Ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης, υπό τον πρωθυπουργό, παρουσίασε νομοσχέδιο για τη διάρθρωση του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, την αναδιοργάνωση των υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας και την οργάνωση και λειτουργία της Αστυνομικής Ακαδημίας.
Με το νομοσχέδιο προωθείται μία συνολική μεταρρύθμιση του τομέα εσωτερικής ασφάλειας στην Ελλάδα, με έμφαση στην αποτελεσματικότερη πρόληψη και αντιμετώπιση νέων απειλών και κινδύνων, αλλά και τη συντονισμένη διαχείριση κρίσεων εσωτερικής ασφάλειας. Στο επίπεδο του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας αναβαθμίζεται ο επιτελικός σχεδιασμός, εξορθολογικοποιούνται οι διαδικασίες λήψης αποφάσεων και διοίκησης επιχειρήσεων, επιχειρείται η βέλτιστη αξιοποίηση του ανθρωπίνου δυναμικού και των μέσων, ενισχύεται η δυνατότητα συνεργασίας, καθώς και η επικοινωνία και η ενημέρωση των πολιτών. Περαιτέρω, αναμορφώνεται ριζικά η αστυνομική εκπαίδευση. Τέλος, η προτεινόμενη διάρθρωση του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη εναρμονίζεται με τις σχετικές προβλέψεις του ν. 4622/2019 για το Επιτελικό Κράτος.
Οι επιδιωκόμενοι στόχοι του νομοσχεδίου είναι:
– Η έμφαση στο στρατηγικό σχεδιασμό και στην εκπόνηση πολιτικής εσωτερικής ασφάλειας, καθώς και στο συντονισμό της διαχείρισης κρίσεων εσωτερικής ασφάλειας.
-Η αλλαγή της δομής του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας με έμφαση στον Επιτελικό Σχεδιασμό, στον καλύτερο συντονισμό των επιχειρήσεων και στην κεντρική διαχείριση μέσων, υποδομών, δικτύων και ανθρωπίνου δυναμικού.
-Η προσαρμογή στις νέες τάσεις της παραβατικότητας και της εγκληματικότητας με τη δημιουργία νέων δομών.
-Η έμφαση στην ευελιξία, στον περιορισμό της γραφειοκρατίας και στον έλεγχο των διαδικασιών λήψης αποφάσεων και διοίκησης επιχειρήσεων.
-Η ενίσχυση της συνεργασίας και της επικοινωνίας για την πρόληψη και την αντιμετώπιση νέων απειλών και κινδύνων.
-Η ενίσχυση της αυτοτέλειας και η αναδιοργάνωση της δομής και της λειτουργίας της Αστυνομικής Ακαδημίας με αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών, έμφαση στην ποιότητα και διαδικασίες εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης.
-Η έμφαση στη Δία Βίου Μάθηση και στη διαρκή εκπαίδευση και μετεκπαίδευση.