλήματα αλλά και αλγεβρικές, γεωμετρικές και στατιστικές γνώσεις.

Οι υποψήφιοι για τα πρότυπα εκκλησιαστικά γυμνάσια αξιολογούνται για 225 λεπτά σε τρεις θεματικές ενότητες: ελληνική γλώσσα, μαθηματικά (με κοινά θέματα με τα πρότυπα σχολεία) και θρησκευτικά. Στο τρίτο πεδίο, εστιάζουν στην αναγνώριση βασικών στοιχείων της ορθόδοξης πίστης και της εκκλησιαστικής παράδοσης, με υποστηρικτικό υλικό για την κατανόηση.

Αντίστοιχα, οι υποψήφιοι για τα εκκλησιαστικά λύκεια εξετάζονται για τέσσερις ώρες σε κοινά θέματα γλώσσας και μαθηματικών με τα πρότυπα λύκεια και σε πρόσθετο υλικό θρησκευτικών, με ανάλογο περιεχόμενο.

Η δομή των εξετάσεων είναι η εξής:

  • Για τα πρότυπα σχολεία: 40 ερωτήσεις (20 μαθηματικά, 20 ελληνική γλώσσα), σύνολο 100 μονάδων.
  • Για τα πρότυπα εκκλησιαστικά σχολεία: 60 ερωτήσεις (20 ανά γνωστικό πεδίο: μαθηματικά, γλώσσα, θρησκευτικά), σύνολο 150 μονάδων.

Όλες οι ερωτήσεις είναι τύπου πολλαπλής επιλογής και έχουν στόχο την αντικειμενική αξιολόγηση των γνώσεων και δεξιοτήτων των υποψηφίων.