Ένα μεγάλο κομμάτι της τοποθέτησης του πρωθυπουργού στο Europe 2021 αφορούσε το έργο του Κυριάκου Πιερρακάκη. Μπορεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης να μην αναφέρθηκε ονομαστικά στον υπουργό όμως εξήρε το έργο που έχει γίνει στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού του κράτους.

«Χρησιμοποιήσαμε την πανδημία ως μια ευκαιρία να προσφέρουμε μια σειρά ψηφιακών υπηρεσιών στους πολίτες. Μέσω του ψηφιακού μετασχηματισμού αναμορφώνουμε τον ιστό του ελληνικού κράτους. Αν δει κανείς το πρόγραμμα εμβολιασμού μας είναι καθαρά ψηφιακό και ουσιαστικά εμείς πάμε στον τελικό χρήστη. Δεν τους ζητάμε να επικοινωνήσουν αυτοί με εμάς. Τους στέλνουμε ένα sms και επικοινωνούμε απευθείας μαζί τους. Κλείνουν το ραντεβού τους ηλεκτρονικά και η διαδικασία προχωράει απρόσκοπτα. Μάλιστα και οι Έλληνες έχουν εκπλαγεί από το γεγονός ότι το κράτος είναι σε θέση να λειτουργεί με έναν τόσο σύγχρονο τρόπο. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι πολύ σημαντικός για εμάς» είπε αρχικά ο πρωθυπουργός για να επανέλθει λίγο αργότερα:

«Επιτρέψτε μου να κάνω μία παρατήρηση που θεωρώ ότι είναι σημαντική, διότι συνδέεται με τη συζήτησή μας σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό και με τους πόρους που αναμένουμε να λάβουμε. Κατορθώσαμε να υλοποιήσουμε μία ψηφιακή επανάσταση στο ελληνικό κράτος διότι αποφασίσαμε να συγκεντρώσουμε τις ψηφιακές λειτουργίες σε ένα Υπουργείο. Να υπερβούμε στεγανά. Να διασφαλίσουμε ότι δεν έχουμε θέματα με προσωπικά δεδομένα και φυσικά είμαστε πλήρως ευθυγραμμισμένοι με την (οδηγία) GDPR. Φροντίσαμε ότι δεν θα δημιουργούσαμε απλώς μία ψηφιακή γραφειοκρατία ώστε να αντικαταστήσουμε τη γραφειοκρατία του χαρτιού. Η προσέγγισή μας τοποθετούσε πάντα τον πολίτη στο κέντρο.

Ήταν μάλιστα συγκινητικό. Στείλαμε γραπτά μηνύματα. Έχουμε σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης το οποίο λειτουργεί πολύ καλά. Επομένως, όσοι έχουν εγγραφεί σε αυτό -και οι περισσότεροι ηλικιωμένοι το έχουν κάνει- έλαβαν γραπτό μήνυμα που τους έλεγε ότι αυτό είναι το ραντεβού που σας προτείνουμε, εάν θέλετε να το αλλάξετε και δεν μπορείτε να το κάνετε οι ίδιοι μπορείτε προφανώς να ζητήσετε από το παιδί σας ή το εγγόνι σας να το κάνει.

Και ήταν συγκινητικό διότι όσον αφορά τα ραντεβού αρχίσαμε με τους πολίτες άνω των 85. Τηρήθηκε το 98% των ραντεβού. Άρα, όταν συμπεριφέρεσαι στον πολίτη σαν να είναι καταναλωτής κατά κάποιο τρόπο, και κάνεις ό,τι είναι δυνατό ώστε να τον προσεγγίσεις, είναι εντυπωσιακό πόσο καλή είναι η αντίδρασή του.

Χρησιμοποιούμε την ψηφιακή τεχνολογία ακόμα και για συμμόρφωση με (τα μέτρα) για την Covid. Εάν θέλεις να βγεις από το σπίτι σου, ακόμα και σήμερα, πρέπει να στείλεις SMS. Πρόκειται για μία χειρονομία αλλά το κάνουμε πολύ καλά. Εάν δεν έχεις το SMS ως αποδεικτικό σε περίπτωση που βγεις από το σπίτι, θα σου επιβληθεί πρόστιμο. Αρχικά δώσαμε στους πολίτες την έγχαρτη εναλλακτική, αλλά εκπλήσσεται κανείς από την ταχύτητα με την οποία τα πάντα κινούνται προς το ψηφιακό εάν προσφέρεις στους πολίτες απλές ψηφιακές λύσεις. Και πόσο γρήγορα ακόμα και οι ηλικιωμένοι αποκτούν ψηφιακές δεξιότητες. Είναι πολύ ευχάριστο».