Λύση στο χρονίζον πρόβλημα των συμπληρωματικών συμβάσεων επιχειρεί να δώσει η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ με την επιλογή ιδιώτη τεχνικού συμβούλου που θα αναλάβει να ξεκαθαρίσει οριστικά τις πολυετείς εκκρεμότητες σε δεκάδες εργολαβίες του σιδηροδρομικού δικτύου.

Η διοίκηση της εταιρείας φαίνεται πως θα είναι ένας από τους πρώτους κρατικούς φορείς που θα αξιοποιήσει το νέο θεσμικό πλαίσιο που ετοιμάζει η κυβέρνηση για τα δημόσια έργα και θα προβλέπει την εμπλοκή συμβούλων στην παρακολούθηση των συμβάσεων.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ,  Χρ. Βίνης παρουσίασε την προηγούμενη εβδομάδα στην Πάτρα και τον σχεδιασμό για τις νέες δημοπρατήσεις έργων που θα προχωρήσει σε δύο στάδια. Στο πρώτο στάδιο θα προχωρήσει στη δημοπράτηση περίπου 10 διαγωνισμών για τους οποίους υπάρχουν οριστικές μελέτες, με προϋπολογισμό 690 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για έργα «που αποτελούν στην πλειοψηφία τους αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου και την εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών».
Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται η κατασκευή της Β’ φάσης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών και η σύνδεση με το μετρό (προϋπολογισμού 40 εκατ.), η αναβάθμιση το τμήματος Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) – Οινόη (προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ), η αναβάθμιση και ηλεκτροκίνηση του τμήματος Μουριές -Προμαχώνας (85 εκατ.), η κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο (117 εκατ. ευρώ), η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη (57 εκατ.), η αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής Λάρισας – Βόλου (71 εκατ.), κ.α.

Από την ίδια παρουσίαση του κ. Βίνη στην Πάτρα προκύπτει πως θα προχωρήσουν με τη διαδικασία του «ανταγωνιστικού διαλόγου» έξι σημαντικά έργα που διασυνδέουν τα λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, συνολικού προϋπολογισμού 3,3 δισ. ευρώ. Η αξιοποίηση του ανταγωνιστικού διαλόγου, ώστε να μπει τέλος στα προβλήματα με την προετοιμασία των διαγωνισμών στα σιδηροδρομικά έργα, εξετάζεται σοβαρά από το υπουργείο Υποδομών. Ο σχεδιασμός προβλέπει την επιλογή συμβούλων που θα υποστηρίξουν την ΕΡΓΟΣΕ στην κατάρτιση των σχετικών φακέλων του ανταγωνιστικού διαλόγου ώστε μέχρι τα τέλη του έτους να ξεκινήσει η διαδικασία.

Τα έξι έργα που προωθούνται με τη συγκεκριμένη διαδικασία είναι η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Τοξότες (η ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία) με προϋπολογισμό 1,3 δισ. ευρώ, το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο (815 εκατ. ευρώ), η σύνδεση του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» με τα λιμάνια της Ραφήνας (300 εκατ. ευρώ) και του Λαυρίου (380 εκατ.), η σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με το λιμάνι της Πάτρας (514 εκατ. ευρώ) και η σύνδεση του 6ου προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘΟΛΘ -2,70%) με το δίκτυο, προϋπολογισμού 22 εκατ. ευρώ.

Ο επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ είχε υποστηρίξει την Παρασκευή πως μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου επιτυγχάνεται «επίσπευση της διαδικασίας ωρίμανσης των έργων, διασφάλιση της αρτιότερης τεχνικής λύσης και τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης ως αποτέλεσμα διαβούλευσης μεταξύ των διαγωνιζομένων», υπάρχει δυνατότητα εφαρμογής καινοτόμων λύσεων, ενώ ο Ανάδοχος γίνεται Κύριος της Μελέτης του έργου».

Πηγή: euro2day.gr