Πίσω από κάθε λούτρινο, παιχνίδι και δώρο που κατακλύζει τις ευρωπαϊκές αγορές, κάτω από εκατομμύρια χριστουγεννιάτικα δέντρα, η Κίνα είναι κυρίαρχη στη βιομηχανία των παιχνιδιών, όπως καταδεικνύουν τα τελευταία στοιχεία της Eurostat.
Περίπου 80% των παιχνιδιών που εισήγαγε η Ε.Ε. πέρυσι προέρχονταν από την Κίνα, ενώ το 2024 η ΕΕ εισήγαγε σχεδόν 7.072 εκατομμύρια ευρώ σε παιχνίδια από τον υπόλοιπο κόσμο, περίπου 564 εκατομμύρια περισσότερα από το προηγούμενο έτος. Πρόκειται για το τρίτο υψηλότερο ετήσιο ποσοστό, μετά τα 8.533 εκατομμύρια το 2022 και τα 7.078 εκατομμύρια το 2021.

Η Κίνα «σαρώνει» στα παιχνίδια
Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής παιχνιδιών στην Ε.Ε. με 79,9%, αντιπροσωπεύοντας 5.649 εκατομμύρια ευρώ των συνολικών εισαγωγών, πολύ μπροστά από το Βιετνάμ (5,9% – 418 εκατομμύρια ευρώ) και το Ηνωμένο Βασίλειο (3,3% – 188 εκατομμύρια ευρώ). Επιπλέον, η Κίνα παραμένει σταθερά πρώτη δύναμη στην αγορά, με ποσοστά που κυμαίνονταν από 77,2% το 2002 έως 84,2% το 2008.
Το Ηνωμένο Βασίλειο κατέλαβε τη δεύτερη θέση μεταξύ 2002 και 2020, ενώ το Βιετνάμ διατηρεί αυτή τη θέση από το 2021. Την τρίτη θέση κατείχαν κατά περιόδους η Ελβετία (2002–2005), το Χονγκ Κονγκ (2006–2012 και 2014–2015), η Ινδονησία (2013), το Βιετνάμ (2016–2020) και ξανά το Ηνωμένο Βασίλειο από το 2021.
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις στις εισαγωγές παιχνιδιών στην Ε.Ε. από το 2002 έως το 2024 προήλθαν από την Κίνα (+1.215 εκατομμύρια ευρώ), το Βιετνάμ (+341 εκατομμύρια) και την Ινδονησία (+56 εκατομμύρια). Αντίθετα, οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο (-219 εκατομμύρια), το Χονγκ Κονγκ (-138 εκατομμύρια) και τον Καναδά (-12 εκατομμύρια).
Από την άλλη πλευρά, οι εξαγωγές παιχνιδιών της Ε.Ε. προς τρίτες χώρες ανήλθαν σε 2.518 εκατομμύρια ευρώ το 2024, δηλαδή 173 εκατομμύρια περισσότερα σε σχέση με το 2023. Πρόκειται για το δεύτερο υψηλότερο επίπεδο στην ιστορική σειρά, μετά το 2022 (2.577 εκατομμύρια ευρώ). Συνολικά, οι χώρες της ΕΕ έχουν πολλαπλασιάσει τις εξαγωγές τους κατά 2,5 φορές από το 2002.
Το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν ο κύριος προορισμός των ευρωπαϊκών παιχνιδιών πέρυσι, απορροφώντας εξαγωγές αξίας 838 εκατομμυρίων ευρώ (33,3% του συνόλου), μπροστά από την Ελβετία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

