Με την ενεργοποίηση, εντός του Ιουλίου, της νέας πλατφόρμας για την ψηφιακή υποβολή των αιτήσεων ρύθμισης οφειλών από οφειλέτες με κόκκινα δάνεια, η Τράπεζα της Ελλάδος θα παρακολουθεί αν ο Κώδικας Δεοντολογίας τηρείται από εταιρείες διαχείρισης και τράπεζες.
Ελεγχο στις εταιρείες διαχείρισης κόκκινων δανείων και στις τράπεζες συνιστά η ενεργοποίηση εντός του Ιουλίου της νέας πλατφόρμας για την ψηφιακή υποβολή των αιτήσεων ρύθμισης οφειλών από οφειλέτες με κόκκινα δάνεια. Η πρωτοβουλία ανήκει στην ΤτΕ, η οποία με αυτόν τον τρόπο θα παρακολουθεί τις ρυθμίσεις κόκκινων δανείων και την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας που έχει θεσπίσει και θα πρέπει να τηρείται από όλους τους πιστωτές, δηλαδή τόσο από τις εταιρείες διαχείρισης όσο και τις τράπεζες.
Μέσω του Κώδικα η ΤτΕ επιχειρεί να βάλει μια τάξη στις διαδικασίες διευθέτησης οφειλών, κυρίως από τις εταιρείες διαχείρισης στις οποίες έχει μεταφερθεί το ιδιωτικό χρέος, επιβάλλοντας τυποποιημένες διαδικασίες, τις οποίες θα παρακολουθεί στενά, σε συνδυασμό και με τα παράπονα που υποβάλλονται από οφειλέτες. (Εχουν παρατηρηθεί σοβαρά παράπονα για την επικοινωνία.) Οπως παρατηρεί η ΤτΕ στην πρόσφατη Εκθεσή της, η διαχείριση των δανείων πλέον έχει αναληφθεί από τις εταιρείες διαχείρισης, που έχουν αναλάβει δάνεια ύψους 90,5 δισ. ευρώ. Από αυτά το 74%, είναι δάνεια που δεν ανήκουν πλέον στις τράπεζες και το 26% αφορά διαχείριση δανείων για λογαριασμό των τραπεζών.
Η ηλεκτρονική πλατφόρμα, εκτός του ότι θα υποδέχεται όλες τις αιτήσεις, διευκολύνοντας τους οφειλέτες που έχουν χρέη σε πάνω από έναν πιστωτή, θα συνδέεται με τις φορολογικές αρχές, τις τράπεζες και τις εταιρείες που διαχειρίζονται τα κόκκινα δάνεια που έχουν μεταβιβαστεί σε funds, προκειμένου να αντλούνται όλα τα απαραίτητα στοιχεία για τις οφειλές που βαρύνουν ένα νοικοκυριό ή μια επιχείρηση και να επιταχύνεται η διαδικασία διακανονισμού των χρεών. Η ψηφιοποίηση του Κώδικα Δεοντολογίας θα βάλει ένα τέλος στις αρρυθμίες που διαπιστώνονται κατά τις προσπάθειες διακανονισμού χρεών μεταξύ των οφειλετών και των πιστωτών τους και οι οποίες έχουν σαν αποτέλεσμα ατελείς ρυθμίσεις, αλλά και καθυστερήσεις στην προσπάθεια εξεύρεσης μιας αποδεκτής λύσης.
Πηγές που γνωρίζουν τη διαδικασία εξηγούν ότι η συμπλήρωση του εντύπου του Κώδικα Δεοντολογίας δεν είναι απλή υπόθεση, καθώς απαιτείται η συγκέντρωση πληροφοριών και εγγράφων από δημόσιες αρχές, που είναι μια χρονοβόρα διαδικασία. Ο Κώδικας Δεοντολογίας αποτελεί το εγχειρίδιο που θα πρέπει να τηρούν τόσο οι τράπεζες όσο και οι servicers προκειμένου να ρυθμίσουν τα κόκκινα δάνεια των φυσικών προσώπων και των πολύ μικρών επιχειρήσεων και έχει αναθεωρηθεί προκειμένου να προσαρμοστεί στις αλλαγές που επέφερε ο νόμος για την παροχή δεύτερης ευκαιρίας.