Οι συνέπειες της ενεργειακής κρίσης είναι ορατές σε πολλούς κλάδους της οικονομίας. Ένας από αυτούς είναι η ναυτιλία. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, παρατηρείται συμφόρηση πλοίων σε περισσότερα από 9.000 λιμάνια του κόσμου, κυρίως στα ευρωπαϊκά.

Η Ευρώπη αντιμετωπίζει αυτό το πρόβλημα λόγω της μεγάλης ζήτησης για εισαγωγή άνθρακα, στοιχείο που αποτελεί αντίκτυπο της ύφεσης στον τομέα της ενέργειας μετά τη στάση της Ρωσίας στην τροφοδοσία φυσικού αερίου στη «γηραιά ήπειρο».

Σε άλλα λιμάνια (κυρίως στη δυτική ακτή των ΗΠΑ) η κατάσταση έχει βελτιωθεί.  

Εσχάτως η VesselsValue δημιούργησε μία πλατφόρμα μέσω της οποίας  οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν λιμάνια, πλοία, την κατάσταση με τη συμφόρηση και τους χρόνους που χρειάζονται για να εξυπηρετηθεί ένα καράβι.

Ειδικότερα:

– Η ανάγκη της Ευρωπαϊκής ηπείρου για εισαγωγές άνθρακα στον απόηχο της κρίσης φυσικού αερίου, έχει ασκήσει αυξημένη πίεση στα λιμάνια, με τον μέσο χρόνο αναμονής για φορτηγά Bulkers στη Βορειοδυτική Ευρώπη να είναι (προς το παρόν) 46 ώρες, σε σύγκριση με τον μέσο όρο 26 ωρών 5 ετών για αυτήν την εποχή του χρόνου.

– Ο μέσος χρόνος αναμονής για πλοία εμπορευματοκιβωτίων στη δυτική ακτή των ΗΠΑ μειώνεται από το μέγιστο των 146 ωρών τον Οκτώβριο του 2021 σε λιγότερο από 12 ώρες επί του παρόντος.

Μετά από μια 8ήμερη απεργία στο το πιο πολυσύχναστο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων του Ηνωμένου Βασιλείου (Felixstowe), ο μέσος χρόνος αναμονής αυξήθηκε στις 31 ώρες, σε σύγκριση με λιγότερο από 12.

ΠΗΓΗ: capital.gr