Από 1η Ιουλίου θα ισχύσει κανονικά το ψηφιακό πελατολόγιο και δεν θα υπάρξει παράταση διαβεβαίωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του Υπουργείου Οικονομικών Όμηρος Τσάπαλος, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο» με τον Βασίλη Αδαμόπουλο και την Μαρία Γεωργίου, εν μέσω αντιδράσεων των εκπροσώπων των συνεργείων αυτοκινήτων, τα οποία έχουν υποχρέωση να εφαρμόσουν το μέτρο.
«Πρέπει να πούμε στον κόσμο, όπου υπάρχει τεχνικά αντικειμενικό πρόβλημα, τεχνικό ζήτημα, δεν θα εξαντλήσουμε την αυστηρότητά μας στο να κόβουμε πρόστιμα με το καλημέρα. Θέλουμε να εφαρμοστεί το μέτρο για να μπορέσουμε να περιορίσουμε ψηφιακά τη φοροδιαφυγή και να έρθει η ώρα να αντικαταστήσουμε και το τεκμήριο φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών. Εάν δεν το κάνουμε, εάν αργήσουμε να εφαρμόσουμε το ψηφιακό πελατολόγιο, το τεκμήριο των ελεύθερων επαγγελματιών δεν πρόκειται να αποσυρθεί. Είναι λίγο, βοήθησέ με να σε βοηθήσω, η λογική. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Πρέπει τα τεκμήρια και τα έκτακτα μέτρα να αποσυρθούν, εφόσον όμως αντικατασταθούν από σύγχρονες μεθόδους ψηφιακής ψηφιακού περιορισμού της φοροδιαφυγής. Και το ψηφιακό πελατολόγιο είναι ένα τέτοιο μέσο.
Εδώ είμαστε να λύσουμε όποια προβλήματα υπάρχουν στο πεδίο, αλλά αυτό το οποίο ζητώ και ζητάμε και εμείς ως Υπουργείο συνολικά από τους επαγγελματίες της αυτοκίνησης, είναι σε πνεύμα καλής συνεργασίας να βάλουμε όλοι πλάτη, να εφαρμοστεί το μέτρο και όπου υπάρχουν τεχνικά ζητήματα, πρόστιμα δεν πρόκειται να εφαρμοστούν με το καλημέρα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τσάπαλος.
Απαντώντας στο κατά πόσο μπορεί να απλοποιηθεί η διαδικασία, όπως ζητά το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας, ο κ. Τσάπαλος επισήμανε ότι είναι μια ούτως ή άλλως απλοποιημένη διαδικασία. «Πόσω μάλλον αν συγκριθεί με το τι ίσχυε μέχρι το 2012, όπου και τότε υπήρχε η υποχρέωση καταγραφής των εισερχομένων και εξερχομένων οχημάτων από τα συνεργεία, τα φανοποιεία και ούτω καθεξής. Τότε μάλιστα δεν ήταν με ψηφιακό τρόπο. Ήταν με έγχαρτο τρόπο που καταλαβαίνετε πόσο περισσότερο χρόνο χρειαζόταν προκειμένου να γίνει μια τέτοια καταγραφή.
Τώρα λοιπόν, υπάρχει μία πλατφόρμα της ΑΑΔΕ ψηφιακή, το ψηφιακό πελατολόγιο, όπου με βάσει τεστ που έχουμε κάνει, η ΑΑΔΕ βασικά, γιατί αυτή το τρέχει, σε 40 δευτερόλεπτα, μπορείς να ολοκληρώσεις τη διαδικασία στην ουσία. Χρειάζεται 40 δευτερόλεπτα προκειμένου να γίνει καταγραφή στο ψηφιακό πελατολόγιο» προσέθεσε ο κ. Τσάπαλος.
«Από κει και πέρα λοιπόν, εμείς καταλαβαίνουμε τις ανησυχίες, καταλαβαίνουμε την αγωνία των ελευθέρων επαγγελματιών επειδή είναι άνθρωποι της αγοράς, της καθημερινότητας και το κάθε λεπτό μετράει στη δουλειά τους. Δεν πρόκειται να μην τους ακούμε. Προφανώς και τους ακούμε. Προφανώς και βελτιώνουμε το σύστημα όπου μπορούμε να το βελτιώσουμε. Από την άλλη όμως, σας λέω ποια είναι τα πραγματικά δεδομένα» συμπλήρωσε.
Ερωτηθείς πώς θα λειτουργεί το σύστημα, δεδομένου του επιχειρήματος των εκπροσώπων των συνεργείων, ότι λόγω της φύσης της δουλειάς δεν είναι εύκολο από τα γράσα και τα λάδια να μεταφέρει κανείς τη δουλειά του στον υπολογιστή, ο κ. Τσάπαλος ανέφερε «καταρχάς υπάρχει, φαντάζομαι υπάρχει, σε κάθε κατάστημα ένας άνθρωπος ο οποίος κόβει αποδείξεις, έτσι δεν είναι; Είναι ένας άνθρωπος ο οποίος κόβει τιμολόγια, περνάει στοιχεία τιμολόγησης εταιρειών. Γιατί δεν πάνε μόνο ιδιώτες τα οχήματά τους. Μπορεί να πάει και κάποιος το όχημά του, το οποίο είναι δηλωμένο σε μία εταιρεία. Χρειάζεται τιμολόγηση. Άρα κάποιος άνθρωπος υπάρχει ούτως ή άλλως, για να κάνει αυτή τη δουλειά. Αυτό το πράγμα θεωρώ ότι θα κάνει ο ίδιος άνθρωπος και για το ψηφιακό πελατολόγιο».
Περιγράφοντας τη διαδικασία που θα πρέπει να τηρήσει το εκάστοτε συνεργείο, είπε «έρχεται ένα όχημα σε ένα συνεργείο, εκεί, με το που εισέλθει πρέπει να καταγραφεί ο αριθμός της πινακίδας του, ο λόγος για τον οποίο εισέρχεται, το είδος της επισκευής δηλαδή, να γίνει η επισκευή και όταν είναι να βγει το όχημα από το συνεργείο να ολοκληρωθεί η διαδικασία με την καταγραφή του κόστους των εργασιών».
«Αυτή είναι η διαδικασία, δηλαδή κατά 50% είναι όταν εισέρχεται το όχημα και κατά 50% όταν εξέρχεται. Για εμάς όμως, ως ΑΑΔΕ και Υπουργείο Οικονομικών, είναι πάρα πολύ σημαντικό να ξέρουμε σε πραγματικό χρόνο εξ αποστάσεως την πυκνότητα και τον λόγο εισόδου του κάθε οχήματος στα συνεργεία και φυσικά είναι και ένα περαιτέρω μέσο πίεσης προκειμένου να κόβονται περισσότερες αποδείξεις» συμπλήρωσε.
«Είναι πολύ εύκολη η διαδικασία και θα σας πω και νούμερα. Μέχρι στιγμής στους τρεις μήνες πιλοτικής λειτουργίας έχουν εγγραφεί καταρχάς 4.000 συνεργεία αυτοκινήτων και πάρκινγκ και 1.100 γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων. Έχουν γίνει 185.000 καταγραφές. Άρα αν ήταν τόσο δύσκολο ή γραφειοκρατικό ή χρονοβόρο, τόσες χιλιάδες καταγραφές δεν θα γινόντουσαν. Θα γίνονταν πολύ λιγότερες. Τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους, θέλω να πω» τόνισε καταλήγοντας.