Συνέντευξη τύπου για την επανεκκίνηση του τουρισμού έδωσε ο Χάρης Θεοχάρης από τη Σαντορίνη. Ο υπουργός Τουρισμού σημείωσε πως «βάζουμε και πάλι μπροστά την πιο σημαντική παραγωγική μηχανή της χώρας. Δίνουμε τέλος με μεθοδικό και πειστικό τρόπο, στην αγωνία των 700 χιλιάδων εργαζομένων στον τουριστικό κλάδο. Δίνουμε έμπρακτα και με συγκεκριμένα μέτρα απαντήσεις στην αγωνία χιλιάδων επιχειρήσεων και επιχειρηματιών. Κυρίως όμως δίνουμε πίσω σε εκατομμύρια τουρίστες το δικαίωμα στο ελληνικό καλοκαίρι».
Σημειώνοντας πως «κανείς από εμάς δεν είχε βιώσει στο παρελθόν κάποια δοκιμασία παρόμοια με αυτήν της πανδημίας» παρουσίασε τις κυριότερες από τις εξειδικευμένες πρωτοβουλίες που έχουν σχεδιαστεί από το υπουργείο Τουρισμού.
Συγκεκριμένα αναφέρθηκε:
1) Στο πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους» προϋπολογισμού 30 εκατομμυρίων ευρώ
2) Στην εναλλακτική τουριστική καμπάνια «Plastic-FreeSantorini»
3) Την ψηφιακή εφαρμογή VisitGreece
Πιο αναλυτικά, σε ό,τι αφορά στο πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους» σημείωσε πως για πρώτη φορά, διατίθενται 30 εκατομμύρια ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία σε 250.000 Έλληνες να απολαύσουν σχεδόν μία εβδομάδα διακοπών σε μια σειρά από πανέμορφους προορισμούς, σε όλη τη χώρα.
Σύμφωνα με τον υπουργό, με τον «Τουρισμό για Όλους» η κυβέρνηση αποδεικνύει έμπρακτα ότι το κύριο μέλημά της είναι η βελτίωση των συνθηκών ζωής του ελληνικού λαού, ιδιαίτερα σήμερα, μετά από την επώδυνη περιπέτεια της πανδημίας.
Εξήγησε πως το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους» έχει μια διττή στόχευση, καθώς εκτός από τους 250.000 δικαιούχους, αποσκοπεί στην τόνωση της τουριστικής κίνησης προς όφελος και των επιχειρήσεων του κλάδου. Διότι, μέσω της επιδοτούμενης διαμονής για ένα τόσο μεγάλο αριθμό φιλοξενούμενων, θα ενισχυθεί η ρευστότητα των τουριστικών επιχειρήσεων του κλάδου, με επιπλέον πολλαπλασιαστικά οφέλη για τις τοπικές οικονομίες. Και, όπως όλοι καταλαβαίνουμε, κατ’ αυτό τον τρόπο εν τέλει προστατεύονται πολλές θέσεις εργασίας.
https://www.facebook.com/mintourgr/videos/1897800027022595/
Ο «Τουρισμός για Όλους» απευθύνεται σχεδόν στο σύνολο των Ελλήνων, εφόσον το 90% των πολιτών μπορεί να υποβάλει αίτηση ένταξης στο πρόγραμμα. Το κριτήριο είναι 16.000 ευρώ για ετήσιο ατομικό εισόδημα και από 28.000 για το οικογενειακό, συν την προσαύξηση 1.500 ευρώ ανά τέκνο.
Η διάρκεια του προγράμματος είναι, κατ’ αρχάς, εξάμηνη, από τις 15 Ιουλίου έως τις 31 Δεκεμβρίου, με δυνατότητα παράτασης και μέσω αυτού επιδοτείται κατά το ήμισυ του μισθώματος 4 διανυκτερεύσεις, φτάνοντας συνολικά στα 120 ευρώ ανά άτομο με στόχο τις 1 εκατομμύριο διανυκτερεύσεις. Η κατανομή στους 250.000 δικαιούχους θα γίνει με ηλεκτρονική κλήρωση. Οι αιτήσεις θα γίνονται από τους ενδιαφερόμενους πολύ απλά, μέσω του συστήματος Taxis.
Η καμπάνια «Plastic-FreeSantorini», σύμφωνα με τον Χάρη Θεοχάρη, απαντά στη σύγχρονη οικουμενική τάση της οικολογικής ευαισθησίας και την προστασίας του περιβάλλοντος, ιδιαίτερα στον τουριστικό τομέα. Η LidlΕλλάς, στην πρώτη μεγάλη σύμπραξη με φορείς του ελληνικού δημοσίου, επενδύει 700.000 ευρώ για τις ανάγκες της καμπάνιας «Plastic-FreeSantorini». Σε πρώτη φάση, η εκστρατεία περιλαμβάνει ειδικά διαμορφωμένη επικοινωνία σε σημεία υψηλής τουριστικής κίνησης, όπως αεροδρόμια, λιμάνια, επιβατικά πλοία κ.λπ. καθώς και στο διαδίκτυο. Σε δεύτερη φάση, η πρωτοβουλία «Plastic-FreeSantorini» περνά στην προώθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, στη Σαντορίνη, καθώς και άμεσες παρεμβάσεις στις παραλίες, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Λασκαρίδη, το οποίο έχει αναπτύξει συστηματική και εκτενή δράση για την προστασία ακτών σε όλη την Ελλάδα.
Όσον αφορά την εφαρμογή VisitGreece, προσφέρει μοναδικές καινοτομίες σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη ταξιδιωτική εφαρμογή, όπως:
- Ερωτηματολόγιο προς τον ταξιδιώτη, ώστε να δημιουργηθεί ένα πλήρως εξατομικευμένο προφίλ.
- Δυνατότητα επικοινωνίας με τους ταξιδιώτες, μέσω προσωποποιημένων ειδοποιήσεων τύπου push notification, με βάση το προφίλ τους.
- Δυνατότητα αποστολής push notification αναλόγως της περιοχής στην οποία βρίσκεται κάθε φορά ο ταξιδιώτης. Είναι το λεγόμενο geolocation, η αυτόματη ανίχνευση γεωγραφικής θέσης μέσω δορυφόρου. Κατ’ αυτό τον τρόπο, προτείνοντας δηλαδή συγκεκριμένα σημεία φιλοξενίας, εστίασης, αξιοθέατα κ.λπ. προωθούνται και επωφελούνται οι τοπικές επιχειρήσεις.
- Η εφαρμογή VisitGreeceσυνδέεται με την Mastercard Priceless cities, μια υπηρεσία η οποία προσφέρει στους ταξιδιώτες εκλεκτές και αποκλειστικές εμπειρίες.
- Στην εφαρμογή VisitGreeceέχουν πρόσβαση οι επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου, ώστε να μπορούν οι ίδιες να διαχειρίζονται το περιεχόμενό τους και να το προσαρμόζουν ανάλογα με τις ανάγκες τους.
Ο φιλοξενούμενος μέσω του VisitGreece μπορεί να ενημερώνεται για όλα όσα ισχύουν σχετικά με τον COVID-19 και τα μέτρα που έχουν ληφθεί, ώστε να νιώθει απολύτως ασφαλής στην οπουδήποτε στην Ελλάδα.
Από την πλευρά των επιχειρήσεων, το VisitGreece παρέχει, εντελώς δωρεάν, έναν πολύτιμο δίαυλο προβολής. Με το κοινό των χρηστών της εφαρμογής να είναι στ’ αλήθεια απέραντο, οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις διαφημίζονται σε ολόκληρη την υφήλιο. Και χωρίς το παραμικρό κόστος συμμετοχής.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Υπουργού η εφαρμογή συμβάλλει:
– στην αύξηση της κίνησης στις τοπικές επιχειρήσεις
– στη δημιουργία μιας συνολικής δεξαμενής δεδομένων CRM (Customer relationship Management), για όλους τους επισκέπτες.
«Ανοίγοντας με ασφάλεια τον ελληνικό τουρισμό, επιβεβαιώνουμε το μεγαλείο της ελληνικής ψυχής. Την προσαρμοστικότητα και το πάθος για ζωή και δημιουργία. Κάνουμε την κρίση ευκαιρία αναγέννησης. Γιατί, εν τέλει, δεν είναι τύχη που ζούμε στην καλύτερη χώρα του κόσμου, ούτε είναι θέμα τύχης που οι Έλληνες τα καταφέραμε με την πανδημία καλύτερα από τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης και ολόκληρου του πλανήτη. Είναι προνόμιο που είμαστε Έλληνες. Αυτό είναι το μεγαλύτερο καθήκον και η πιο σοβαρή παρακαταθήκη για το μέλλον όλων μας» κατέληξε ο Χάρης Θεοχάρης.