Το σημερινό τροχαίο στη Βούλα ανέδειξε έμπρακτα τη σημασία της στρατηγικής επιλογής της κυβέρνησης να επενδύσει σε νέα, υπερσύγχρονα λεωφορεία με κορυφαίες προδιαγραφές ασφάλειας. Παρά τη σφοδρή σύγκρουση, δεν υπήρξαν θύματα, αποδεικνύοντας ότι η ανανέωση του στόλου και η τεχνολογία προστατεύουν καθημερινά επιβάτες και οδηγούς στους δρόμους της Αττικής.
Σοκ έχει προκαλέσει το σημερινό τροχαίο στην Βούλα, όταν δύο λεωφορεία του ΟΑΣΑ συγκρούστηκαν επί τηε Λεωφόρου Καραμανλή. Είναι χαρακτηριστικό πως τα δύο οχήματα που ενεπλάκησαν στο τροχαίο, παραδόθηκαν σε κυκλοφορία τον Οκτώβριο του 2024, στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου των αστικών λεωφορείων, με πρωτοβουλία των αστικών λεωφορείων.
Μία κίνηση, η οποία αποδεικνύεται σωτήρια, καθώς τα νέα οχήματα προσφέρουν υψηλότερα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας, επισφραγίζοντας το μέλημα της κυβέρνησης για ασφάλεια στα ΜΜΜ, καθώς σε διαφορετική περίπτωση, έαν είχαν συγκρουστεί τα παλιά λεωφορεία, σήμερα ίσως να μην μιλάγαμε για τροχαίο... αλλά για μία νέα τραγωδία.
Αυτό γιατί παρά τη σφοδρότητα της σύγκρουσης, δεν υπήρξαν θύματα αλλά και σοβαροί τραυματισμοί. Και αυτό δεν ήταν τυχαίο. Τα λεωφορεία που ενεπλάκησαν στο τροχαίο είναι από τη νέα γενιά MAN Lion’s City EfficientHybrid, τα οποία κυκλοφόρησαν στους δρόμους της Αττικής τον Οκτώβριο του 2024. Πρόκειται για οχήματα τελευταίας τεχνολογίας, με ενισχυμένα χαρακτηριστικά παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας, αποτέλεσμα μιας φιλοσοφίας κατασκευής που στοχεύει στην αποτροπή και απορρόφηση κάθε μορφής σύγκρουσης.
Η ασφάλειο στο επίκεντρο
Η ασφάλεια αποτελεί βασικό πυλώνα του σχεδιασμού της σειράς Lion’s City. Τα λεωφορεία της MAN έχουν περάσει από αυστηρές δοκιμές πρόσκρουσης (ECE R66.02) που εξασφαλίζουν δομική ακεραιότητα ακόμη και σε σοβαρά ατυχήματα, όπως αυτό της Βούλας.
Βασικά συστήματα:
- ESP, ABS, ASR για ευστάθεια και πρόσφυση
- EBS με ενισχυμένη ευαισθησία πέδησηςAEBS (Autonomous Emergency Braking System) για αυτόματο φρενάρισμα
- LDWS για αποφυγή εκτροπής λωρίδας
- Περιμετρική παρακολούθηση με αισθητήρες και κάμερες
Ακόμη και η κατασκευή της καμπίνας οδηγού και του πλαισίου είναι μελετημένη ώστε να προστατεύει, απορροφώντας την κινητική ενέργεια από μετωπικές ή οπίσθιες συγκρούσεις.
Τα λεωφορεία αυτά έχουν:
- Πιστοποιηθεί σύμφωνα με τις αυστηρότερες προδιαγραφές ECE
- Δοκιμαστεί σε ειδικά κέντρα crash tests στη Γερμανία και την Αυστρία
- Επιλεγεί σε δεκάδες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, ακριβώς λόγω των υψηλών τους επιδόσεων στην ασφάλεια
- Το μοντέλο MAN Lion’s City 12C EfficientHybrid συνδυάζει αποδοτικό κινητήρα diesel Euro 6e με ήπιο υβριδικό σύστημα που αξιοποιεί την ενέργεια από το φρενάρισμα για εξοικονόμηση καυσίμου και μείωση εκπομπών. Το λεωφορείο διαθέτει: Σύστημα Start-Stop με χρήση supercaps, βελτιστοποιημένη κατανάλωση, μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα
Το γεγονός ότι το πρωινό τροχαίο δεν είχε τραγική κατάληξη δεν οφείλεται στην τύχη. Οφείλεται στις σύγχρονες προδιαγραφές ασφάλειας, στη στρατηγική επιλογή επένδυσης σε νέα λεωφορεία, και στις τεχνολογίες προστασίας επιβατών και οδηγών που εφαρμόζονται πλέον στους δρόμους της Αττικής.