Γράφει η Βασιλική Πολύζου

 

Περισσότερους από 4.000 μετανάστες προωθούν καθημερινά στα ελληνικά σύνορα οι στρατοχωροφύλακες της Τουρκίας και προσπαθούν να τους περάσουν στη χώρα μας με διάφορα τεχνάσματα. Σε συνεργασία με τα κυκλώματα των διακινητών και φυσικά με το αζημίωτο. Πέρα από τον υβριδικό πόλεμο που διεξάγει το καθεστώς του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, η στρατοχωροφυλακή συμμετέχει και επειδή οι διακινητές πριμοδοτούν το πέρασμα των μεταναστών στα ελληνικά σύνορα. Πρόκειται, δηλαδή, για μια καλοστημένη επιχείρηση, με στόχο το κέρδος για όλους – μόνο που για τους Τούρκους έχει και εθνικό χαρακτήρα.

Ολα αρχίζουν από την πλατεία Ταξίμ, το πιο κεντρικό σημείο της Κωνσταντινούπολης. Εκεί εντοπίζουν οι διακινητές τους υποψήφιους πελάτες τους. Οι μετανάστες μαζεύονται σε ομάδες και αναζητούν εκείνον που θα αναλάβει να τους περάσει στην Ελλάδα, κατ’ επέκταση και στην Ευρώπη. Ανάλογα με τον τρόπο μετακίνησης, οι τιμές κυμαίνονται από 3 έως 5.000 δολάρια το άτομο. Εκείνοι που πληρώνουν τα λιγότερα χρήματα περνούν και τη μεγαλύτερη ταλαιπωρία. Περπατούν για ώρες σε χωράφια αλλά και δύσβατες εκτάσεις τόσο στην Τουρκία όσο και στη χώρα μας. Πολλοί από αυτούς καλούνται να διασχίσουν και το ποτάμι με μικρές βάρκες που ανά πάσα στιγμή κινδυνεύουν να αναποδογυρίσουν. Χρησιμοποιούνται επίσης κοντέινερ που ταξιδεύουν προς τη χώρα μας, φορτηγά με διάφορα υλικά, πίσω από τα οποία κρύβονται οι μετανάστες.

Αντίθετα, εκείνοι που έχουν περισσότερα χρήματα μετακινούνται με αυτοκίνητα. Κυρίως σύγχρονα αγροτικά, στα οποία σκεπάζεται η καρότσα. Χρησιμοποιούνται, όμως, και βανάκια που παραπέμπουν σε μετακίνηση τουριστών. Φυσικά, πολλές φορές, σε πολυάριθμες μετακινήσεις χρησιμοποιούνται ακόμα και φορτηγά της στρατοχωροφυλακής.

Για να διευκολύνουν τη δουλειά τους, οι διακινητές έχουν χτίσει δίκτυο συνεργατών και στο ελληνικό έδαφος. Είτε πρόκειται για αλλοδαπούς που είχαν μπει σε προγενέστερο χρόνο, είτε αμφιλεγόμενες ΜΚΟ, είτε ακόμα και Ελληνες που μπροστά στο κέρδος δεν λογαριάζουν τις πληγές που προκαλούν στην πατρίδα.

 

Πώς οργανώνουν οι διακινητές το σχέδιο του περάσματος των μεταναστών στα ελληνικά εδάφη χωρίς να τους καίγεται… καρφί για τις ανθρώπινες ζωές.

 

Μόνο την Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου, όπως αποκαλύφθηκε και από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, επιχειρήθηκε η εισβολή στην Ελλάδα περίπου 1.500 μεταναστών, με την αρωγή της τουρκικής στρατοχωροφυλακής και φυσικά των συνεργατών που έχουν οι διακινητές στη χώρα μας. Το μήκος των συνόρων στον Εβρο αγγίζει τα 200 χιλιόμετρα. Υπάρχει ο φράχτης που καλύπτει μεγάλη απόσταση, αλλά μένουν και περίπου 150 χιλιόμετρα ακάλυπτα, που προσπαθούν να ελέγξουν οι Ελληνες αστυνομικοί. Με κατάθεση ψυχής καθημερινά. Αν δεν υπήρχε η αυταπάρνηση των αστυνομικών και των στρατιωτών, θα περνούσαν καθημερινά στην Ελλάδα περισσότεροι από 3.000 μετανάστες.

  

1 Οι διακινητές οργανώνουν τους πονεμένους ανθρώπους σε μεγάλες ομάδες των 30-40 ατόμων όταν πρόκειται για εκείνους που έχουν πληρώσει το χαμηλό αντίτιμο. Οσοι έχουν χρήματα, ταξιδεύουν σε μικρότερες ομάδες των 10 έως 15 ατόμων.

2 Μετά τις συμφωνίες στην Κωνσταντινούπολη, την πληρωμή της προκαταβολής, που ανέρχεται συνήθως στο 50%, και τη δημιουργία των ομάδων, οι διακινητές μεταφέρουν τους μετανάστες στην Αδριανούπολη και από εκεί μπαίνει σε εφαρμογή το δεύτερο μέρος του σχεδίου. Αλλοι φεύγουν με τα πόδια σε μία πορεία παράλληλη με τα σύνορα, έως ότου φτάσουν στο σημείο, από το οποίο θα επιχειρήσουν να περάσουν στην Ελλάδα.

3 Η τρίτη φάση του σχεδίου αρχίζει με την είσοδο των μεταναστών στη χώρα μας. Σε κάθε ομάδα υπάρχει κι ένας εκπρόσωπος των διακινητών, που παριστάνει επίσης τον μετανάστη. Οταν επιτευχθεί ο στόχος, αποστέλλεται βίντεο για να ολοκληρωθεί η πληρωμή, η οποία γίνεται μέσω της χαβάλα, ενός παρατραπεζικού συστήματος, παρόμοιο εκείνου που χρησιμοποιούσαν και από τον ISIS, είναι διαδεδομένος τρόπος διακίνησης χρημάτων για να μην περνούν τα δολάρια από τις επίσημες τράπεζες. Τους καλοπληρωτές, όμως, οι λαθροδιακινητές δεν τους αφήνουν απλώς στο ελληνικό έδαφος, αλλά τους μεταφέρουν σε κάποια πόλη στο εσωτερικό της χώρας, κυρίως στη Θεσσαλονίκη. Πολλές φορές μέσα από κινηματογραφικές καταδιώξεις, που καταλήγουν ακόμα και σε τροχαία ατυχήματα. Οπως συνέβη πρόσφατα κοντά στο Σουφλί. Οσο καλοστημένη και αν είναι μια επιχείρηση, όταν πρόκειται για πόλεμο, θα υπάρχουν και παράπλευρες απώλειες, οι οποίες δεν πτοούν ούτε τους Τούρκους ούτε τους διακινητές…

Η κυβέρνηση έχει στραμμένη την προσοχή της στον Εβρο, τον οποίο επισκέπτονται συχνά οι αρμόδιοι υπουργοί, αλλά και ο αρχηγός των Ενόπλων Δυνάμεων, Κωνσταντίνος Φλώρος, που και αυτήν την εβδομάδα ήλεγξε εκ του σύνεγγυς την πρόοδο των έργων για την επέκταση του φράχτη, αλλά και την ετοιμότητα των Ελλήνων στρατιωτών. Επίσης, εν εξελίξει βρίσκεται η πρόσληψη συνοριοφυλάκων προκειμένου να αυξηθεί η επιχειρησιακή ικανότητα της χώρας.