«Είμαι σταθμάρχης στη Γερμανία... Ο εν λόγω σταθμάρχης (ενν. ο υπόδικος σταθμάρχης της Λάρισας) είχε ΟΛΑ τα απαιτούμενα μέσα για να εξυπηρετήσει με ασφάλεια το δρομολόγιο!!! Επέλεξε να παρακάμψει τα συστήματα ασφαλείας δίνοντας εντολή στο τραίνο να περάσει ερυθρό φωτόσημο χωρίς κανέναν λόγο!!! Αν έκανε την αυτόματη χάραξη ΔΕΝ θα γινόταν το δυστύχημα! Στο σταθμό μου στο Βαϊμπλίνγκεν της Γερμανίας με έναν παρόμοιας τεχνολογίας πίνακα ελέγχου και αυτόματης χάραξης του 1965 εξυπηρετούμε καθημερινά με ασφάλεια περίπου 500 τραίνα, χωρίς ETCS! Και στην Ελλάδα θέλετε για 25 δρομολόγια την ημέρα ETCS; Κλείστε το το μαγαζί! Δεν συμφέρει! Ο συγκεκριμένος παρέκαμψε τα υφιστάμενα συστήματα ασφαλείας οπότε οποιαδήποτε άλλα και αν είχε, πρέπει να υποθέσουμε ότι θα τα παρεκαμπτε και εκείνα»
Ποιος τα γράφει όλα αυτά; Ομογενής μας στη Γερμανία που δουλεύει ως σταθμάρχης στον γερμανικό σιδηρόδρομο. Αλλά και ο ίδιος ο σταθμάρχης της Λάρισας, όταν ενημερώθηκε από τις αρμόδιες αρχές ότι έγινε το δυστύχημα είπε «έγινε μαλακία, έγινε τράκα». Τα όσα έκανε (ή μάλλον δεν έκανε) ο υπόδικος σταθμάρχης αποδεικνύονται και από τηλεφωνικές συνομιλίες των λοιπών εμπλεκόμενων σταθμαρχών εκείνης της νύχτας που ήρθαν προσφάτως στο φως της δημοσιότητας.
Τι έγινε μετά το δυστύχημα; Η Αντιπολίτευση θεώρησε ότι βρήκε την κατάλληλη ευκαιρία να ρίξει την κυβέρνηση. Και μαζί με μια μειοψηφία 2-3 οικογενειών (εκ των 57...) άρχισε να ισχυρίζεται ότι οι ενέργειες που έγιναν για την κατάσβεση, τη διάσωση και την απομάκρυνση των συντριμμιών ήταν «μπάζωμα» και «συγκάλυψη». Προέβη, δηλαδη, σε μια αισχρή και απόλυτα χυδαία εργαλειοποίηση της τραγωδίας για κομματικό όφελος και ιταμές πολιτικές επιδιώξεις.
Πού στηρίχθηκε αυτό το αφήγημα; Ότι στο τραίνο υπήρχε μια μεγάλη ποσότητα εύφλεκτου υλικού (ξυλολίου, τολουολίου, βενζολίου κλπ) που κάποιοι μεγαλοπαράγοντες, εν γνώσει του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης, διακινούσαν λαθραία. Μια τέτοια ποσότητα που προκάλεσε την τεράστια πυρκαγιά που όλοι είδαμε στα βίντεο και κατέκαψε τυχόν επιζώντες. Και προκειμένου η κυβέρνηση να συγκαλύψει το γεγονός, απομάκρυνε μια ποσότητα χωμάτων και μπάζωσε μία περιοχή για να στήσει δήθεν τους γερανούς, απομακρύνοντας με αυτό τον τρόπο το εύφλεκτο υλικό.
Τώρα που αποδεικνύεται από διάφορους (ανεξάρτητους μεταξύ τους φορείς) ότι αφενός δεν υπήρχε ίχνος παράνομου φορτίου (εύφλεκτου ή μη) και αφετέρου τα ψυκτικά έλαια του διαλυμένου μετασχηματιστή της επιβατικής αμξοστοιχίας, ήταν υπεύθυνα για την πρόκληση της πυρκαγιάς, το αφήγημα της συγκάλυψης καταρρέει με κρότο. Αποδεικνύεται ότι η όλη υπόθεση ήταν μια ακατάσχετη μπουρδολογία ψεκασμένων θεωριών, οι οποίες κατασκευάστηκαν τεχνηέντως από άτομα με ιδιοτελή συμφέροντα -άσχετα με την αναζήτηση της αλήθειας και την απόδοση δικαιοσύνης- και διαδόθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από τους γνωστούς χρήσιμους ηλίθιους.
Σε μια προσπάθεια να μαζέψει τ’ ασυμμάζευτα, ο Κώστας Λακαφώσης, ένας εκ των προβεβλημένων τεχνικών συμβούλων, δήλωσε το Σάββατο το πρωί στο MEGA ότι «η δικογραφία είναι γεμάτη ανοησίες για 30 τόνους ξυλόλιο, για 14ο βαγόνι - φάντασμα, για βαγόνι που εξερράγη και εξαϋλώθηκε, για 85+ νεκρούς, για θερμικό παλμό που έκαψε τους ανθρώπους σε δευτερόλεπτα, για μια μετωπική σύγκρουση που δεν έγινε ποτέ. Για αυτές τις ανοησίες θα ερωτηθούμε από το δικαστήριο και θα πρέπει να απαντήσουμε», επιρρίπτοντας σαφέστατα ευθύνες σε όσους βγαίνουν στα ΜΜΕ και διαδίδουν ανενόχλητοι ψεκασμένες θεωρίες, με μόνο στόχο να καθυστερήσουν την ανάκριση για ίδιον προσωπικό και οικονομικό όφελος.