H διοίκηση του ΤΕΕ/ΤΚΜ κατέθεσε σκέψεις και προτάσεις για τη βελτίωση των συγκοινωνιών και των υποδομών στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, σε σύσκεψη που έγινε στα γραφεία του υπουργού, στη Θεσσαλονίκη.
Όπως δήλωσε, μετά τη σύσκεψη, ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ Πάρις Μπίλλιας, η συνάντηση με τον υπουργό έγινε σε θετικό κλίμα και ότι πολλές από τις προτάσεις αντιμετωπίστηκαν με ενδιαφέρον. Ο κ. Μπίλλιας παρέπεμψε, ωστόσο, στις δηλώσεις του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ για τις πολιτικές που θα ασκηθούν από την κυβέρνηση, στους συγκεκριμένους τομείς, το επόμενο διάστημα.
Μεταξύ των θεμάτων που τέθηκαν από το ΤΕΕ/ΤΚΜ στον υπουργό ήταν η ανάγκη αναβάθμισης της περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης. Ο κ. Μπίλλιας ανέφερε σε δηλώσεις του, μετά τη συνάντηση, ότι ο συγκεκριμένος δρόμος σχεδιάστηκε τη δεκαετία του ’70 και έχει ξεπεράσει κατά πολύ τη φέρουσα ικανότητά του.
«Η περιφερειακή οδός της Θεσσαλονίκης σχεδιάστηκε για να εξυπηρετεί εξήντα χιλιάδες οχήματα ημερησίως και σήμερα έχει φτάσει τα ενενήντα χιλιάδες, ενώ και οι προβλέψεις για τα επόμενα χρόνια είναι ότι ο αριθμός των διερχόμενων οχημάτων θα αυξηθεί» τόνισε ο κ. Μπίλλιας και, αναφορικά με τις προτεινόμενες λύσεις, πρόσθεσε: «Υπάρχουν πολλές προτάσεις, σε επίπεδο προμελέτης, από την Εγνατία Οδό. Νομίζω, ότι πιο εφικτή, οικονομικά και κατασκευαστικά, είναι το fly over (υπερυψωμένη γέφυρα) από το ύψος του νοσοκομείου Παπαγεωργίου μέχρι και τα Κωνσταντινοπολίτικα και από εκεί και πέρα να γίνει μια διαπλάτυνση της περιφερειακής οδού μέχρι την Καρδία».
Στη σύσκεψη συζητήθηκαν ακόμη – όπως ανέφερε στις δηλώσεις του ο κ. Μπίλλιας – η επίλυση των προβλημάτων στον ΟΑΣΘ και τα βήματα για ένα «μακροπρόθεσμο σχέδιο» για τη βελτίωση της αστικής συγκοινωνίας στην πόλη, το Μετρό, αναφορικά με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το έργο στην εξέλιξή του, τόσο στον σταθμό Βενιζέλου αλλά και σε άλλα σημεία της γραμμής και η ανάγκη αποσαφήνισης του «πραγματικού» και όχι του «ιδεατού» χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσής του. Επίσης, συζητήθηκαν θέματα που έχουν να κάνουν με την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και οι σχετικές προτάσεις του μοντέλου αξιοποίησης που προτείνει το ΤΕΕ/ΤΚΜ, η αντιπλημμυρική και η αντισεισμική προστασία, βελτιώσεις του θεσμικού πλαισίου (ν.4412) ώστε να καταστεί πιο λειτουργικό, κ.α.