Οι περισσότερες από τις βρετανικές εταιρείες, που εφάρμοσαν δοκιμαστικά την εργάσιμη εβδομάδα των τεσσάρων ημερών, αποφάσισαν να συνεχίσουν να την εφαρμόζουν μετά το τέλος ενός πιλοτικού εξαμήνου, κάτι που θεωρούν νίκη τους οι υποστηρικτές μιας καλύτερης ισορροπίας ανάμεσα στην εργασία και τη ζωή.
Εργαζόμενοι σε 61 εταιρείες σε όλη τη Βρετανία εργάσθηκαν κατά μέσο όρο 34 ώρες και τέσσερις ημέρες την εβδομάδα από τον Ιούνιο ως το Δεκέμβριο του 2022, αμειβόμενοι με τον υφιστάμενο μισθό τους. Από τις εταιρείες αυτές, οι 56, δηλαδή το 92% του συνόλου, επέλεξαν να συνεχίσουν με τον ίδιο ρυθμό, οι 18 απ’ αυτές σε μόνιμη βάση.
Η δοκιμή αυτή είναι η μεγαλύτερη που έχει γίνει μέχρι τώρα στον κόσμο, σύμφωνα με τον ερευνητικό οργανισμό Autonomy που έχει την έδρα του στη Βρετανία και δημοσιοποίησε την έκθεση μαζί με μια ομάδα ακαδημαϊκών και με την υποστήριξη της οργάνωσης 4 Day Week Global, που έχει την έδρα της στη Νέα Ζηλανδία.
Οι περισσότερες από τις εταιρείες που συμμετείχαν στη δοκιμή, από διάφορους τομείς και διαφόρων μεγεθών, με συνολικό προσωπικό 2.900 εργαζομένους, δήλωσαν πως η παραγωγικότητά τους διατηρήθηκε η ίδια.
Το προσωπικό είπε πως η ευημερία του και η ισορροπία εργασίας – ζωής βελτιώθηκε, ενώ τα δεδομένα έδειξαν πως οι εργαζόμενοι ήταν πολύ λιγότερο πιθανό να παραιτηθούν από τις δουλειές τους, ως αποτέλεσμα της εφαρμογής της εβδομάδας εργασίας των τεσσάρων ημερών.
«Είναι μια μεγάλη επιτυχία του κινήματος για μια εργάσιμη εβδομάδα τεσσάρων ημερών», ανέφερε σήμερα σε δήλωσή του ο Τζο Ράιλ, διευθυντής της εκστρατείας 4 Day Week Campaign. «Αυτά τα απίστευτα αποτελέσματα δέιχνουν πως η εβδομάδα εργασίας των τεσσάρων ημερών χωρίς μείωση μισθού λειτουργεί πραγματικά», τόνισε.
«Περισσότερη δουλειά, λιγότερο στρες»
Ο ιδρυτής μιας μικρής ζυθοποιίας, που συμμετείχε στη δοκιμή, δήλωσε πως αυτή ενθάρρυνε μεγαλύτερη παραγωγικότητα σε βραχύτερο χρόνο. «Θέλουμε να βγάζουμε περισσότερη δουλειά με λιγότερο στρες», δήλωσε ο ίδιος, σύμφωνα με την έκθεση.
Για μερικούς εργαζομένους, η επιπλέον ημέρα χωρίς δουλειά ήταν πιο σημαντική από οποιαδήποτε αύξηση μισθού: 15% είπαν πως κανένα χρηματικό ποσό δεν θα τους έκανε να επιστρέψουν στην πενθήμερη εβδομάδα εργασίας.
Στη δοκιμή αντιπροσωπεύθηκαν περισσότερο εταιρείες του μάρκετινγκ και της διαφήμισης, των επαγγελματικών υπηρεσιών και του φιλανθρωπικού τομέα. Περίπου 66% απ’ αυτές που συμμετείχαν είχαν 25 ή λιγότερους εργαζομένους, ενώ 22% είχαν 50 ή περισσότερους.
Οι εργαζόμενοι εργάζονταν διαφορετικές τέσσερις ημέρες την εβδομάδα. Μερικοί είχαν αργία την Τετάρτη, ενώ άλλοι προτίμησαν ένα τριήμερο γουηκέντ.